Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Дослідження і оцінка стопи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Глядя, Сергій Олександрович; Блещунова, Катерина Миколаївна; Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій ВолодимировичМетодичні вказівки підготовлено для студентів 1-3 курсу денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ "ХПІ" (основна медична група, спеціальна медична група). Запропоновано студентам ознайомитися з теоретичним матеріалом, опанувати методики візуального (плантоскопія), подометричного та плантографічного дослідження стопи людини, здійснити самоконтроль за станом стоп, узагальнити отримані результати, сформулювати висновки та визначити рекомендації щодо профілактики виникнення або корекції деформацій стопи. Надано зразок структури практичної роботи. Встановлено критерії оцінки виконання практичної роботи "Дослідження і оцінка стопи".Документ Використання навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни "Фізичне виховання"(Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій ВолодимировичСтаття носить аналітичний характер, у якій надано загальну характеристику навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни «Фізичне виховання». Обґрунтовано мету та завдання дослідження. Отримані дані дозволяють стверджувати, що навчальний процес з фізичного виховання у дистанційній формі є безперервним, має свій навчальний зміст. Може продовжуватися й вдосконалюватися у часі.Документ Навчальні заняття з дисципліни "Фізичне виховання" у сучасних умовах(Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2023) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович; Любієв, Альберт ГнатовичАкцентовано увагу щодо основних видів навчальних занять дисципліни «Фізичне виховання» при викладанні у дистанційній формі навчання. Запропоновано види практичних занять, представлено розроблені індивідуальні практичні роботи для здобувачів вищої освіти усіх спеціальностей основної та спеціальної медичних груп.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(2023) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена ІванівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.Документ Карта індивідуального латерального профілю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Глядя, Сергій Олександрович; Блещунова, Катерина Миколаївна; Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій ВолодимировичМетодичні рекомендації підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ» (основна медична група, спеціальна медична група). Запропоновано студентам визначити свій індивідуальний латеральний профіль (профіль латеральної організації) - індивідуальне поєднання функціональної асиметрії півкуль, моторної і сенсорної асиметрії. Кількість сполучень всіх ознак асиметрії показує різноманіття латеральних профілів – це індивідуальність і неповторність нервових зв'язків людини. Дані обставини впливають на стиль навчання, розвиток творчих здібностей, спортивних здібностей тощо. Надано зразок структури практичної роботи.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи для студентів НТУ "ХПІ" денної форми навчання усіх спеціальностей "Основи планування спортивного навантаження на заняттях з важкої атлетики"(2023) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт ГнатовичМетодичні вказівки підготовлено до самостійної роботи для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ» основної медичної групи, спеціалізація з виду спорту «Важка атлетика». Дані методичні вказівки призначені для самостійного вивчення теоретичної частини студентами 1-3 курсів неспортивних спеціальностей технічних закладів вищої освіти (ЗВО) основ спортивного планування, показників тренувальних та змагальних навантажень, вміння аналізувати спортивні досягнення важкоатлетів, оволодіння методикою розрахунку ваги штанги, свідомо оцінювати і контролювати свої можливості для відвертання отримання спортивних травм та перевірки у практичній діяльності. Приклад розрахунків ваги штаги для навантажень може використовуватися спортсменами з класичного пауерліфтингу, а також при заняттях атлетичною гімнастикою.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(2022) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена ІванівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає виховання студентів, потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності, застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців, збереження і зміцнення здоров’я. Послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає Першому (бакалаврському) рівню.Документ Зміни у системі фізичного виховання студентів в умовах дистанційної форми навчання(Мадрид, 2021) Глядя, Сергій ОлександровичУ статті розглядається ситуація у ЗВО з практичною дисципліною "Фізичне виховання" в умовах карантину. Розглянуто зміни у системі фізичного виховання студентів при проведенні навчальних занять. Представлено стан дистанційної форми навчання з фізичного виховання в НТУ "ХПІ". Вивчені позитивні і негативні аспекти очної форми та дистанційної форми навчання в університеті з урахуванням особливостей контингенту студентів. Проаналізовано відношення викладачів і студентів до зазначеної форми роботи. Наведено досвід проведення навчального процесу з фізичного виховання за спеціалізаціями з видів спорту.Документ Контроль спеціальної підготовленості студентів з видів спорту(Мадрид, 2019) Глядя, Сергій Олександрович; Колісниченко, Андрій ОлександровичФізичне виховання студентської молоді на сучасному етапі потребує впровадженню нових інноваційних технологій у навчально-виховний процес, створенню відповідних умов проведення навчальних занять, перегляду змісту навчального матеріалу, форм контролю фізичного стану тощо. Однією з форм контролю фізичного стану студентів є контроль спеціальної підготовленості з видів спорту.