Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Фізичне виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти в сучасних умовах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Петренко, Валерій Іванович; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Шаповалова, Валентина Олександрівна
    Дослідження спрямоване на сучасну проблематику раціоналізації перетворень у сучасних безпекових умовах, що вимагає аналізу особливостей та поточного стану системи викладання фізичного виховання у ЗВО.
  • Ескіз
    Документ
    Навчально-методичний посібник до практичних занять "Методика комплексного застосування вправ з розвитку рухливості суглобів та еластичності зв’язок для різних частин тіла людини"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Арабаджи, Анна Юріївна
    Навчально-методичний посібник містить теоретичні та практичні матеріали до занять з навчальної дисципліни «Фізичне виховання» для студентів всіх спеціальностей освітнього рівня бакалавр, а саме: рисунки, опис вправ, методичні вказівки до виконання, таблиці з інформацію про функцію м’язів, їх назви та розташування; перелік травм, для яких вправа корисна у період реабілітації. У посібнику застосовується система нумерації, яка сприяє процесу пошуку найбільш ефективної фізичної вправи. Навчально-методичний посібник може бути використаний викладачами для складання індивідуальних завдань. Застосовані у навчально-методичному посібнику матеріали базуються на аналізі сучасних наукових і методичних джерелах інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Фізичне виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти в сучасних умовах
    (Видавничий дім "Гельветика", 2023) Єфременко, А. М.; Казак, Володимир Юрійович; Петренко, Валерій Іванович; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Фоменко, Вікторія Вікторівна
    Реформування системи освіти України потребує належної уваги до всіх елементів цього процесу, зокрема фізичного виховання здобувачів. Сучасна проблематика раціоналізації перетворень в поточних безпекових умовах вимагає аналізу особливостей викладання фізичного виховання у ЗВО. Мета – визначити поточний стан викладання фізичного виховання у ЗВО. Матеріал і методи дослідження: педагогічне моделювання та прогнозування; аналіз, синтез, узагальнення, конкретизація. Отримані результати. Виявлено, що навчальний процес з фізичного виховання у ЗВО регламентується державними нормативно-правовими актами. Проте в умовах розширення автономії закладів освіти зростає роль внутрішньої регуляції у ЗВО щодо особливостей організації фізичного виховання здобувачів освіти. Встановлено, що здебільшого у ЗВО отримує розвиток традиційна модель побудови процесу фізичного виховання здобувачів. Проте останнім часом розвиваються й інші моделі, що мають переваги стосовно максимального розвитку індивідуальних фізичних здібностей здобувачів, а також формування їх фізичної підготовленості з урахуванням потреб майбутньої професії. Проте становлення моделей фізичного виховання як повноцінних складових системи ускладнюється через проблеми, пов’язані з особливостями навчання у воєнний час та дистанційного/асинхронного викладання. Вони потребують вирішення не як окремі питання у структурі освітнього процесу, а в контексті вдосконалення всієї системи фізичного виховання з урахуванням досягнення мети збереження здоров’я студентської молоді. Висновки. Таким чином, встановлено основні моделі організації процесу фізичного виховання у ЗВО та їх можливості у забезпеченні якості освітнього процесу в умовах сьогодення. Зазначено, що сучасна система фізичного виховання ЗВО потребує корекції відповідно до поточних умов та майбутньої трансформації освітнього процесу. Встановлено, що існують проблеми організації навчання та контролю успішності здобувачів вищої освіти, а також якості процесу фізичного виховання на тлі збереження сталих форм його реалізації у освітньому середовищі.
  • Ескіз
    Документ
    Використання сучасних технологій для організації самостійних тренувань студентів в умовах занять онлайн
    (2023) Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир Юрійович; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Методичні вказівки підготовлено для студентів денної форми навчання усіх спеціальностей НТУ «ХПІ». Роз’яснюється використання бігових трекерів для самостійних тренувань в умовах занять онлайн. Показано, яким чином можна встановити мобільний додаток на смартфоні, як його налаштувати для застосування та як використовувати у своїх тренуваннях. Надано рекомендації для покращення техніки бігу та самоконтролю, організації самостійних тренувань. Встановлені критерії оцінки тренувань. Надано зразок структури звіту про самостійні тренування (Додаток А).
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма навчальної дисципліни "Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту "Легка атлетика"
    (2023) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Казак, Володимир Юрійович
    Мета навчальної дисципліни «Фізичне виховання. Спеціалізація з виду спорту «Легка атлетика» передбачає: виховання у студентів потреби оволодівати знаннями, уміннями й навичками у виді спорту «Легка атлетика»; збереження і зміцнення здоров’я; послідовне формування фізичної культури особистості фахівця, яка відповідає першому (бакалаврському) рівню вищої освіти; застосування набутих цінностей в життєдіяльності майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Анатомія м'язів тулуба та кінцівок і локалізація тригерних точок та розподіл викликаного ними болю
    (2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Арабаджи, Анна Юріївна
    Методичний посібник містить базові відомості з анатомії м’язів тулуба та кінцівок, їх функції і локалізації тригерних точок та розподіл викликаного ними болю. Матеріал представлений без зайвої складності, що, у поєднанні з добре підібраними ілюстраціями, виконаними в режимі кольорового контрастування окремих м’язів, є допомогою студенту у вивченні анатомії. Довідник підготовлено для студентів денної форми навчання спеціальності 017 «Фізична культура і спорт» НТУ «ХПІ», які навчаються за освітньо- кваліфікаційною програмою підготовки бакалаврів, з дисципліни «Фізична реабілітація та масаж».
  • Ескіз
    Документ
    Використання інноваційних підходів при проведенні занять з фізичного виховання для студентів НТУ "ХПІ"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Федорина, Тетяна Євгеніївна; Арабаджи, Анна Юріївна; Петренко, Валерій Іванович
    Дослідження спрямоване на пошук сучасних підходів для підвищення ефективності занять фізичною культурою у вищих навчальних закладах та прилучення студентської молоді до активних занять спортом в межах та поза межами навчальної програми, вирішенню проблеми розвитку витривалості серед студентів, які не систематично займалися спортом.