Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 31
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження і оцінка стопи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Глядя, Сергій Олександрович; Блещунова, Катерина Миколаївна; Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій Володимирович
    Методичні вказівки підготовлено для студентів 1-3 курсу денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ "ХПІ" (основна медична група, спеціальна медична група). Запропоновано студентам ознайомитися з теоретичним матеріалом, опанувати методики візуального (плантоскопія), подометричного та плантографічного дослідження стопи людини, здійснити самоконтроль за станом стоп, узагальнити отримані результати, сформулювати висновки та визначити рекомендації щодо профілактики виникнення або корекції деформацій стопи. Надано зразок структури практичної роботи. Встановлено критерії оцінки виконання практичної роботи "Дослідження і оцінка стопи".
  • Ескіз
    Документ
    Особливості впливу тренувальної програми у підготовчому періоді річного макроциклу на морфо-функціональні, силові та швидкісно-силові показники армрестлерів 14-15 років
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2024) Безкоровайний, Д. О.; Камаєв, О. І.; Орлов, А. А.; Глядя, Сергій Олександрович
    Мета: визначити особливості впливу тренувальної програми у підготовчому періоді річного макроциклу на морфо-функціональні, силові та швидкісно-силові показники армрестлерів 14-15 років. Матеріал та методи. У дослідженні використано такі методи: теоретичний аналіз і узагальнення наукової та методичної інформації; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент; математико-статичні методи дослідження з використанням ліцензійної програми STATISTICA 10. Дослідження проводилося на території Полтавської області в м. Кобеляки на базі ДПТНЗ "Професійний аграрний ліцей" з січня по червень 2023 року, в якому брали участь 10 спортсменів-армрестлерів віком 14–15 років, які тренувалися за програмою зі швидкісно-силовою спрямованістю. Результати: за проведеним дослідженням надано результати послідовного експерименту, що констатують підвищення функціональних показників серцево-судинної та дихальної систем наприкінці дослідження, також відбулось підвищення силових показників у всіх тестових вправах, причому збільшення сили виявилось достовірним (t-критерій коливався від 2,25 до 4,21 при p<0,05). Швидкісно-силові показники (час досягнення максимальної сили, швидкісно-силовий індекс, градієнт сили, сила за 500 мс і час досягненнясили в 1 кг) мали тенденцію до покращення, але достовірні зміни відбулися тільки в силі за 500 мс і часу досягнення сили в 1 кг (t-критерій коливався від 2,93 до 3,96 при p<0,05), причому значно підвищились показники лівої руки. Висновки. Блокова програма тренувань дозволила значно покращити показники частоти серцевих скорочень, артеріального тиску, життєвого індексу, коефіцієнту витривалості, що сприяло досягненню достовірного покращення адаптаційного потенціалу юних армрестлерів. Під час експерименту достовірно підвищилися показники сили 14–15-річних спортсменів у всіх тестових вправах, на основі цих змін визначилася тенденція до покращення часу досягнення максимальної сили, градієнту сили, швидкісно-силового індексу, а результати показника сили за 500 мс і часу досягнення сили в 1 кг достовірно покращилися.
  • Ескіз
    Документ
    Використання навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни "Фізичне виховання"
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович
    Стаття носить аналітичний характер, у якій надано загальну характеристику навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни «Фізичне виховання». Обґрунтовано мету та завдання дослідження. Отримані дані дозволяють стверджувати, що навчальний процес з фізичного виховання у дистанційній формі є безперервним, має свій навчальний зміст. Може продовжуватися й вдосконалюватися у часі.
