Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5257

Офіційний сайт кафедри https://web.kpi.kharkov.ua/ait/

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" (первісна назва – кафедра "Тракторобудування") створена разом із Харківським тракторним заводом у 1930 році у складі новоствореного автотракторного факультету (пізніше – факультет транспортного машинобудування). Засновником кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" був академік, доктор технічних наук, професор Медведєв Михайло Іванович, який очолював кафедру з 1930 по 1962г.

У 1972 році на базі кафедри "Автомобіле- і тракторобудування" було створено спеціальну кафедру "Колісні і гусеничні машини" для підготовки спеціалістів з танкобудування.

Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування" за роки її існування внесла гідний внесок у становлення і розвиток наукової думки в області теорії автомобілів і тракторів.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 3 доктори технічних наук, 8 кандидатів технічних наук, 1 співробітник має звання професора, 7 – звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток моделі визначення коефіцієнтів втрат об'ємного аксіально-поршневого гідравлічного приводу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Трембач, Олексій Сергійович; Кожушко, Андрій Павлович
    Дана стаття має за мету надати рекомендації щодо уточнення значень коефіцієнтів об’ємних втрат в гідрооб’ємній передачі за рахунок використання математичної моделі визначення об’ємного ККД та методу оптимізації для знаходження оптимального значення цільової функції. При вирішенні поставленої мети використовувалась методика, яка складається з пошуку оптимального значення коефіцієнтів об’ємних втрат при використання методу оптимізації з лінійною цільовою функцією та зіставленні теоретичного результату з експериментальними даними. Практична значимість роботи полягає у технічно-обґрунтованому виборі значень коефіцієнтів об’ємних витрат регульованого гідронасосу та нерегульованого гідромотору, що підвищує точність обчислення ефективності гідрооб’ємної передачі.
  • Ескіз
    Документ
    Основні закономірності розподілу кінематичних, силових та енергетичних параметрів гідрооб'ємно-механічних трансмісій колісних тракторів в процесі гальмування
    (Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, 2015) Бондаренко, Анатолій Ігорович
    В статті виявлено та систематизовано вплив способів реалізації службового та екстреного гальмування, умов експлуатації, законів натиснення на педаль гальма та законів зміни параметрів регулювання гідромашин гідро-об'ємної передачі на кінематичні, силові та енергетичні параметри гідрооб'ємно-механічних трансмісій різних структур, а також керованість та гальмівну ефективність. Досліджена динаміка процесу гальмування колісних тракторів з гідрооб'ємно-механічними трансмісіями: за рахунок гальмівної системи при кінематичному відриві двигуна від ведучих коліс; за рахунок зміни відносного параметра регулювання гідрооб'ємної передачі при збереженні кінематичного зв'язку з двигуном; за рахунок зміни відносного параметра регулювання гідрооб'ємної передачі та гальмівної системи при збереженні кінематичного зв'язку з двигуном; за рахунок гальмівної та антиблокувальної системи при кінематичному відриві двигуна від ведучих коліс. Сформульовано рекомендації стосовно доцільності використання кожного з розглянутих способів реалізації гальмування в процесі експлуатації колісних тракторів з гідрооб'ємно-механічними трансмісіями.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні гідрооб'ємно-механічні трансмісії: Fendt Variо
    (Севастопольський національний технічний університет, 2013) Самородов, Вадим Борисович; Єпіфанов, Віталій Валерійович; Бондаренко, Анатолій Ігорович
    В роботі представлені результати статичного аналізу трансмісії трактора Fendt 939 Variо та результати моделювання розгону даного трактора при різних робочих об'ємах гідромоторів та змінній силі тяги на гаку.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок об'ємного гідропривода ходозменшувача для вантажного автомобіля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Аврунін, Григорій Аврамович; Волков, М. С.; Садовський, Р. Р.
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунок об'ємного гідропривода ведучого моста напівпричепного скрепера на базі трактора ХТЗ-17221-09
    (НТУ "ХПІ", 2017) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Аврунін, Григорій Аврамович; Мороз, Ірина Іванівна
    Розглядається об’ємний гідропривод ведучого моста напівпричепного скрепера. Приведений розрахунок об'ємного гідропривода та зроблений вибір аксіальнопоршневих гідромашин з похилим диском для роботи в замкненому ланцюзі циркуляції робочої рідини – насоса з регульованим робочим об'ємом та гідромотора з постійним робочим об'ємом, а також допоміжного гідрообладнання та робочої рідини. В основі розрахунків лежать закон Паскаля, рівняння нерозривності при течії робочої рідини в трубопроводах та магістралях гідромашин та рівняння крутних моментів гідромотора та зовнішнього навантаження ведучого моста скрепера. Результати роботи можуть бути використані при виконанні робот, пов’язаних з гідрофікацією приводів мобільних машин та механізмів в різних галузях народного господарства, а також в учбовому процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив коефіцієнта опору руху транспортного засобу на особливу зону роботи двохпоточних гідрооб'ємно-механічних трансмісій типу з диференціалом на виході
    (НТУ "ХПІ", 2015) Самородов, Вадим Борисович; Мітцель, Микола Олександрович; Яловол, І. В.
    Втановлені та експериментально підтверджені причини входу та виходу в особливу зону роботи гідрооб'ємної передачі в складі двохпоточної гідрооб'ємно-механічної трансмісії (ГОМТ) типу з диференціалом на виході. Визначено зв'язок між тиском навантаження (коефіцієнтом опору руху транспортного засобу) та шириною особливої зони для ГОМТ з диференціалом на виході. Наведено теоретичні та експериментальні дані для п'яти навантажень.