Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257
Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.
У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Особливості тягового розрахунку тракторного самохідного шасі при агрегатуванні з навісними машинами та знаряддями(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Подригало, Михайло Абович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Шевцов, Вадим Михайлович; Панамарьова, Ольга БорисівнаРозглянута математична модель, що описує особливості тягового розрахунку самохідних шасі в навісному агрегаті. Проаналізовані особливості застосування типового тягового розрахунку до самохідних шасі зокрема з урахуванням розподілу сил і моментів в поздовжньо-вертикальній площині, що вливають на зчіпні і тягово потужності якості шасі. Розглянуто агрегатування, при якому відбувається довантаження самохідного шасі вагою машини, що в свою чергу впливає на вертикальну складову реакції ґрунту на робочих органах. Розрахунок тягового опору враховує частину сили опору коченню, що викликається нормальним довантаженням самохідного шасі від силового впливу навісних машин. Таким чином, тяговий опір навісної машини в агрегаті в загальному випадку складається з горизонтальної складової реакції ґрунту на робочих органах і сили опору коченню від довантаження трактора або самохідного шасі при роботі. Співвідношення цих складових в балансі тягового опору визначається прийнятим способом агрегатування і конструктивними параметрами машини. На співвідношення цих складових впливають також умови роботи агрегату: зі збільшенням щільності ґрунтів підвищується опір робочим органам і знижується опір коченню; зменшення щільності, підвищення вологості і інші чинники збільшують опір коченню при одночасному зниженні величини реакції ґрунту на робочих органах.Документ Відповідність сучасних тракторних шин і схемних рішень колісних рушіїв нормам дії ходових систем мобільної сільськогосподарської техніки на ґрунт(ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Кальченко, Борис Іванович; Ребров, Олексій Юрійович; Шевцов, Вадим Михайлович; Якунін, Максим ЄвгеновичДокумент Методичні вказівки до виконання практичних робіт "Чисельні та прикладні методи розрахунків транспортних засобів" з курсів "Чисельні методи розрахунків автомобілів і тракторів", "Прикладні методи розрахунку на автотранспорті"(2022) Ребров, Олексій Юрійович; Шевцов, Вадим Михайлович; Кожушко, Андрій ПавловичПрограмування MATLAB дає найбільшу гнучкість, багатство функціоналу та зручність при вирішенні і дослідженні математичних задач. При викладі матеріалу перевага віддавалася найбільш простим конструкціям мови, вивчаючи які можна створювати найрізноманітніші і нетривіальні математичні алгоритми.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт "Чисельні та прикладні методи розрахунків автотранспорту" з курсів "Чисельні методи розрахунків автомобілів і тракторів", "Прикладні методи розрахунку на автотранспорті"(2022) Ребров, Олексій Юрійович; Шевцов, Вадим Михайлович; Кожушко, Андрій ПавловичПрограмування MATLAB дає найбільшу гнучкість, багатство функціоналу та зручність при вирішенні і дослідженні математичних задач. При викладі матеріалу перевага віддавалася найбільш простим конструкціям мови, вивчаючи які можна створювати найрізноманітніші і нетривіальні математичні алгоритми.Документ Тягово-динамічний та паливо-економічний розрахунок автомобіля(Моделіст, 2021) Мамонтов, Анатолій Геннадійович; Шевцов, Вадим МихайловичОсобливістю даного видання методичних вказівок є те, що в них наведено приклади визначення параметрів динамічних і паливно-економічних характеристик автомобіля, які, певною мірою, дозволяють реалізувати концепцію індивідуального підходу у навчальному процесі. У методичних вказівках наведено методику перевірочного тягового розрахунку на прикладі автомобіля Opel Astra Classic.Документ Застосування методів математичного моделювання при чисельному дослідженні гідродинамічних характеристик високонапірної оборотної гідромашини(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Рєзва, Ксенія Сергіївна; Дранковський, Віктор Едуардович; Шевцов, Вадим Михайлович; Оспіщева, Лізавета ОлександрівнаЯк випливає з Енергетичної програми України проектування та побудова гідроакумулюючих станцій є пріоритетним напрямком розвитку гідроенергетики України. Перспектива побудови Закарпатської ГАЕС потребує вирішення ряду питань дослідження та модернізації проточних частин високонапірних оборотних гідравлічних машин. У сучасних умовах роботи енергосистем гострою є проблема покриття пікових навантажень, що викликає необхідність приділяти більше уваги роботі оборотних гідромашини в турбінному режимі. При розробці проточних частин оборотних гідромашин широко використовуються математичні моделі опису робочого процесу, які ґрунтуються на різних ступенях його деталізації. В даній роботі розглядається опис робочого процесу на макро- та мікрорівнях, що дає можливість вирішувати комплекс задач в залежності від поставлених цілей. Результати чисельного розрахунку на макромоделях дозволяють проводити дослідження впливу геометрії окремих елементів проточної частини на гідродинамічні характеристики. У роботі, на першому етапі, застосований метод безрозмірних осереднених