Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Історичні аспекти розвитку скандинавської ходьби(Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Азаренкова, Любов ЛеонідівнаДокумент Робоча програма з навчальної дисципліни "Біохімія фізичної культури та спорту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся ВалеріївнаМетою навчальної дисципліни «Біохімія фізичної культури та спорту» є отримання знань щодо біохімічних процесів які відбуваються в тілі людини під час фізичної активності, спорту та в періоди відпочинку. Ці знання дають змогу розроблювати ефективні та безпечні тренування, та тренувальний процес в цілому, для різних верст населення, в тому числі, професійних спортсменів. Програма акцентує увагу студентів на сучасних досягненнях в сфері біохімії, біохімії фізичної культури та спорту. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.Документ Вдосконалення методики тренування армрестрелів за рахунок уточнення виконання вправ для кісті(Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2022) Петренко, Олександр ОлексійовичДокумент Дослідження педагогічних підходів покращення тренувального процесу в армрестлінгу(Artmedia 24, Satteldorf, Germany, 2024) Петренко, Володимир Олексійович; Петренко, Олександр ОлексійовичПредставлено дослідження, які базуються на системному аналізі, що дозволило комплексно підійти до вирішення педагогічних питань покращення тренувального процесу в армрестлінгу. Методика системного аналізу, яку використано в представлених дослідженнях, дозволила проаналізувати діючи принципи фізичної підготовки в армрестлігну з врахуванням фізіологічних можливостей спортсменів – армрестлерів. На основі проведеного аналізу сформовано комплекс силових вправ для комбінованого режиму тренування спортсменів – армрестлерів, в тому числі і спортсменів– армрестлерів з обмеженими можливостями, а саме вадами зору. Представлений напрямок дозволить покращити тренувальний процес під час підготовки до змагань і може бути доцільний під час тренування спортсменів – армрестлерів з вадами зору.Документ Комплекс загальних фізичних вправ для самостійних занять з армрестлінгу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Петренко, Олександр Олексійович; Петренко, Володимир ОлексійовичМетодичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Фізичне виховання» призначені для студентів, які починають займатися армрестлінгом. Методичні вказівки включають опис комплексу загальних фізичних вправ для самостійних занять з армрестлінгу на початковому етапі тренування, а також роз’яснення послідовності виконання силових вправ для формування і підвищення тонусу основних м'язових груп у студентів під час практичних занять з дисципліни «Фізичне виховання» у виді спорту армрестлінг.Документ Важливість комплексного підходу у тренерській діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лаврова, С. А.Діяльність тренера має багатофакторний педагогічний характер і є складною системою загальних та специфічних завдань виховання, освіти, оздоровлення та фізичного розвитку. Педагогічна майстерність – синтез знань тренера, його організаційно-методичного мистецтва й особистих якостей – розуму, почуттів, волі, характеру, здібностей. Стаття виявляє основні фактори, що сприяють досягненню успіхів в тренерській діяльності та показати важливість їх комплексного застосування.Документ Застосування засобів легкої атлетики у тренуванні спринту регбістів(Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Єфременко, А. М.; Хмелюк, О. В.; Колоколов, В. О.; Крайник, Я. Б.; Жогло, В. М.Мета – обґрунтування застосування легкоатлетичних вправ в тренуванні спринту регбістів. Методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Сучасна гра в регбі вимагає від гравця, незалежно від його амплуа і позиції на полі у грі, бути готовим до виконання нетривалих, повторюваних спалахів бігу з високою інтенсивністю. Встановлено, що структура спринту гравців в регбі є схожою на дії бігуна-спринтера, який має виконати біг зі старту або моментальне потужне прискорювання у русі. Результати аналізу науково-методичної літератури та педагогічного моделювання продемонстрували, що для покращення спринтерських показників регбіста тренеру з фізичної підготовки необхідно включити в програму тренувань пліометричні вправи, швидкі присідання зі штангою, буксирування саней та вправи, спрямовані на вдосконаленням техніки спринтерського бігу. Саме ці практичні та науково перевірені в сфері легкої атлетики засоби визначають вплив на структуру спринтерських здібностей регбістів, тотожний спринтерським характеристикам гравця на полі. Висновки. Встановлено, що гравці в регбі потребують вміння виконувати потужні швидкі рухи відповідно до структури, притаманної бігунам на короткі дистанції Відтак, виникає можливість побудови програми спринтерського тренування із застосуванням вправ та методології підготовки бігунів на короткі дистанції. Спринтерські вправи мають бути підібрані з урахуванням потужних короткочасних спринтів, які притаманні діям гравця у регбі під час гри. В той же час, має бути врахована необхідність готовності до їх серійного виконання. Відтак, перспективним розробка методики застосування елементів підготовки спринтера при побудові спринтерської підготовки гравців-регбістів.Документ Підвищення рівня загальної витривалості у студенток спеціальної медичної групи(Видавничий дім "Гельветика", 2021) Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Натарова, Вікторія ВікторівнаВивчені та проаналізовані методики виховання загальної витривалості попереднього досвіду. Виявлені та перевірені на практиці найбільш ефективні засоби виховання загальної витривалості у студенток спеціальної медичної групи 1-2 курсу навчання.Документ Оптимізація спеціальної фізичної та технічної підготовки бадмінтоністів 13-14 років(2020) Собко, Ірина Миколаївна; Жаркова, Євгенія Євгеніївна; Віцько, Сергій МиколайовичМета: розробити та експериментально обґрунтувати методику спеціальної фізичної та технічної підготовки бадмінтоністів 13-14 років із застосуванням спеціально підібраних вправ. Учасники: В дослідженні взяли участь бадмінтоністи (жінки) спортивного клубу WBC, м. Харків (вік 13-14 років): експериментальна група (n = 11); контрольна група (n = 11). Експеримент проводився на протязі 6 місяців з вересня 2019 року по лютий 2020 року. Методи: Проведено тестування атлетів з фізичної підготовленості (згинання розгинання рук в упорі лежачі за 30 с, човниковий біг 4х9 м, стрибки зі скакалкою за 1 хв., подвійні стрибки зі скакалкою за 30 с, стрибки з підтягуванням колін до грудей, піднімання тулуба в сід за 1 хв, стрибок у довжину з місця, біг 100 м, нахил тулуба вперед з положення сидячи), технічної підготовленості (набивання воланів відкритої і закритою стороною ракетки за 1 хв., помилки при набиванні воланів, відбивання воланів від стіни за 1 хв., помилки при відбиванні воланів від стіни Результати: розроблено для юних бадмінтоністів комплекси вправ з баскетбольними, волейбольними, тенісними м’ячами та гумовим м’ячем для реакції. Надано вправи для розвитку спеціальних фізичних якостей бадмінтоністів. Запропоновано спеціально підібрані вправи, спрямовані на удосконалення прийомів техніки з характерною для гри в бадмінтон напругою, координацією, темпом і ритмом руху, підібрані відповідно до особливостей гри, польоту волана і пов'язаних з цим пересувань на майданчику. Після проведення експерименту були виявлені достовірні відмінності (р<0,05) між контрольною та експериментальною групами за результатами тестування швидкісних, швидкісно-силових, координаційних здібностей та показників технічної підготовленості. Висновки: впроваджена в тренувальний процес юних бадмінтоністів авторська методика дозволила підвищити рівень спеціальної фізичної та технічної підготовленості юних бадмінтоністів.