Кафедра "Ділова іноземна мова та переклад"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7501
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dim
Кафедра "Ділова іноземна мова та переклад" була заснована в грудні 1998 року з ініціативи професорів Михайла Дмитрович Годлевського, Віктора Яковича Заруби, Олександра Сергійовича Куценка та колишнього ректора НТУ "ХПІ", професора Юрія Трохимовича Костенка.
Викладачі кафедри є членами міжнародних професійних організацій викладачів англійської мови, розробляють і упроваджують інтенсивні програми вивчення іноземної мови, які дозволяють випускникам вільно володіти професійною термінологією іноземною мовою.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 11 кандидатів філологічних наук, 6 співробітників мають звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Tutoring as a means of individualizing the educational process: an experimental study(Rezekne Academy of Technologies, 2024) Vyshkivska, Vanda; Sylenko, Yuliia; Shykyrynska, Oleksandra; Myroshnychenko, Viktoriia; Shevchenko, Viktoria; Kozlov, YevhenThe new information type of society has qualitatively changed the concept of training future specialists. Currently, technocratic relations in the "teacher-student" system are being replaced by humanistic ones, with a transition to cooperation with students as active subjects of the individualized educational process. The authors of the article, taking into account the European experience of individualizing education, analyzed the peculiarities of using tutoring technology as a means of individualizing the education of master's students in the conditions of mixed education. The results of the ascertaining stage of the pedagogical experiment, the participants of which were teachers and master's students of Dragomanov Ukrainian State University (Kyiv), National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute” (Kharkiv), Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University (Vinnytsia), are presented. The purpose of the confirmatory experiment was to identify the level of understanding of university teachers, as well as master's students – future teachers of the essence of tutoring technology and the presence of experience in using it in professional activities. The article proves that the use of tutoring technology in conditions of mixed learning allows students of higher education to gain experience in independent planning, obtaining and improving educational results. It is substantiated that the acquisition of such experience takes place during the work of tutors (with systematic tutoring support) on individual tutorials, which contain multi-level complex tasks from a certain educational subject. The role and place of the scientific essay as a component of tutoring technology and as a means of individualizing the educational process, which ensures the development of independent creative thinking of students, the formation of their ability to structure information, skillful presentation of arguments, establish cause-and-effect relationships, and formulate conclusions, is characterized.Документ Мультимедійні технології в навчанні(FOP Marenichenko V. V., 2024) Карачова, Дар'я Володимирівна; Мирошниченко, Вікторія МарківнаДокумент Distance learning of a foreign language in the context of neuropedagogical factors(LUMEN Publishing, 2024) Lakhmotova, Yuliia; Sadovets, Olesia; Orlovska, Olha; Martynyuk, Olena; Myroshnychenko, Viktoriia; Lebedieva, LiudmylaThe relevance of the article lies in the fact that in our time, the organization of distance learning when learning a foreign language is extremely relevant. The purpose of the article: to find out the main terms and forms of distance learning; consider the features of online education; explore platforms for the convenient organization of online learning; highlight the advantages and disadvantages of distance learning when learning a foreign language as an aspect of neuropedagogical training. Work methods: compare the analysis of literary sources on the research problem; to systematize the researched; compare the benefits of distance learning. The novelty of using mobile technologies, which is extremely effective and necessary when learning a foreign language online. Results: synchronous, asynchronous and mixed learning are distinguished among distance learning forms. E-learning is a basic form that has both advantages and disadvantages. Blackboard is widely used among e-learning platforms. Conclusion: the role of the teacher who uses interactive forms of learning for mobile learning has changed. The Internet provides a wide selection of modern materials for learning a foreign language. Students and teachers accept online education with desire and interest, increase their information and communication competence. Physical activity is necessary for long-term work on educational platforms.Документ Innovative educational technologies in the professional training of specialists: modern aspects(Academy of Silesia, 2023) Briukhovetska, I.; Golikova, O.; Myroshnychenko, V.Документ Синтаксис, граматика і морфологія наукових текстів(FOP Marenichenko V. V., 2023) Буйвол, Олег Вікторович; Мирошниченко, Вікторія МарківнаДокумент Щодо трансформації при перекладі англомовних хімічних термінів українською мовою(FOP Marenichenko V. V., 2023) Буйвол, Олег Вікторович; Мирошниченко, Вікторія МарківнаДокумент The semiotic approach to literary translation(LUMEN Publishing, 2022) Shapoval, Mariana; Povoroznyuk, Roksolana; Novytska, Oksana; Golikova, Oksana; Nykytchenko, Kateryna; Myroshnychenko, ViktoriiaThe current study aims to make an overall semiotic analysis of translation strategies used to reproduce the imagery and relevant cultural features in John Fowles’ “The Collector.” Regarding literary translation as a cross-cultural dialogue aimed to achieve both artistic and aesthetic effects contributes much to analyzing the semiotic features of the translated discourse and deciphering the relevant socio-cultural information decoded in the source language text. Therefore, it has been decided that translation is a communicative act that facilitates the transfer of meaning in a cross-cultural perspective and focuses on reproducing the source language semiosphere. The semiotic approach is well-established in translation studies with the subtlety of methods and criteria. Therefore, it was considered that the analysis of lexico-semantic, grammatical and stylistic translation strategies would usefully supplement and extend the scope of literary text research. In the current study, comparing the source and target language texts has shown that the translator employs various translation transformations to transmit the author’s pragmatic intent and socially relevant information in the target language.