Кафедра "Органічний синтез та фармацевтичні технології"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7484
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/nanochem
Від січня 2022 року кафедра має назву "Органічний синтез та фармацевтичні технології", попередня назва – "Органічний синтез та нанотехнології" (НАКАЗ 31 ОД від 21.01.2022 року).
Найбільш істотну реорганізацію зазнала кафедра в 1929-1950 роках, коли відбувся поділ на ряд галузевих інститутів, і в їх числі був організований Харківський хіміко-технологічний інститут (ХХТІ). Кафедра технології органічних і фарбувальних речовин була розділена на 3 випускаючі кафедри: кафедра коксобензольного виробництва, кафедра технології органічних барвників і проміжних продуктів і кафедра технології жирів. Кафедра коксобензольного виробництва в 1933 році була перейменована в кафедру технології пірогенних процесів, в 1946 році – в кафедру хімічної технології палива, в 1959 році – в кафедру хімічної технології твердого палива. У 1975 році створено кафедру "Технологія органічних речовин" шляхом злиття кафедр хімічної технології твердого палива та технології органічних барвників і проміжних продуктів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора наук: 1 – фармацевтичних, 1 – біологічних; 7 кандидатів наук: 3 – технічних, 3 – фармацевтичних, 1 – хімічних; 1 співробітник має звання професора, 7 – доцента 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Технологічні прийоми отримання наносорбентів на основі вуглецевих матеріалів(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Ессам, Елнаггар; Кричковська, Лідія Василівна; Дубоносов, Володимир ЛеонідовичДокумент Визначення токсичних речовин у продуктах харчування(Державний біотехнологічний університет, 2023) Франчук, Є. Р.Документ Методичні вказівки до практичних робіт з курсу "Зелена хімія"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Петров, Сергій Олександрович; Фалалєєва, Тетяна ВасилівнаВ умовах лінійної економіки з однооборотним використанням продукції, продукти вживаються, а потім утилізуються — такий підхід позбавляє нас доступу до все ще цінних природних ресурсів, що часто виснажуються, призводячи до ще більшого забруднення навколишнього середовища. Сучасним пріоритетом є технології замкнутого циклу, коли весь життєвий цикл продукту спроектований таким чином, щоб зменшити кількість відходів та рівень забруднення навколишнього середовища. При цьому компоненти процесу, відходи та залишки повинні максимально використовуються повторно, або уловлюватися та перероблятися різними способами. Все йде на переробку, що призводить до регенерації, яка спостерігається в природних екосистемах. Відходи виробництва - це залишки сировини, матеріалів, напівфабрикатів, хімічних сполук, що утворилися під час виробництва продукції або виконання робіт і втратили повністю або частково вихідні споживчі властивості. Відходи споживання - вироби та матеріали, що втратили свої споживчі властивості внаслідок фізичного чи морального зносу. Відходи виробництва та споживання є вторинними матеріальними ресурсами, які можуть повторно використовувати у народному господарстві [1]. Спеціаліст в галузі хімічних технологій та інженерії повинен мати навички розробляти і реалізовувати проекти, що стосуються технологій та обладнання хімічних виробництв, беручі до уваги цілі, ресурси, наявні обмеження, соціальні та економічні аспекти та ризики з метою забезпечення безпеки персоналу та навколишнього середовища під час професійної діяльності у сфері хімічної інженерії. Навчальне видання: методичні вказівки до практичних робіт з курсу "Принципи зеленої хімії", "Принципи "Зеленої" хімії та технологій", а також "Зелена хімія" для студентів спеціальності 161 "Хімічні технології та інженерія" сприятиме засвоєнню знань, що до здатності проектувати хімічні процеси з урахуванням технічних, законодавчих та екологічних обмежень, використовувати знання з теоретичних основ хімії, технології органічних сполук, харчових добавок та косметичних засобів для вирішення професійних проблем та принципів зеленої хімії.