параметрів, який дозволяє на етапах проектування проточної частини нової оборотної гідравлічної машини або модернізації її вибрати оптимальну геометрію елементів проточної частини. Даний метод позитивно зарекомендував себе при чисельному дослідженні високонапірних оборотних гідравлічних машин на напори від 200 м до 500 м. При застосуванні даної математичної моделі – макрорівень, необхідно мати геометричні параметри лише в характерних перетинах проточної частини оборотної гідромашини. В ході роботи були досліджені три варіанти проточної частини високонапірної тихохідної оборотної гідромашини ОРО500-В-100. В результаті було визначено, яка геометрія елементів проточної частини значно впливає на гідродинамічні показники гідромашини. Було встановлено, що в підвідній частині (спіральної камери зі статором і направляючому апарату) найбільші значення гідравлічних втрат (до 65 % від загальних). Для другого та третього варіантів проточної частини були змінені параметри саме цих елементів. При зміні параметрів спіральної камери (збільшенні осередненого кута потоку на 10°) привело до збільшення гідравлічного ККД на 1,16 %. При зміні геометрії направляючого апарату – на 0,84 %. Для більш досконального дослідження першого варіанта оборотної гідромашини було проведене чисельне дослідження на мікрорівні за допомогою програми CFD (OpenFOAM), що дозволило отримати розподіл тисків та швидкостей в проточної частині в турбінному режимі при оптимальних значеннях витрати та обертів. Порівняльний аналіз отриманих результатів за різними моделями з результатами фізичного експерименту показав задовільну збіжність, що свідчить про доцільність застосування обраних методів для дослідження високонапірних оборотних гідромашин.Документ Аналіз основних параметрів сучасних сільськогосподарських тракторів провідних світових виробників(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Ребров, Олексій Юрійович; Кальченко, Борис Іванович; Шевцов, Вадим Михайлович; Якунін, Максим Євгенович; Чепкий, Костянтин СергійовичВ роботі запропонований аналіз основних параметрів сучасних сільськогосподарських тракторів провідних світових виробників таких як Case IH, New Holland, Steyr, Fendt, Massey Ferguson, Valtra, McCormick, Landini, Valpadana, John Deere, Same, Deutz-Fahr, Lamborghini, Claas, JCB, Lindner, Zetor, Antonio Carraro, Kubota. Розглянуті показники ваги трактора, потужності двигуна, енергонасиченості, питомої вартості потужності трактора. Для проведення аналізу вибірка тракторів була поділена на три групи залежно від типу трансмісії: трактори з синхронізованими трансмісіями, трансмісіями з перемиканням передач без розриву потоку потужності (Powershift) і безступінчастими гідрооб’ємно-механічними трансмісіями (CVT – continuously variable transmission). Встановлено, що трактори з синхронізованими трансмісіями крім окремих моделей займають сегмент ринку в діапазоні потужності 30-100 кВт (40-136 к.с.) при вазі трактора 1,4-4,8 т (14-48 кН). Трактори з безступінчастими гідрооб’ємно-механічними трансмісіями займають більш широкий сегмент ринку в діапазоні потужності 30-380 кВт (40-517 к.с.) при вазі трактора 1,5-18,2 т (15-182 кН). Трактори з трансмісіями PowerShift займають сегмент ринку в діапазоні потужності 40-455 кВт (55-620 к.с.) при вазі трактора 2,7-19,5 т (27-195 кН). Середня енергонасиченість тракторів з синхронізованими трансмісіями складає 21,4 кВт/т, PowerShift – 18,1 кВт/т, безступінчастими – 19,2 кВт/т. В роботі визначено, що середня питома вартість потужності трактора з синхронізованою трансмісією складає 745 евро/кВт, з PowerShift – 950 євро/кВт, з безступінчастою трансмісією 1160 євро/кВт. Найвищу питому вартість в сегменті потужності до 200-220 кВт мають трактори Fendt, а в сегменті понад 200-220 кВт – Case IH і John Deere. Найменшу питому вартість в сегменті потужності до 300 кВт мають трактори Valtra, а понад 300 кВт також John Deere. Трактори інших виробників мають проміжну питому вартість у зазначених сегментах потужності.Документ Статистичні дані щодо сучасних тракторів провідних світових виробників(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Ребров, Олексій Юрійович; Шевцов, Вадим Михайлович; Чепкий, К. С.Документ К определению температурных режимов работы гидрообъемной передачи в составе бесступенчатой гидрообъемно-механической трансмиссии колесного трактора(Consilium Sp. z o.o., 2016) Самородов, Вадим Борисович; Шевцов, Вадим МихайловичВ статье представлен анализ способов определения и методов описания температурных режимов на различных участках гидрообъемной передачи в составе бесступенчатых трансмиссий тракторов. Предложены методики для определения температур в гидрообъемных передачах в составе двухпоточных гидрообъемно – механических трансмиссий тракторов с учетом их конструктивных и эксплуатационных характеристик. В статье обоснована необходимость выполнения предварительного анализа кинематических и силовых характеристик трансмиссии с целью определения потоков мощности, проходящих через гидрообъемную передачу.Документ Аналіз температурних режимів роботи гідрообм'ємної передачі в складі гідрооб'ємно-механічної трансмісії трактора(Baltija Publishing, 2018) Шевцов, Вадим Михайлович
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »