Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Фізичне виховання як засіб профілактики та корекції ожиріння у дітей та молоді(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Хірний, Сергій ВолодимировичСтаття розглядає результати дослідження, присвячене вивченню впливу фізичного виховання на профілактику та корекцію ожиріння серед дітей та молоді віком від 8 до 17 років. Дослідження включало організацію двох груп: експериментальної, яка отримувала систематичні фізичні заняття, та контрольної, яка продовжувала звичайний розклад. Зібрані дані вказують на значне покращення фізичних показників учасників експериментальної групи, включаючи зниження маси тіла, розміру талії та індексу маси тіла. Крім того, учасники експериментальної групи виявили вищий рівень фізичної активності, здоровіші звички харчування та позитивні зміни у психологічному стані, такі як покращення самопочуття та підвищена мотивація. Висновки підкреслюють важливість регулярних та різноманітних фізичних занять, підтримки ініціатив та інтеграції фізичного виховання з освітнім процесом для зменшення випадків ожиріння та покращення загального здоров’я серед молодого покоління.Документ Робоча програма з навчальної дисципліни "Біохімія фізичної культури та спорту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся ВалеріївнаМетою навчальної дисципліни «Біохімія фізичної культури та спорту» є отримання знань щодо біохімічних процесів які відбуваються в тілі людини під час фізичної активності, спорту та в періоди відпочинку. Ці знання дають змогу розроблювати ефективні та безпечні тренування, та тренувальний процес в цілому, для різних верст населення, в тому числі, професійних спортсменів. Програма акцентує увагу студентів на сучасних досягненнях в сфері біохімії, біохімії фізичної культури та спорту. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.Документ Секрети успішного тренера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Прокопов, Р. С.Здоровий спосіб життя та фізична активність набувають все більшої популярності. Завдяки постійному зростанню інтересу до фітнесу, спорту та здорового харчування, попит на професійних тренерів значно збільшується. Тренери є не лише інструкторами з фізичної активності, але й менторами, які допомагають своїм клієнтам досягати своїх цілей та покращувати якість свого життя. Тому робота тренера на сьогоднішній день є надзвичайно актуальною та важливою, і, виходячи з цього, дослідження факторів що впливають на успішність тренера – є актуальним науковим завданням сьогодення. Мета роботи – виявити основні аспекти для успішності тренера та показати яким має бути успішний тренер на сьогодні.Документ Мода на здоровий спосіб життя(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Богатирьова, Х. О.У статті обґрунтовано, що здоровий спосіб життя повинен бути не просто модою, а й осмисленим вибором кожного з нас, що відображається на нашому психічному та фізичному здоров'ї.Документ Педагогічна етика у професійній діяльності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021) Зінченко, Ліна ВолодимирівнаДокумент Використання фітнес-програм на заняттях фізичною культурою в спеціальних медичних групах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Зінченко, Ліна ВолодимирівнаДокумент Розумова і фізична діяльність у житті людини(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Церетелі, Вікторія ОлександрівнаПроблеми низького рівня здоров’я, незадовільного фізичного розвитку, що в даний час стоять перед населенням країни, стосуються кожної людини. Протилежність між розумовою та фізичною працею поступово зменшується і стає дедалі важче поділити працю на фізичну і розумову. У зв’язку з цим особливої значущості набувають питання збереження і зміцнення здоров’я та належного рівня розумової працездатності засобами фізичного виховання.Документ Проведення занять з фізичного виховання зі студентами СМГ в дистанційному режимі під час воєнного стану(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Церетелі, Вікторія ОлександрівнаУ статті розглянуто та узагальнено особливості авторської методики проведення занять з фізичного виховання зі студентами спеціальної медичної групи під час воєнного стану. Сформовані власні погляди і пропозиції для покращення проведення практичних занять.Документ Технологія відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія МиколаївнаМета роботи – визначити ефективність запропонованої технології відновлення функціонального стану студентів, котрі опинилися в умовах обмеженого простору через пандемію, воєнний стан у країні або неможливість користування запропонованими засобами фізичної активності за межами одного приміщення. Методи дослідження. Для визначення функціонального стану студентів використовували опитувальники (ступінь хронічного стомлення та гострого фізичного стомлення), та визначення фізіологічних резервів організму студента за індексом Руф’є. Результати. Запропоновано під час дистанційного навчання, коли студенти більшу часу проводять в обмеженому просторі, для підтримання та поліпшення функціонального стану, виконувати вправи з фітнес-йоги, включати психоемоційне тренування та на протязі доби робити рухові хвилини. Виявлено рівень стомлення та функціонального стану студентів експериментальної групи на початку та у кінці експерименту, після застосування розробленої технології. Встановлено залежність функціонального стану від рухової активності. Висновки. Доведена ефективність застосування розробленої технології відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору.Документ Здоровий спосіб життя як можливість інтеграції в соціум(Мадрид, 2021) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Юрченко, Вікторія БорисівнаДослідження спрямоване на виявлення ставлення студентів з ослабленим здоров’ям до здоров’я і факторів здорового способу життя.