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу "Якість сировини та продукції хімічних технологій"(2023) Жирнова, Світлана Вікторівна; Чаплигіна, Олена Миколаївна; Школьнікова, Тетяна ВасилівнаВ умовах сучасної економіки якість продукції є важливим критерієм конкурентоспроможності підприємства. До найбільш відомих та поширених механізмів забезпечення якості належать стандартизація та оцінка відповідності продукції. Їхня значимість для держави підтверджується чинними правовими нормами, державними програмами, міжнародними договорами, а також інтересом промисловості та виробництва. Якість – комплексне поняття, що характеризує ефективність усіх сторін діяльності: стратегії, організацію виробництва, маркетинг та ін. Найважливіша складова всієї системи якості – якість продукції. Забезпечення якості – це сукупність міжнародних, державних, галузевих та внутрішньовиробничих рішень і дій, які спрямовані на підтримку якості, її підвищення та гарантування як за допомогою стандартизації вимог до якості, так і за допомогою високого рівня самого процесу виробництва продукції. Забезпечення якості продукції – це сукупність планованих і систематично проведених заходів, що створюють необхідні умови для того, щоб продукція задовольняла вимогам до якості. Цілями проведення практичних занять є: розвиток пізнавальної здатності, самостійності мислення та творчої активності студентів; освоєння знань, умінь та формування у студентів професійних компетенцій. До завдань практичних занять входять: закріплення, поглиблення та розширення знань навчальної дисципліни; навчання студентів практичним прийомам та методам аналізу теоретичних положень та концепцій навчальної дисципліни; набуття студентами умінь та навичок використання сучасних науково технічних засобів при вирішенні конкретних практичних завдань. Під час виконання практичних робіт студентам необхідно закріпити набуті на лекціях теоретичні знання, навчитися застосовувати законодавчу базу; ознайомитися з різними сертифікатами відповідності продукції хімічних технологій.Документ Методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу "Застосування продуктів технології органічних речовин"(2023) Жирнова, Світлана Вікторівна; Чаплигіна, Олена МиколаївнаВиробництво продуктів органічного синтезу є однією з найважливіших галузей сучасної промисловості. У світі щорічно виробляються сотні мільйонів тон продуктів основного органічного синтезу. Це – вуглеводні, галогенопохідні, спирти, феноли, альдегіди та кетони, прості та складні ефіри, нітрили та аміни, сульфокислоти тощо. Крім того, у світі виробляється безліч різноманітних продуктів тонкого органічного синтезу (барвники, лікарські препарати, запашні речовини, пестициди, кінофотоматеріали, хімічні реактиви та ін.). А взагалі, в органічній хімії відомо кілька мільйонів органічних речовин, що мають те чи інше практичне значення. У наш прагматичний вік кожна людина має перейнятися переконанням, що хімія, хімічна технологія, продукти цієї технології є життєво важливими речами, необхідні сьогодні кожному. Продукти хімічного та, головним чином, органічного синтезу супроводжують сучасну людину щодня, у будь-якому місці, протягом усього життя. На сьогодні дуже актуально підвищення ринкової привабливості, конкурентоспроможності нових процесів та продуктів. За останні роки на вітчизняному ринку з'явилося багато нових цікавих хімічних продуктів. Відомості про них розкидані незліченними рекламними проспектами та сайтами Інтернету. Вони ніяк не аналізуються і не систематизуються, будь яка узагальнююча інформація фактично відсутня. Таким чином, дисципліна «Застосування продуктів технології органічних речовин» актуальна на сьогоднішній час. Методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу «Застосування продуктів технології органічних речовин» розроблено у відповідності до навчального плану і робочої програми. Для полегшення сприйняття матеріалу перед кожною роботою є коротка теоретична частина, яка містить необхідні відомості для осмисленого виконання лабораторних робіт. До виконання лабораторної роботи допускаються студенти після проходження інструктажу з техніки безпеки. Підготовленість студента до виконання лабораторної роботи визначає викладач за результатами співбесіди та за наявністю оформленого лабораторного журналу. Студент повинен показати знання теоретичних основ процесів і методики виконання лабораторної роботи. Після виконання роботи студент зобов’язаний показати викладачу одержані продукти та оформлені в лабораторному журналі результати і розрахунки. Виконана і оформлена лабораторна робота після захисту оцінюється викладачем.