Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Навчальні заняття з дисципліни "Фізичне виховання" у сучасних умовах(Національний аерокосмічний університет імені М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2023) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович; Любієв, Альберт ГнатовичАкцентовано увагу щодо основних видів навчальних занять дисципліни «Фізичне виховання» при викладанні у дистанційній формі навчання. Запропоновано види практичних занять, представлено розроблені індивідуальні практичні роботи для здобувачів вищої освіти усіх спеціальностей основної та спеціальної медичних груп.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(2023) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена ІванівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності; формування вміння застосовувати набуті цінності в життєдіяльності майбутніх фахівців; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи для студентів НТУ "ХПІ" денної форми навчання усіх спеціальностей "Основи планування спортивного навантаження на заняттях з важкої атлетики"(2023) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт ГнатовичМетодичні вказівки підготовлено до самостійної роботи для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ» основної медичної групи, спеціалізація з виду спорту «Важка атлетика». Дані методичні вказівки призначені для самостійного вивчення теоретичної частини студентами 1-3 курсів неспортивних спеціальностей технічних закладів вищої освіти (ЗВО) основ спортивного планування, показників тренувальних та змагальних навантажень, вміння аналізувати спортивні досягнення важкоатлетів, оволодіння методикою розрахунку ваги штанги, свідомо оцінювати і контролювати свої можливості для відвертання отримання спортивних травм та перевірки у практичній діяльності. Приклад розрахунків ваги штаги для навантажень може використовуватися спортсменами з класичного пауерліфтингу, а також при заняттях атлетичною гімнастикою.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання"(2022) Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Блошенко, Олена ІванівнаМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання» передбачає виховання студентів, потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками засобами зі спеціалізацій з видів спорту, з видів рухової активності, застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців, збереження і зміцнення здоров’я. Послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає Першому (бакалаврському) рівню.Документ Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Важка атлетика"(2023) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт ГнатовичМета навчальної дисципліни «Фізичне виховання». Спеціалізація з виду спорту «Важка атлетика» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками у виді спорту «Важка атлетика»; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти; застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців.Документ Організація та проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості студентів НТУ "ХПІ"(2020) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Колісниченко, Андрій ОлександровичУ методичних вказівках розглянуто підхід щодо організації та проведенню щорічного оцінювання фізичної підготовленості студентів НТУ "ХПІ" (основна медична група). Методичні вказівки входять до комплексу навчально-методичного забезпечення дисципліни "Фізичне виховання". Розроблені для викладачів кафедри фізичного виховання НТУ "ХПІ". Можуть використовуватись фахівцями у галузі фізичної культури і спорту.Документ Контроль спеціальної підготовленості студентів з видів спорту(2020) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Колісниченко, Андрій ОлександровичУ методичних вказівках розглянуто підхід щодо проведення контролю спеціальної підготовленості студентів (основна медична група) з видів спорту, які розвинуті на кафедрі фізичного виховання в НТУ "ХПІ". У методичних вказівках обґрунтовано роль та місце контролю спеціальної підготовленості студентів у навчальному процесі з фізичного виховання. Методичні вказівки розроблені для викладачів кафедри фізичного виховання НТУ "ХПІ". Можуть використовуватись фахівцями у галузі фізичної культури і спорту.Документ Теоретико – методичні основи підготовки студентів до практичних занять зі спеціалізацій з видів спорту(2021) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Борейко, Наталя ЮріївнаМетодичні рекомендації підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ "ХПІ" з метою оволодіння основами теоретичних знань з фізичного виховання, формування необхідних умінь та навичок для занять обраним видом спорту. Надано основі поняття організації навчального процесу з фізичного виховання, спеціалізацій з видів спорту, термінологічна система.