Кафедра "Іноземні мови"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2854

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/foreign

Кафедра "Іноземні мови» була заснована у 1950 році з ініціативи доктора фізико-математичних наук А. П. Рогінського.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри навчають іноземній мові майбутніх спеціалістів різних інженерних галузей. Понад 20 років кафедра успішно співпрацює з Мовним центром Магдебурського університету (Німеччина).

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів наук: 4 – педагогічних, 2 – філологічних, 1 – технічних наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 26
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з розвитку комунікативних навичок спілкування англійською мовою для студентів першого курсу усіх спеціальностей
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Беркутова, Тетяна Іванівна; Вракіна, Вікторія Вікторівна; Танько, Євгенія Владиславівна
    Методичні вказівки з розвитку комунікативних навичок спілкування англійською мовою для студентів першого курсу усіх спеціальностей. Зміст матеріалу методичних вказівок передбачає наявність у студентів базових знань англійської мови та володіння загальною лексикою. Головна мета методичних вказівок- забезпечити формування навичок різних видів говоріння та аудіювання, а також опанування лексикою, знання якої, передбачено програмою курсу. Методичні вказівки містять аутентичні тексти, діалоги різноманітної тематики, аудіо, та велику кількість завдання до них. Завдання на заповнення пропусків, завдання на визначення правильності/неправильності твердження, завдання на відповідність, завдання з вибором правильної відповіді, завдання з розгорнутою відповіддю, що потребують від студентів індивідуального підходу, висловлювання своїх думок і таким чином включають їх у комунікативний процес. Методичні вказівки відповідають програмі вивчення іноземної мови у технічному ВНЗ і вимогам необхідного кваліфікаційного рівня.
  • Ескіз
    Документ
    How to get students to love reading
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Vnukova, Kateryna
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та завдання до практичних занять з англійської мови
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2021) Саламатіна, Анна Володимирівна; Мартинчук, Оксана Олексіївна; Ковтун, Олена Олександрівна
    Актуальність створення методичних рекомендацій для організації тестового контролю обумовлена тим, що удосконалені тести за вивченим матеріалом сприяють ефективній реалізації всіх функцій контролю і відповідають основним його принципам. Використання методичних рекомендацій для тестового контролю є зручним інструментом, що забезпечує швидкість та якість перевірки знань. Методичні рекомендації можна використовувати, як додаткові матеріали для занять, так і як підсумковий чи проміжний контроль рівня знань. Тести містять основні елементи матеріалів згідно програми мовної підготовки студентів технічного ВНЗ, розраховані на різні рівні підготовки студентів, а також містять додаткові матеріали з автентичних ресурсів для закріплення вивчених тем. Для самоконтролю наприкінці методичних вказівок є ключі до завдань.
  • Ескіз
    Документ
    Новітні методи засвоєння слів на заняттях з англійської мови
    (Національна академія Національної гвардії України, 2023) Тихонова, Марина Євгеніївна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з англійської мови для студентів 1 курсу спеціальності 226 "Фармація, промислова фармація"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Суханова, Тетяна Євгенівна
    Методичні вказівки з англійської мови призначено для студентів 1 курсу, що навчаються за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація». Метою дисципліни є формування комунікативної компетенції, а саме здатності й готовності студентів до міжособистісного та міжкультурного спілкування з носіями англійської мови в галузі даної спеціальності. Методичні вказівки складаються з 8 тем пов’язаних з фармацією, фармацевтами, фармацевтичними відкриттями: Історія фармації, Аптека Санта Марія Новела, Гіппократ, Відкриття пеніциліну, Анестезія, Асептика й антисептика, Вітаміни, Плацебо. Кожна тема включає текст науково популярного характеру й завдання до нього. Метою передтекстових завдань є актуалізація знань студентів і підготовка до сприйняття тексту. Система післятекстових вправ спрямована на розуміння тексту, на закріплення набутих раніше знань з лексики (уживання іменників і дієслів у правильній формі), на закріплення граматики (Active and Passive voice, Comparative and Superlative forms, Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Sequence of Tenses), а також на розвиток мовлення студентів. Знання лексики закріплюються за допомогою кросвордів. Завдання до вправ подано англійською мовою. Подані методичні вказівки можуть бути використані як матеріали з розвитку мовлення при підготовці студентів першого курсу, що вивчають англійську мову.