Документ Методичні вказівки для виконання практичних робіт з курсу "Хімія і технологія харчових добавок"(2023) Анан'єва, Валерія ВікторівнаВ основі промислового виробництва технологічних добавок, як синтетичного та і натурального походження, лежить дотримання норм технічної документації та цілого своду правил та умов, визначених зокрема Codex Alimentarius, щодо використання цих речовин у харчовій, косметичній, фармацевтичній промисловості. Також є необхідність використання різноманітного обладнання та апаратів, потокових механізованих та автоматизованих ліній, сувора регламентація технологічних процесів. Курс "Хімія і технологія харчових добавок" передбачає вивчення студентами як класичних так і вдосконалених в умови сучасної промисловості способів одержання харчових (технологічних) добавок різного походження, їх технологічних властивостей, передумови їх використання у виробництві продукції для життя, технічної оснащеності підприємств та перспектив подальшого розвитку індустрії виробництва харчових добавок з будь якої сировини. Методичні вказівки для виконання практичних робіт з курсу "Хімія і технлоогія харчових добавок" призначені для студентів для студентів спеціальності 161 "Хімічні технології та інженерія" освітньої програми "Технології органічних речовин, харчових добавок і косметичних засобів" та мають за мету закріпити та поглибити теоретичні знання, отриманні на лекційних заняттях, шляхом вирішення практичних та ситуаційних завдань. Зокрема, ознайомлення з нормативною документацією у сфері виробництва та застосування харчових добавок, опанування алгоритму складання структурних схем виробництва, навичок аналізу технологічних властивостей харчових добавок та грамотне обгрунтування доцільності їх введення до певних харчових систем тощо.Документ Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з курсу "Хімія і технологія харчових добавок"(2023) Анан'єва, Валерія ВікторівнаХарчові добавки – природні, ідентичні природним, або синтетичні речовини, напівпродукти, що навмисно вводяться до харчової сировини чи готових продуктів з метою їх збереження або надання їм заданих властивостей. Історія застосування деяких відомих нам речовин у якості харчових добавок нараховує кілька тисячоліть (оцтова кислота, кухонна сіль, цукор та інші). Сфера хімічних технологій харчових добавок передбачає широке використання машин, апаратів, потокових механізованих та автоматизованих ліній, що супроводжується також і дотриманням регламентації ведення технологічних процесів. Курс "Хімія і технологія харчових добавок" передбачає опанування студентами сучасних модернізованих та класичних способів одержання харчових добавок як натурального так і синтетичного походження, первинне знайомство з нормативною документацією та технологічним оснащенням виробництв, ознайомлення із "зеленими технологіями" у сфері технологій органічних речовин, зокрема, харчових добавок. Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з курсу "Хімія і технологія харчових добавок" мають за мету закріпити та поглибити теоретичні знання, отриманні на лекційних заняттях, шляхом опанування практичних навичок у лабораторному залі - сборки лабораторних установок для отримання технологічних (харчових) добавок натурального та синтетичного походження з вивченням необхідних технологічних параметрів процесів, опанування методів дослідження властивостей представників певних груп харчових добавок.Документ Методичні вказівки для виконання практичних робіт з курсу "Загальна технологія фармацевтичних виробництв"(2023) Анан'єва, Валерія Вікторівна; Фалалєєва, Тетяна ВасилівнаВ основі промислового виробництва лікарських засобів лежить широке використання машин, апаратів, потокових механізованих та автоматизованих ліній, сувора регламентація технологічних процесів. Курс "Загальна технологія фармацевтичних виробництв" передбачає вивчення студентами сучасних проблем та способів одержання готових лікарських засобів, технічної оснащеності фармацевтичних підприємств та перспектив розвитку хіміко-фармацевтичної індустрії. Методичні вказівки для виконання практичних