Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1744

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/kgm

Від 2005 року кафедра має назву "Інформаційні технології та системи колісних і гусеничних машин ім. О. О. Морозова", первісна назва – кафедра "Колісні та гусеничні машини".

Кафедра "Колісні та гусеничні машини" створена 2 грудня 1972 року. Ініціатором заснування кафедри був один із творців легендарного танка Т-34, головний конструктор ряду серійних танків (Т-44, Т-54, Т-64) і їхніх модифікацій, доктор технічних наук Олександр Олександрович Морозов, першим завідувачем – доктор технічних наук, професор Віталій Прокопович Аврамов.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 4 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматичного управління"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович; Сівих, Дмитро Георгійович
    Сучасним спеціалістам з прикладної механіки та галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка склада ється з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з ос нов теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти засвоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування».
  • Ескіз
    Документ
    Алгоритм аналізу розгону привода постійної потужності, побудований на аналітичному представленні функцій швидкості і переміщення
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Волонцевич, Дмитро Олегович; Веретенніков, Євгеній Олександрович; Костяник, Ірина Віталіївна; Карпов, Вадим Олегович; Bilal, Timucin; Alper, Altinisik
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Чисельні методи та основи оптимізації". Частина 1
    (2023) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович
    Повсюдне використання комп’ютерів вимагає від сучасного інженера оволодіння навичками використання обчислювальної техніки. Однією з дисциплін, що безпосередньо пов'язана із застосуванням персональних комп'ютерів (ПК), є обчислювальна математика. Вона вивчає методику побудови та дослідження чисельних методів вирішення математичних задач, які моделюють різні процеси. Для студентів технічних спеціальностей головним завданням є розуміння основних ідей методів, особливостей та областей застосування, а не їх розробка та докладне дослідження. У цьому немає особливої необхідності для інженера, який використовує чисельні методи як готовий інструмент у своїй практичній роботі. В процесі виконання лабораторних робіт студенти освоюють методику застосування сучасних чисельних методів при вирішенні різноманітних інженерних задач. При цьому надається перевага тим методам, які дозволяють найпростіше виконувати їх реалізацію на ПК. Наприклад, при розв'язанні нелінійних рівнянь перевагу надають методам дихотомії і хорд, які, незважаючи на трудомісткі обчислення та відносно велику кількість ітерацій, не вимагають ручного дослідження збіжності рішення. Лабораторні роботи виконуються студентами на персональних комп'ютерах. Програми реалізації чисельних методів розробляються у пакеті математичних розрахунків MATLAB. Алгоритми програм розробляють студенти на практичних заняттях. В процесі виконання робіт особлива увага приділяється отриманню рішення із заданою точністю, а також порівнянню швидкості збіжності різних методів, призначених для вирішення одного класу задач.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматики транспортних засобів"
    (2023) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович
    Сучасним спеціалістам з галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка складається з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з основ теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти освоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування». Лабораторні роботи виконуються на персональних комп’ютерах із застосуванням інтерактивної програми MATLAB, що дає можливість досліджувати системи графічно, уникаючи багатьох нюансів, пов’язаних зі звичайним програмуванням.
  • Ескіз
    Документ
    До питання оптимізації параметрів заповнюваних гідромуфт в комбінованих трансмісіях гусеничних машин
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Веретенніков, Євгеній Олександрович; Костяник, Ірина Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічні напрямки розвитку об’єктів бронетехніки
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Александров, Євген Євгенович; Костяник, Ірина Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Моделювання процесів у галузевому машинобудуванні". Частина 1
    (2019) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович
    Повсюдне використання комп’ютерних технологій при проєктуванні та дослідженні різноманітних механічних та електромеханічних систем транспортних засобів (ТЗ) вимагає від сучасного інженера оволодіння навичками використання сучасних програмних додатків. Однією з дисциплін, що безпосередньо пов’язана із застосуванням комп’ютерних технологій, є "Моделювання процесів у галузевому машинобудуванні". Вона вивчає основні методи побудови і дослідження математичних моделей механічних та елек-тромеханічних систем з використанням сучасних програмних засобів, що дозволяє в достатній мірі проаналізувати існуючі конструкції ТЗ і спроєктувати нові. У процесі виконання лабораторних робіт студенти освоюють методи побудови і дослідження математичних моделей механічних та електромеханічних систем ТЗ. Лабораторні роботи виконуються на персональних комп’ютерах із застосуванням інтерактивної програми MATLAB. Одним з інструментаріїв MATLABа є SIMULINK, який використовується для моделювання і аналізу величезної кількості фізичних і математичних систем, включаючи системи з нелінійними елементами та системи, які використовують безперервний та дискретний час. Як розширення MATLABа, SIMULINK додає багато особливостей в динамічні системи, при цьому зберігаючи всі основні можливості MATLABа. Використання MATLABа дає можливість моделювати системи графічно, уникаючи багатьох нюансів, пов’язаних зі звичайним програмуванням.
  • Ескіз
    Документ
    Автоматичне регулювання в транспортних засобах високої прохідності
    (2018) Александрова, Тетяна Євгенівна; Костяник, Ірина Віталіївна
    Розглянуто математичні моделі систем автоматичного керування: систем автоматичної стабілізації балістичної ракети, систем паливоподавання двигуна внутрішнього згоряння, систем наведення і стабілізації основного озброєння танка, а також їх параметричний синтез. Призначено для магістрів спеціальностей "Галузеве машинобудування", "Інженерна механіка" та "Системний аналіз".
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічні напрямки розвитку об'єктів бронетехніки
    (НТУ "ХПІ", 2017) Александров, Євген Євгенович; Костяник, Ірина Віталіївна
    Наприкінці 80-х років минулого сторіччя почалася розробка танків четвертого післявоєнного покоління. Ці роботи продовжуються з тією чи іншою мірою інтенсивності практично у всіх країнах світу, що виробляють танки. Підвищення рухомості планується досягти за допомогою підвищення потужності ДВЗ до 1750-2000 к. с.; підвищення захищеності – за рахунок використання достатньо вдосконаленого динамічного захисту; підвищення вогневої могутності – за рахунок використання електромагнітних гармат, підвищення калібру основного озброєння і застосування цифрових систем керування вогнем.
  • Ескіз
    Документ
    Математичне моделювання процесу паливоподавання в енергоблоці мініелектростанції ДГУ-200
    (НТУ "ХПІ", 2009) Александрова, Тетяна Євгенівна; Костяник, Ірина Віталіївна
    Розглянуто математичну модель процесу паливоподачі та перехідні процеси в замкнутій системі автоматичного управління топливоподачею в енергоблоці мініелектростанції ДГУ-200.