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та проблемні завдання з англійської мови до курсу навчання професійного спрямування. Частина 2
    (2023) Подольська, Яніна Анатоліївна
    Дані методичні вказівки (у двох частинах) призначені для здобувачів вищої освіти спеціальності 161 «Хімічні технологіі» першого (бакалаврського) рівня. Головна мета даного посібника – розвиток і вдосконалення комунікативних навичок та мовної компетентності на основі професійно-орієнтованого матеріалу. Mетодичні вказівки мають чітку, інтегровану структуру, що передбачає розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, аудіювання та письма. Тексти мають цікаву професійну тематику. До другої частини посібника увійшло 3 теми: «The Periodic Table», «Chemical reactions» та «Chemistry. Chemical Engineering». Завдання поділені на претекстові, текстові і узагальнюючі, мають універсальний характер, сприяють засвоєнню лексичного та граматичного матеріалу, розумінню та практичному застосуванню в майбутній фаховій діяльності. Система вправ включає завдання на контроль розуміння прочитаного, активізацію відповідних граматичних і лексичних явищ, визначення логічних думок, викладених у тексті, пошук інформації, викладення змісту текстів у довільній формі. Практичні завдання стимулюють творчий процес роботи студентів та підвищують їх зацікавленість у самостійній підготовці. Навчальний посібник також пропонує завдання для відпрацювання граматичних тем, які студенти вивчають під час практичних занять.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та проблемні завдання з англійської мови до курсу навчання професійного спрямування. Частина 1
    (2023) Подольська, Яніна Анатоліївна
    Дані методичні вказівки (у двох частинах) призначені для здобувачів вищої освіти спеціальності 161 «Хімічні технологіі» першого (бакалаврського) рівня. Головна мета даного посібника – розвиток і вдосконалення комунікативних навичок та мовної компетентності на основі професійно-орієнтованого матеріалу. Mетодичні вказівки мають чітку, інтегровану структуру, що передбачає розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності: читання, говоріння, аудіювання та письма. Тексти мають цікаву професійну тематику. До першої частини посібника увійшло дві теми: «Matter» та «Three states of matter». Завдання поділені на претекстові, текстові і узагальнюючі, мають універсальний характер, сприяють засвоєнню лексичного та граматичного матеріалу, розумінню та практичному застосуванню в майбутній фаховій діяльності. Система вправ включає завдання на контроль розуміння прочитаного, активізацію відповідних граматичних і лексичних явищ, визначення логічних думок, викладених у тексті, пошук інформації, викладення змісту текстів у довільній формі. Практичні завдання стимулюють творчий процес роботи студентів та підвищують їх зацікавленість у самостійній підготовці. Навчальний посібник також пропонує завдання для відпрацювання граматичних тем, які студенти вивчають під час практичних занять.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з англійської мови для студентів 2 року навчання спеціальності "Видавництво та поліграфія"
    (ТОВ "Цифра Принт", 2023) Гончаренко, Тетяна Євгенівна ; Тихонова, Марина Євгеніївна; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Саламатіна, Анна Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки з англійської мови для самостійної роботи студентів 2 року навчання спеціальності "Кібербезпека"
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2023) Гончаренко, Тетяна Євгенівна ; Гращенкова, Вікторія Володимирівна; Саламатіна, Анна Володимирівна; Тихонова, Марина Євгеніївна
