Кафедра "Економіка бізнесу і міжнародні економічні відносини"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1316

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/bapm

Від 2021 року кафедра має назву "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини", попередня назва – "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин".

Кафедра заснована в 1950 році, первісна назва – кафедра "Економіка промисловості та організації підприємств", у подальшому перейменовувано на: кафедра "Економіка і організація хімічної і приладобудівної промисловості" (1984); кафедра "Організація виробництва та управління персоналом" (1997); кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"; кафедра "Економіка бізнесу i міжнародні економічні відносини" (2021).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" . Міжнародні зв’язки кафедри збагачують навчальний процес досягненнями іноземних науковців.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють : 6 докторів економічних наук, 19 кандидатів наук: 17 економічних, 2 – технічних; 7 співробітників мають звання професора, 16 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 108
  • Ескіз
    Публікація
    Механізм ціноутворення як фактор розвитку систем управління інноваційною діяльністю в сфері електронної комерції
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шаульська, Лариса Володимирівна; Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Марчук, Леся Сергіївна; Гречаний, Олександр Володимирович
    В статті поставлена та вирішена задача формування стратегій ціноутворення на послуги міжнародного аутсорсингу науково-технічних послуг в європейській регіональній політиці. Доведено, що для успішного і ефективного виконання поставленої задачі необхідно використання цифрових технологій, які в цей час успішно забезпечують ефективне функціонування багатьох сфер виробничо-комерційної діяльності підприємств та організацію, включаючи і стратегію і методологію ціноутворення. Визначено, що основні переваги міжнародного аутсорсингу науково-технічної продукції в Європейській регіональній політиці включають на основі активного використання цифрових технологій, методів та інструментів доступ до глобального таланту, зниження витрат, збільшення швидкості виконання завдань і підвищення конкурентоспроможності. Узагальнення існуючих переваг використання в Європейській регіональній політиці цифрових інструментів міжнародного аутсорсингу науково-технічних послуг надало змогу стверджувати, що цифрові інструменти міжнародного аутсорсингу можуть стати потужним інструментом для підтримки і зміцнення науково-технічного розвитку в Європейському регіоні, сприяючи інноваціям, зниженню витрат і підвищенню конкурентоспроможності. Доведено, що встановлення цін на міжнародний аутсорсинг може бути складною задачею, оскільки вона зазвичай вимагає урахування різних факторів, таких як рівень спеціалізації, географічне розташування, вартість праці, конкурентоздатності на ринку та інші. Цінові стратегії в системі міжнародного аутсорсингу в Європейській регіональній політиці можуть значно впливати на успіх або невдачу підприємства. Запропоновано для практичного використання в міжнародному аутсорсингу науково-технічних послуг загальні та оригінальні цінові стратегії. До оригінальних цінових стратегій віднесено: стратегію цінного пакету, стратегію аналізу цільового ринку, стратегію вартості праці та витрат на життя, стратегію додаткових послуг та значення. Результати проведеного дослідження можуть допомогти підвищити ефективність процесу ціноутворення, забезпечити конкурентоспроможність бізнес-процесів компанії та максимізувати прибуток. Вони дозволяють швидко реагувати на зміни на міжнародному ринку, використовуючи аналіз даних та автоматизовані стратегії. Однак важливо враховувати контекст та особливості міжнародного бізнесу при використанні цих методів для досягнення оптимальних результатів.
  • Ескіз
    Публікація
    Формування маркетингових бізнес-процесів в сфері інноваційної діяльності
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2024) Перерва, Поліна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна
    Доведено, що маркетингові бізнес-процеси являють собою систему взаємопов'язаних бізнес завдань, спрямованих на задоволення потреб споживачів та зміцнення конкурентних позицій підприємства. В загальному випадку бізнес-процеси традиційно поділяють на три групи: процеси управління, основні процеси та забезпечуючі процеси.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингове дослідження ринку ЄС та його ефективність
    (Сумський державний університет, 2024) Перерва, Поліна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна
    В доповіді рекомендовано до практичного використання наступні методи дослідження ринку ЄС: аналіз ключових показників результативності (KPI); метод оцінка вартості та вигід; метод співставлення завдань та результатів; метод оцінки точності та релевантності отриманої в результаті проведеного дослідження інформації; залучення до оцінки споживачів та співпраця з командою; динаміка реалізації рекомендацій та ін.
  • Ескіз
    Публікація
    Роль маркетингу в туристичному бізнесі
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Перерва, Поліна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна
    В доповіді визначено, що просування на міжнародному рівні здійснюється за допомогою виставок і ярмарків туристичних агентств і агентств. Маркетологи використовують для просування своїх послуг такі види виставок: туристичні виставки загального призначення, спеціалізовані, багатоцільові ярмаркові виставки. Формування фірмового стилю підприємства дає можливість виділити продукцію компанії, підвищити ефективність реклами і знизити витрати на маркетингові комунікації.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингові бізнес-процеси як запорука сталого розвитку промислового підприємства
    (Київський національний університет культури і мистецтв, 2024) Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Поліна Олександрівна
    Доведено, що маркетингові бізнес процеси промислового підприємства включають в себе дві складові своєї діяльності: аналіз цільового ринку промислового підприємства та заходи по його формуванню; управління відносинами зі споживачами на базових положеннях маркетингової програми.
  • Ескіз
    Публікація