робіт з курсу "Загальна технлоогія фармацевтичних виробництв" мають за мету закріпити та поглибити теоретичні знання, отриманні на лекційних заняттях, шляхом вирішення практичних та ситуаційних завдань. Зокрема, обгрунтування стадій технологічних процесів виробництва лікарських препаратів , здійснення постадійного контролю, виконання необхідних розрахунків матеріального балансу виробництва за для грамотного налагодження технологічного процесу та підбору обладнання тощо. Також не менш важливим є ознайомлення з нормативною документацією у сфері фармацевтичного виробництва та методами стандартизації готової продукції. Дані методичні розробки призначені для студентів для студентів спеціальності 161 "Хімічні технології та інженерія" освітньої програми "Технології органічних речовин, харчових добавок і косметичних засобів" тобто фахівців-технологів у сфері хімічних технологій, зокрема у хіміко-фармацевтичній галузі.Документ Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з курсу "Загальна технологія фармацевтичних виробництв"(2023) Анан'єва, Валерія Вікторівна; Фалалєєва, Тетяна ВасилівнаВ основі промислового виробництва лікарських засобів лежить широке використання машин, апаратів, потокових механізованих та автоматизованих ліній, сувора регламентація технологічних процесів. Курс "Загальна технологія фармацевтичних виробництв" передбачає вивчення студентами сучасних проблем та способів одержання готових лікарських засобів, технічної оснащеності фармацевтичних підприємств та перспектив розвитку хіміко-фармацевтичної індустрії. Методичні вказівки для виконання лабораторних робіт з курсу "Загальна технологія фармацевтичних виробництв" мають за мету закріпити та поглибити теоретичні знання, отриманні на лекційних заняттях, шляхом опанування практичних навичок у лабораторному залі. Зокрема, сборка лабораторних установок для отримання екстрактів, настоянок та ефірних олій з підбіром необхідних технологічних параметрів процесів, приготування фармацевтичних розчинів тощо. Також не менш важливим є ознайомлення з нормативною документацією у сфері фармацевтичного виробництва та методами стандартизації готової продукції. Дані методичні розробки призначені для студентів для студентів спеціальності 161 "Хімічні технології та інженерія" освітньої програми "Технології органічних речовин, харчових добавок і косметичних засобів" тобто фахівців-технологів у сфері хімічних технологій, зокрема у хіміко-фармацевтичній галузі.Документ Конспект лекцій з курсу "Загальна технологія фармацевтичних виробництв"(2023) Анан'єва, Валерія ВікторівнаМайбутньому інженеру-технологу необхідно опанувати фундаментальні знання та навички, які дозволять грамотно та професійно налагоджувати технологічний процес на хіміко-фармацевтичних виробництвах. Завдання курсу "Загальна технологія фармацевтичних виробництв" – вивчення теоретичних основ і практичних питань виробництва готових лікарських форм в промислових умовах, ознайомлення з обладнанням і апаратурою, вживаними на фармацевтичних підприємствах, визначення правильного вибору допоміжних матеріалів та пакувального матеріалу, що впливає на стабільність готових препаратів та доступність активних речовин даного препарату, вивчення перспектив розвитку хіміко-фармацевтичного виробництва. Даний методичний матеріал розроблений з метою можливості самостійного доопанування студентами вивченого матеріалу а також містить питання для самоконтролю та питання, які запропоновані студентам для самостійного опанування. Кожна із запропонованих тем складається з переліку питань для розгляду та власне теоретичного матеріалу за темою. Перелік джерел інформації, яка використовувалась під час формування даного методичного матеріалу та рекомендована студентам при вивченні питань, винесених на самостійну роботу, винесен наприкінці конспекту. Навчальний курс і навчальна програма дисципліни передбачають, що студенти опановують нові знання з напрямку хімічних технологій, зокрема ретельно вивчають основні положення та технологічні процеси у сфері хіміко-фармацевтичної галузі, користуючись при цьому вже отриманими знаннями з органічної, фізичної та коллоїдної хімії, загальної хімічної технології, хімії органічних природних сполук, хімії і технології основного органічного синтезу.