Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3952

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mkia

Кафедра "Міжкультурна комунікація та іноземна мова" була відкрита 2 лютого 2004 року.

Кафедра ставить за мету отримання студентами інтегрованих знань у сфері іноземних мов, міжкультурної комунікації, Інтернет-комунікації, медіа-комунікації та PR-комунікації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Кафедрою створена мережа міжнародного партнерства, до якої було залучено понад 20 зарубіжних університетів, організацій та професійних фундацій. Унікальний досвід, здобутий проєктною командою кафедри в межах міжнародного співробітництва, дає підставу вважати її конкурентоспроможною на ринку освітніх послуг, яка здійснює навчальну діяльність на рівні міжнародних стандартів.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор філологічних наук, 1 доктор психологічних наук, 8 кандидатів філологічних наук; 1 співробітник має звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Developing soft skills within ESP course designed for future IT engineers
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023) Goncharenko, T. Y. ; Podolska, Ya. A.
    The coming years will see big changes in the field of professional activity and labor resources caused by several factors. The most influential of them – development of information technologies, rapid growth of artificial intelligence technologies, production automation and robotics – have revolutionized the field of professional activity providing a wide range of tasks that were once only within the power of humans. These factors bring about developing new conditions in business environment and labor market. Soft skills – communication and cooperation skills, critical thinking, and creativity skills – should become in demand in the technological progress and dynamically changing business environment of the beginning of the XXI century. Competency-based English curricula are an excellent tool their development. The article presents the analysis how the soft skills correlate with the professional competencies and learning outcomes acquired by IT students and how they are distributed across the curriculum. Regarding the distribution of soft skills across the curriculum, it was defined that all types of soft skills are components of the professional competencies and learning outcomes acquired by IT students while studying the course content. The soft skills are deeply integrated into the educational content of the four modules of the ESP program which was designed in such a way that the priority in teaching English was formation of professional competencies and obtaining learning outcomes aimed at the practical use of English as a tool to achieve professional goals and to translate theoretical knowledge into practice. The analysis shows the soft skills are not equally presented in the educational program. Soft skills are implicitly built into the curriculum of the ESP course which allows future software engineers respond the challengers of the contemporary work environment and be competitive in the labor market. All these provisions are basic for training future specialists in any engineering specialty