Кафедра "Українська мова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo
Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).
Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.
Переглянути
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Публікація Способи творення термінів нанотехнологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Кримець, Оксана МихайлівнаУ статті розглядаються шляхи виникнення спеціальних назв нанотехнологій – запозичення та морфологічне термінотворення. Досліджено способи термінологічних запозичень – транслітерація, калькування, транслітерація + калькування, а також морфологічний спосіб утворення спеціальних назв нанотехнологій – афіксація, що відбувається шляхом приєднання префіксів та суфіксів латинської, давньогрецької та української мови. Встановлені найпоширеніші значення префіксів та суфіксів, які застосовуються для творення термінів досліджуваної галузі.Публікація Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошниченко, Денис Вікторович; Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина ЮріївнаСамостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування теоретичних знань курсу й досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері. Зміст самостійної роботи студента з курсу «Українська мова» визначено робочою навчальною програмою дисципліни навчально-методичними матеріалами та завданнями.Публікація Українська мова як іноземна. Практичний курс для студентів-іноземців усіх спеціальностей (початковий рівень)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сабадир, Галина Іванівна; Лухіна, Марина Юріївна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Кримець, Оксана Михайлівна; Дяченко, Олена ВалеріївнаУ навчальному посібнику подано матеріал у форматі дванадцяти уроків, кожен з яких містить граматичний, лексичний матеріал, передбачає роботу з текстами. До кожного уроку надано англо-український словник лексики. Посібник містить також тексти для самостійної роботи, довідник комунікативних висловів та граматику для повторення. У кінці розміщено короткий лінгвістичний словник. Для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають дисципліну "Українська мова як іноземна".Публікація Структура термінів нанотехнологій(СГ НТМ "Новий курс", 2023) Кримець, Оксана МихайлівнаУ роботі досліджено структурні типи термінів складної міждисциплінарної галузі нанотехнологій. Виявлено й схарактеризовано такі типи термінів, як кореневі, похідні, складні, словосполучення, абревіатури. Доведено, що найпродуктивнішими способами творення термінів є слово- та основоскладання.Публікація Хмара слів як прийом когнітивної візуалізації на заняттях з української як іноземної(СГ НТМ "Новий курс", 2023) Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина ЮріївнаСтаття присвячена одному з прийомів когнітивної візуалізації – хмарі слів, який утворюється за допомогою інформаційних технологій і допомагає вирішити низку дидактичних завдань. Проаналізовано методи і техніки когнітивної візуалізації, суть створення та роботи з хмарами слів на заняттях з української як іноземної, результати та переваги цієї роботи. Пропонується система вправ з використанням хмар слів на заняттях з української мовидля іноземних студентів, що активізує різні канали сприйняття та дозволяє тренувати усі види мовленнєвої діяльності.Публікація Структура терміносполук у сфері нанотехнологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Кримець, Оксана МихайлівнаУ статті досліджено структуру спеціальних назв сфери нанотехнологій, що виникли в результаті аналітичного способу термінотворення. Розглянуто моделі дво-, три- та багатокомпонентних терміносполук, у яких поєднані слова різної частиномовної приналежності. Виявлено й схарактеризовано типи терміносполук, що мають найбільшу частотність та репрезентують різноманітні способи поєднання елементів. Установлено, що три- та багатокомпонентні терміносполуки є результатом ускладнення атрибутивних або іменникових словосполучень прикметниками, що звужують їхні значення.Публікація Системна організація термінів на прикладі спеціальних назв нанотехнологій(Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня "Новий курс", 2023) Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина ЮріївнаУ статті схарактеризовано системність як одну з найважливіших ознак термінології, що виявляється як в плані словесного вираження, так і в плані поняттєвого наповнення спеціальних одиниць мови. На прикладі спеціальних назв нанотехнологій виявлено типи термінів за сферами поширення та продемонстровано їх зв'язок з термінами інших наукових та технічних галузей знань.Публікація Методичні рекомендації до самостійної роботи з курсу "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна; Гомон, Андрій МихайловичСамостійна робота студента є основним засобом оволодіння навчальним матеріалом у час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Навчальний час, відведений для самостійної роботи студента, регламентується робочим навчальним планом і становить не менше 1/3 та не більше 2/3 загального обсягу навчального часу студента, відведеного для вивчення дисципліни. Така робота спрямована на самостійне вивчення студентами окремих теоретичних положень навчальної дисципліни, формування в них умінь і навичок щодо практичного застосування теоретичних знань курсу й досконалого володіння українською літературною мовою у фаховій сфері.Публікація Українська мова як іноземна: початковий рівень(2022) Сабадир, Галина Іванівна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Кримець, Оксана Михайлівна; Лухіна, Марина Юріївна; Дяченко, Олена ВалеріївнаУ навчальному посібнику подано матеріал у форматі десяти уроків, кожен з яких містить граматичний, лексичний матеріал, передбачає роботу з текстами. До кожного уроку надано англо-український словник лексики. Посібник містить також тексти для самостійної роботи, довідник комунікативних висловів та граматику для повторення. У кінці розміщено короткий лінгвістичний словник. Для студентів вищих навчальних закладів, які вивчають дисципліну «Українська мова як іноземна».Публікація Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"(2022) Чернявська, Світлана Миколаївна; Кримець, Оксана Михайлівна; Немерцова, Олена Євгенівна ; Дяченко, Олена Валеріївна; Близнюк, Ольга Миколаївна; Масалітіна, Наталія ЮріївнаВажливе місце в підготовці спеціалістів у галузі біотехнології та біоінженерії посідає вивчення біологічної хімії. Це визначається бурхливим розвитком галузі в останні десятиріччя, що обумовлений революційними досягненнями саме в галузі біохімії, молекулярної біології, а також біотехнології. На їх основі почали інтенсивно розроблятися та впроваджуватися в промислове виробництво методи генетичної інженерії, що відкривають нові широкі горизонти у виробництві лікарських препаратів та продуктів харчування. Методичні вказівки включають теоретичні матеріали для підготовки студентів до практичних занять, алгоритм виконання лабораторної роботи, контрольні запитання, короткі методичні вказівки до роботи студентів на занятті, довідкову інформацію. Методичні вказівки укладені відповідно до програми з біохімії, екобіотехнології та відповідає вимогам державних стандартів вищої освіти.