Документ Технології створення продуктивного освітнього середовища в системі професійної підготовки(Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2024) Голікова, Оксана Миколаївна; Мирошниченко, Вікторія Марківна; Буйвол, Олег ВікторовичУ статті проаналізовано особливості проектування продуктивного освітнього середовища закладу вищої освіти з урахуванням багатоаспектності та багаторівневості процесу професійної підготовки. Уточнено сутність понять «освітнє середовище», «освітній простір», «інформаційно-освітнє середовище». З’ясовано, що продуктивне освітнє середовище являє собою цілісну педагогічну систему, яка інтегрує в собі сучасні інноваційні освітні технології, інформаційні освітні ресурси, засоби управління освітнім процесом; психолого-педагогічні умови, що сприяють творчому саморозвиткові й формують установки на розвиток креативного потенціалу здобувачів. Характерною особливістю продуктивного освітнього середовища визначено цілеспрямований педагогічний вплив на особистість шляхом активізації внутрішньо особистісних факторів (увага, інтерес, прагнення, мотиви тощо), що передбачає превалювання співробітництва, задоволення потреб та підтримку домінанти творчості у майбутнього фахівця. Обгрунтовано, що концептуальною основою проектування продуктивного освітнього середовища є взаємоінтеграція навчальної та професійної діяльності здобувачів шляхом відтворення у змісті, формах і методах навчальної діяльності реальних професійних проблем з метою формування професійної компетентності. Доведено перспективність впровадження практико-орінтованого підходу у систему професійної підготовки як сучасної методологічної бази проектування освітнього середовища. Проаналізовано теоретико-практичні аспекти впровадження технології тьюторингу, проектної технології та коуч–технології як таких, що сприяють формуванню суб'єкт-суб'єктної взаємодії учасників освітнього процесу на засадах партнерства, активному засвоєнню знань, їх поглибленню і систематизації, стимулюють потребу в освітній та професійній самоідентифікації та особистісному самовираженні.Документ Професійне самовдосконалення фахівця в умовах трансформації освітнього середовища(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023) Вишківська, Ванда Болеславівна; Голікова, Оксана Миколаївна; Мирошниченко, Вікторія МарківнаУ статті здійснено теоретичний аналіз понять “компетенції” та “компетентності”, які складають основу компетентнісного підходу як концептуальної основи професійної підготовки. Проаналізовано процес професійного самовдосконалення фахівця, який відбувається шляхом удосконалення професійного мислення, професійної діяльності, професійної спеціалізації, професійного тайм-менеджменту, професійного новаторства, професійно-особистісних якостей, змінюючи при цьому вектор розвитку фахівця від оволодіння знаннями до осмисленого особистісного зростання у позиції активного субʼєкта професійної діяльності, в якій реалізуються його творчий потенціал та здібності.Документ Особливості професійно-педагогічної підготовки в умовах становлення інноваційної освітньої парадигми(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Вишківська, Ванда Болеславівна; Кондратенко, Л. І.; Мирошниченко, Вікторія МарківнаУ статті визначено провідні концепти професійно-педагогічної підготовки в умовах становлення інноваційної освітньої парадигми у контексті сучасних трансформаційних перетворень у соціумі. Доведено необхідність створення цілісного професійного освітнього інформаційного середовища, яке сприятиме становленню та розвитку системи інноваційної освіти на основі впровадження інноваційних педагогічних та інформаційних технологій з метою забезпечення мобільності, стабільності, ефективності підготовки фахівців. Обгрунтовано думку про те, що модернізація професійної освіти передбачає уточнення та оновлення її змісту на основі вимог сучасного суспільства та виробництва; компетентність фахівця як освіченої та професійно успішної особистості визначається здатністю реалізувати отримані знання, уміння та навички у конкретній соціально професійній діяльності. Визначено, що ключові зміни у змісті освіти і в організації освітнього процесу у вищій школі передбачають: розвиток електронного навчання та перехід на якісно новий інформаційний рівень з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом; переведення студента з пасивної позиції об'єкта навчально-пізнавальної діяльності в активну, рефлексивно-дослідницьку позицію суб'єкта; забезпечення єдності глибокої теоретичної та практичної підготовки майбутніх фахівців. Розкрито сутнісні характеристики тьюторської технології навчання, яка реалізується на засадах індивідуалізації, спрямовується на побудову індивідуального маршруту професійної освіти, надає студентам з різними освітніми особливостями та потребами можливість гнучкого освоєння обраної освітньої програми. Акцентовано на значущості процесу диверсифікації, для якого характерним є підвищення гнучкості освітнього процесу, модернізація змісту і технологій підготовки фахівців; удосконалення механізмів посилення її практичної спрямованості; осучаснення моделей соціального та професійного обліку фахівця відповідно соціального замовлення.