    Методичні вказівки з англійської мови призначені для самостійного опрацювання студентами матеріалів пов’язаних з професійною діяльністю у сфері Кібербезпеки та відповідають вимогам, що висуваються програмою мовної підготовки для студентів технічних ВНЗ. Основна мета методичних вказівок - надання специфічних професійно-орієнтованих матеріалів для вивчення, опрацювання та закріплення граматичних та лексичних тем, що призначені для оволодіння спеціалізованою лексикою, розвитку навичок читання та професійної комунікації англійською мовою. Методичні вказівки складаються з 12 автентичних текстів та 2 відеоматеріалів, тематика яких пов’язана з новими тенденціями розвитку кібербезпеки, типами атак на інформаційні системи, розробкою, реалізацією, впровадженням та управлінням комплексними програмно-технічними системами захисту інформації на підприємствах та створенням комп'ютерних систем, що впливають на безпеку транспортних, енергетичних, медичних та інших комплексів. Робота з текстами сприятиме розвитку навичок переглядового читання, яке націлює студентів на швидкий пошук основної тематичної лінії тексту та формулювання його основної ідеї; ознайомчого виду читання, що передбачає вдосконалення вміння студента знаходити й розуміти основну інформацію тексту, вміння відокремити головне від другорядного та дослідницького читання, призначеного для вироблення вмінь і навичок отримувати повну інформацію з тексту, аналізувати викладені в ньому факти, порівнювати їх, узагальнювати і робити власні висновки. Методичні вказівки містять завдання у вигляді лексичних та граматичних вправ, що сприятимуть розширенню активного словникового запасу за фахом, формуванню навичок говоріння, розвитку монологічного мовлення, ведення дискусій на професійні теми. При підборі матеріалу використовувалась автентична література, оригінальні науково-популярні тексти, а також сучасні Iнтернет ресурси та відеоматеріали.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання самостійних завдань з читання до змістовного модуля "Пошук та обробка інформації"
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2023) Сергіна, Світлана Володимирівна; Мартинчук, Оксана Олексіївна
    Методичні вказівки призначені для студентів І курсу спеціальностей «Екологія», «Технології захисту навколишнього середовища», які володіють англійською мовою на середньому рівні (Intermediate level). Методичні вказівки є доповненням до основного курсу модуля «Пошук та обробка інформації» і призначені для аудиторної та самостійної роботи студентів. Основна мета методичних вказівок – оволодіння спеціалізованою лексикою, розвиток навичок читання та професійної комунікації англійською мовою з актуальних проблем взаємовідносин людини з природою. Методичні вказівки сприятимуть формуванню мовної та комунікативної компетенції, а саме здатності до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, вміння аргументовано та зрозуміло будувати своє мовлення. За структурою методичні вказівки являють собою шість розділів (Sections), кожен з яких є цілісним і завершеним. Розділ починається з до текстових вправ, які допомагають прогнозувати зміст тексту і тим самим налаштовують і готують студента до сприйняття матеріалу, що підлягає вивченню. До кожного розділу включено тексти, складені на основі оригінальної амери-канської та англійської навчальної та наукової літератури, із завданнями для різних видів читання. Тексти сприятимуть розвитку навичок переглядового читання, яке націлює студентів на швидкий пошук основної тематичної лінії тексту та формулювання його основної ідеї; ознайомчого виду читання, що передбачає вдосконалення вміння студента знаходити й розуміти основну інформацію тексту, вміння відокремити головне від другорядного та дослідницького читання, призначеного для вироблення вмінь і навичок витягувати повну інформацію з тексту, аналізувати викладені в ньому факти, порівнювати їх, узагальнювати і робити власні висновки. Тексти забезпечені словником-мінімумом тематичної активної лексики. Наявність у розділі текстів, читання кожного з яких має свою певну мету, дає змогу формувати у студента різні стратегії читання. Дані вміння є важливими та необхідними у професійній діяльності майбутнього фахівця. До всіх розділів включено систему лексичних вправ, що сприятимуть розши-ренню активного словникового запасу за фахом, формуванню навичок говоріння, розвитку монологічного мовлення, ведення дискусій на професійні теми. Кінцевим етапом роботи з текстами у кожному розділі може бути усне або письмове повідомлення на задану тему з використанням нового лексичного матеріалу.