    Історія та традиції ярмарковового руху в Україні
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Косенко, Олександра Петрівна; Ткачова, Надія Петрівна; Перерва, Петро Григорович
    У дослідженні розглянуто роль ярмарок у туризмі та подорожах як для місцевих мешканців, так і для туристів з інших регіонів або країн. Визначено, що ярмарки є важливими туристичними атракціями, що привертають відвідувачів, сприяють економічному розвитку місцевих громад, сприяють культурному обміну та збереженню традицій та культурної спадщини. Робота розкриває вплив ярмарок на розвиток туризму, їхню роль у підвищенні економічного потенціалу регіонів та стимулюванні підприємництва. Висвітлено також значення ярмарок як платформи для культурного обміну та просування туристичних атракцій.
  • Ескіз
    Публікація
    Цифрові методи формування цінової стратегії в системі аутсорсингу наукової продукції в умовах глобалізації розвитку міжнародного бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Марчук, Леся Сергіївна; Новік, Ірина Олексіївна; Гречаний, Олександр Володимирович
    В статті проаналізовані ключові аспекти цифрових методів формування цінової стратегії в контексті аутсорсингу наукової продукції в умовах глобалізації та розвитку міжнародного бізнесу. Обговорюються такі питання, як аналіз ринкових даних та прогнозування попиту, персоналізація цін, автоматизація ціноутворення, моніторинг конкурентів та прогнозування вартості виробництва. Відзначається, що впровадження цифрових методів у формуванні цінової стратегії дозволяє підприємствам ефективно аналізувати ринок, оптимізувати ціноутворення та забезпечувати конкурентні переваги в умовах глобальної конкуренції. Стаття підкреслює важливість використання цифрових технологій у формуванні цінової стратегії в аутсорсинговому бізнесі наукової продукції в умовах глобалізації, а також наголошує на потенціалі цих методів для підвищення конкурентоспроможності та успішного ведення міжнародного бізнесу. З врахуванням швидко зростаючого впливу цифрових технологій на бізнес-процеси, використання цифрових методів у формуванні цінової стратегії в системі аутсорсингу наукової продукції має значний потенціал для оптимізації витрат та підвищення конкурентоспроможності. Цифрові методи в умовах глобалізації та розвитку міжнародного бізнесу дозволяють підприємствам більш ефективно управляти ціноутворенням у сфері аутсорсингу наукової продукції, забезпечуючи оптимальні рішення в умовах глобальної конкуренції. Загалом, цифрові методи дозволяють підприємствам більш ефективно управляти ціноутворенням у сфері аутсорсингу наукової продукції, забезпечуючи оптимальні рішення в умовах глобальної конкуренції. Доведено, що використання цифрових інструментів для збору, аналізу та інтерпретації великих обсягів даних в умовах глобалізації та розвитку міжнародного бізнесу дозволяє уточнити стратегію ціноутворення наукової продукції, враховуючи різноманітні фактори впливу на ринок. Обґрунтовано, що використання аналітики для ідентифікації індивідуальних потреб клієнтів та адаптації цінових пропозицій відповідно до їхніх унікальних вимог. Впровадження систем автоматизованого ціноутворення, які враховують не лише внутрішні дані компанії, а й зовнішні ринкові умови та конкурентну ситуацію. Використання цифрових інструментів для постійного моніторингу цін конкурентів та реагування на їхні дії швидко та ефективно. Визначено, що використання цифрових інструментів для постійного моніторингу цін конкурентів та реагування на їхні дії швидко та ефективно.
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингове забезпечення туристичного бізнесу
    (Полтавський державний аграрний університет, 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна
    Доведено, що маркетингове забезпечення – це комплекс заходів, спрямованих на просування туристичного продукту/послуги на ринку, залучення клієнтів та збільшення продажів. Теоретична основа маркетингового забезпечення ґрунтується на наступних принципах: комплексний підхід (всі елементи маркетингу повинні бути взаємопов'язані та працювати в єдиному комплексі); орієнтація на клієнта ( заходи повинні бути спрямовані на задоволення потреб та очікувань споживачів); конкурентоспроможність (туристичний продукт/послуга повинні бути конкурентоспроможними на ринку); ефективність (маркетингові заходи повинні бути рентабельними та приносити прибуток
  • Ескіз
    Публікація
    Діджиталізація бізнес-процесів на підприємствах агропромислового комплексу
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Перерва, Петро Григорович; Косенко, Олександра Петрівна; Шаульська, Лариса Володимирівна
    У статті розглянуто проблеми та бар’єри, які гальмують процеси діджиталізації на аграрних підприємствах та розроблено можливі шляхи їх подолання. Технологічний бар’єр пов'язаний з технічними складнощами розробки, надання та доступу працівників агропідприємств до інформаційних технологій. Людський бар’єр пов'язаний з формування знань та компетенцій працівників в сфері ІТ-бізнесу та формуванням впевненості керівників всіх рівнів в доцільності та ефективності їх впровадження та використання. Досліджено еволюцію та сформовані методичні рекомендації щодо переходу агропідприємств від традиційних бізнес-моделей до єдиного цифрового простору процесів виробництва та здешевлення агропродукції в рамках цифрової екосистеми. Доведено, що розвиток та впровадження цифрових аграрних екосистем на базі національних та регіональних цифрових платформ дозволить створити необхідне інвестиційне середовище, наявність якого є ключовим фактором інтенсивного розвитку аграрного сектору.
  • Ескіз
    Публікація
    Технології маркетингу з використанням соціальних мереж
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Шаповал, Віктор Станіславович; Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро Григорович
    Обґрунтовано, що при оцінці будь-якого каналу комунікації постає питання про оцінку ефективності реклами. Таким чином, при традиційному підході до оцінки ефективності досягнутих результатів критерії ефективності (показники) вибираються в залежності від цілей і завдань рекламної кампанії. Незалежно від використовуваного засобу масової інформації, цілі рекламної кампанії можна розділити на дві великі групи: комерційні та комунікативні. В результаті розрізняють комунікативну та економічну ефективність.