Документ Життєдіяльність людини в умовах глобалізації та основні проблеми глобалізованого суспільства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Горлов, Анатолій Серафімович; Любієв, Альберт Гнатович; Блошенко, Олена Іванівна; Гращенкова, Жанна ВікторівнаСтаття відображає суть відповідальності людини за майбутнє цивілізації і життя на Землі. Усвідомлення і формування цього відчуття неможливе без фундаментальних змін в цивілізаційних основах людського буття, реального затвердження принципу єдності природного і соціа льного. Це треба враховувати всім, хто причетний до процесів виховання і освіти. Дослідження присвячені суто теоретичним питанн ям. Їхній зміст дає можливість ознайомитися з деякими поняттями, на базі яких формується загальне уявлення про основні проблеми сучасного глобалі зованого суспільства і ролі цивілізаційних особливостей його розвитку. Припускається, що використання філософсько-культурологічного підходу дозволить змінити мотиваційно-ціннісне ставлення до фізкультурно-спортивної освіти і, як наслідок, сприятиме формуванню фізично, психічно і соціально здорової особистості майбутньої людини. Важливе місце відводиться сфері вищої інженерно-технічної освіти. З позиції носферного мислення пріоритетом виховання у навчальних закладах різного типу повинно бути формування етичного здоров’я дітей і молоді. Основним механізмом, що формує світогляд, завжди були традиції, які впливали на свідомість людей через освіту. Історично повинно мати місце єдність культур різних цивілізацій і взаємозв’язок понять про східну і західну людину. При вирішенні завдань по поліпшенню життя людства і збереженню цивілізації провідна роль належить науці. Природознавство – це наука-еталон і фундамент наукового знання. Прикладні науки є продовженням природознавства, впровадженням в практику його результатів. До прикладних відносяться технічні, сільськогосподарські, медичні, воєнні та інші науки. Саме до цього циклу наук належить і фізичне виховання. В цьому напрямі мислення актуальними будуть вимоги галузевого стандарту (ОКХ) до професійно-прикладної підготовки сучасного інженера.Документ Оптимізація видів навчальної діяльності з фізичного виховання студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Глядя, Сергій Олександрович; Любієв, Альберт Гнатович; Юшко, Олексій Володимирович; Колісниченко, Андрій ОлександровичРозглянуто актуальне питання щодо фізичного виховання студентської молоді України, обґрунтовано головні педагогічні завдання. Проведено чинний аналіз становища з фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти (ЗВО), вивчена вітчизняна наукова література, дослідження науковців та фахівців. Визначена мета дослідження та послідовно розглянуто аспекти покращення навчально-виховного процесу з фізичного виховання у контексті сучасного етапу реформування освіти в Україні. Вивчено існуючи методи навчання, їх зміст, тобто систему різних видів навчальної діяльності, мету їх застосування та взаємодію з засобами навчання. Запропоновано затребувані прийоми щодо оптимізації видів навчальної діяльності з фізичного виховання на основі акмеологічного підходу провідним напрямом – мотивація до відвідування і успішності навчальних занять з фізичного виховання, досягнення студентами успіху у спортивній діяльності, отримання задоволення від результатів витраченого працею часу, покращенню фізичного стану, поліпшенню показників здоров’я. Наведено приклад організації навчального процесу з фізичного виховання в НТУ «ХПІ» з застосуванням багаторічного педагогічного досвіду, тренерської майстерності викладачів кафедри фізичного виховання. Перелічені спеціалізації з видів спор ту, які розвинені на кафедрі. Дана характеристика основних видів навчальної діяльності з фізичного виховання: лекції, практичні заняття, контрольні випробування фізичної підготовленості, контрольні випробування зі спеціалізацій з виду спорту, комплексні змагання зі спеціалізацій з видів спорту, спортивно-масові заходи та інше. Детально розкрито зміст основних видів навчальної діяльності з фізичного виховання та запропоновано щонайліпші варіанти рішення завдань з можливих умов, надані практичні рекомендації щодо їх впровадження в навчальний процес. Сформульовано тлумачення одного з прийомів «оптимізації». На основі проведеного дослідження зроблені провідні висновки, які розкривають умови впровадження прийомів щодо оптимізації видів навчальної діяльності з фізичного виховання студентів. Доцільність і необхідність проведеної роботи в цьому напрямі є безперечною для оптимальної, адекватної і раціональної побудови змісту навчального навантаження з фізичного виховання та його інспектування.