  • Ескіз
    Документ
    Навчальні заняття з дисципліни "Фізичне виховання" у сучасних умовах
    (Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2023) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович; Любієв, Альберт Гнатович
    Акцентовано увагу щодо основних видів навчальних занять дисципліни «Фізичне виховання» при викладанні у дистанційній формі навчання. Запропоновано види практичних занять, представлено розроблені індивідуальні практичні роботи для здобувачів вищої освіти усіх спеціальностей основної та спеціальної медичних груп.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка фізичної підготовленості студентів секції важкої атлетики та скандинавської ходьби)
    (Запорізький національний університет, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов Леонідівна
    У статті проаналізовано наявні види контролю та обґрунтовано зміст тестів і нормативів для оцінювання фізичної підготовленості студентів під час проведення навчальних занять з важкої атлетики та скандинавської ходьби, оцінено фізичну підготовленість студентів (секцій важкої атлетики та скандинавської ходьби). Матеріал і методи. У дослідженні взяли участь 24 студенти (чоловіки, основна медична група) зі спортивної спеціалізації «важка атлетика» та 24 студенти (чоловіки, основна медична група) секції скандинавської ходьби. Експеримент тривав протягом навчального року, заняття проводились за розкладом два рази на тиждень. Методи дослідження: аналіз і узагальнення даних науково-методичної та спеціальної літератури; педагогічне спостереження; тестування студентів. Результати. Застосовано комплексний аналіз з видів підготовленості студентів. Розглянуто вплив і взаємодію вправ з комплексів тестів із загальної фізичної та зі спеціальної фізичної підготовленості на студентів-важкоатлетів та студентів секції скандинавської ходьби. Виявлено рівень розвитку показників загальної та спеціальної фізичної підготовленості студентів НТУ «ХПІ», які займаються у секціях важкої атлетики та скандинавської ходьби. За даними дослідження студенти секції важкої атлетики мають високі показники за результатами тестування сили, а саме в підтягуванні на перекладині, стрибку у довжину з місця та нахилі тулуба вперед з положення сидячи, низькі показники в тестуванні витривалості. У студентів секції скандинавської ходьби, навпаки, найкращі показники у тестуванні рівномірного бігу 3000 м та гнучкості. Запропоновано засоби оцінювання спеціальної фізичної підготовленості для секції важкої атлетики: стрибок угору з місця, потрійний стрибок у довжину, згинання і розгинання рук в упорі на підлозі з оплеском, піднімання ніг угору з вису на перекладині, та секції скандинавської ходьби: ходьба з палками на 100 метрів з виконанням елементів техніки скандинавської ходьби. Висновки. Визначено рівень фізичної підготовленості студентів, які займаються важкою атлетикою та скандинавською ходьбою. Відмінний рівень мають 25% студентів, а 16,7% студентів – добрий рівень, 50% студентів – задовільний рівень і 8,3% студентів – незадовільний рівень фізичної підготовленості. Оптимальне поєднання засобів загальної і спеціальної фізичної підготовки підвищує рівень працездатності студентів, сприяє ефективному виконанню тренувальних навантажень та більш швидкої спортивної результативності.
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"
    (2023) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена Іванівна
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Карта індивідуального латерального профілю
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Глядя, Сергій Олександрович; Блещунова, Катерина Миколаївна; Борейко, Наталя Юріївна; Юшко, Олексій Володимирович
    Методичні рекомендації підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ» (основна медична група, спеціальна медична група). Запропоновано студентам визначити свій індивідуальний латеральний профіль (профіль латеральної організації) - індивідуальне поєднання функціональної асиметрії півкуль, моторної і сенсорної асиметрії. Кількість сполучень всіх ознак асиметрії показує різноманіття латеральних профілів – це індивідуальність і неповторність нервових зв'язків людини. Дані обставини впливають на стиль навчання, розвиток творчих здібностей, спортивних здібностей тощо. Надано зразок структури практичної роботи.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи для студентів НТУ "ХПІ" денної форми навчання усіх спеціальностей "Основи планування спортивного навантаження на заняттях з важкої атлетики"
    (2023) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт Гнатович
    Методичні вказівки підготовлено до самостійної роботи для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ» основної медичної групи, спеціалізація з виду спорту «Важка атлетика». Дані методичні вказівки призначені для самостійного вивчення теоретичної частини студентами 1-3 курсів неспортивних спеціальностей технічних закладів вищої освіти (ЗВО) основ спортивного планування, показників тренувальних та змагальних навантажень, вміння аналізувати спортивні досягнення важкоатлетів, оволодіння методикою розрахунку ваги штанги, свідомо оцінювати і контролювати свої можливості для відвертання отримання спортивних травм та перевірки у практичній діяльності. Приклад розрахунків ваги штаги для навантажень може використовуватися спортсменами з класичного пауерліфтингу, а також при заняттях атлетичною гімнастикою.
  • Ескіз
    Документ
    Інклюзивне фізичне виховання у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Глядя, Сергій Олександрович; Борейко, Наталя Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"
    (2022) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена Іванівна
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає виховання студентів, потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності, застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців, збереження і зміцнення здоров’я. Послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає Першому (бакалаврському) рівню.