Кафедра "Фізичне виховання"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport
Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .
Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Заняття йогою з жінками середнього віку: переваги для фізичного та метального здоров'я(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Єфременко, Андрій Миколайович; Насонкіна, Олена Юріївна; Алексєнко, Яна Валеріївна; Марченков, Михайло Костянтинович; Полторацька, Ганна Сергіївна; Федорина, Тетяна ЄвгеніївнаФізичне виховання осіб зрілого віку має важливе значення для підтримання їх здоров’я. Вибір напрямків використання засобів фізичного виховання має ґрунтуватися на переважаючих потребах щодо рухової активності осіб зрілого віку. Мета – розробка та експериментальне обґрунтування методики занять йогою для жінок 21-35 років. Учасники. Жінки 21-35 років. Методи. Психодіагностика, рухове тестування, педагогічний експеримент. Втручання. Розроблено та апробовано методику занять йогою з жінками середнього віку. Особливість запропонованої методики пов’язана з систематичним використанням оригінальних комплексів вправ гімнастики йога. Розроблені комплекси були застосовані з урахуванням послідовного збільшення впливу та використовувалися відповідно до вирішення конкретних тренувальних завдань. Результати. Встановлена результативність запропонованого формату використання вправ гімнастики йогів для покращення показників фізичного та психологічного стану жінок середнього віку. Зафіксовано покращення характеристик працездатності, кардіореспіраторної системи та нормалізацію психологічного стану учасниць під впливом застосованих комплексів вправ. Обговорення. Систематичні заняття йогою у форматі застосування розроблених комплексів вправ мали визначити їх ефективність стосовно підвищення фізичних кондицій та покращення психологічного стану жінок середнього віку. Обрані фізичні вправи відносилися до сфери ментального фітнесу та захарактером були стато-динамічними. Відповідно щадний вплив занять на жінок, які не займаються регулярно фітнесом, мав стосуватися покращення фізичних кондицій, а медитативні практики були пов’язані з очікуваннями щодо нормалізації психологічного стану учасниць. Отримані результати підтвердили зазначені очікування і не мають протиріч з результатами подібних досліджень. Висновки. Встановлені особливості побудови ефективних занять йогою з жінками середнього віку дозволяють рекомендувати заняття цим видом фітнесу в якості доступного засобу покращення здоров’я даного контингенту осіб. Отримані результати сприяють подальшому пошуку можливостей деталізації програми занять йогою з жінками середнього віку для розширення кола завдань фізичного виховання даного континенту осіб.Документ Актуальність здоров'язбережувальної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2024) Єфременко, Андрій; Крайник, Ярослав; Федорина, Тетяна Євгеніївна; Петренко, Валерій Іванович; Фоменко, Вікторія Вікторівна; Казак, Володимир ЮрійовичРозвиток знань та умінь щодо збереження здоров’я здобувачів освіти є одним з ключових завдань навчального процесу в сфері фізкультурно-спортивної освіти. Необхідно формувати в майбутніх тренерів у процесі навчання розуміння важливості збереження власного та здоров’я молодих спортсменів. Мета: обґрунтувати значення здоров’язбережувальної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту. Матеріал і методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати. Підготовка сучасного тренера з виду спорту не буде якісною без сформованості в структурі професійної компетентності орієнтації на збереження здоров’я. Уявлення про здоров’язбережувальну компетентність тренера з виду спорту та її формування в процесі навчання залишається недостатньо розробленим. Її структура мусить включати характеристики, які забезпечують втілення здоров’язбереження як на особистісному рівні спортивного тренера, а також які будуть сформовані в процесі підготовки вихованців. Основою здоров’язбережувальної компетентності тренера з виду спорту є розуміння сутності спорту як діяльності спрямованої на формування, збагачення та збереження здоров’я тих, хто займаються, а не тільки на досягнення найвищого результату у змаганнях. Відповідно до цієї мети мусить будуватися спеціалізована фахова підготовка майбутніх спортивних тренерів. Висновки. Виявлено, що недостатньо уваги приділяється процесу розвитку уявлень майбутніх тренерів з виду спорту щодо оздоровчої спрямованості майбутньої професійної діяльності. Встановлені напрямки, які слід розвивати в процесі формування здоров’язбережувальної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту. Визначено, що першочергове значення у якісній фаховій діяльності спортивного тренера мають теоретичні знання та практичні навички щодо забезпечення здоров’я атлетів на різних етапах багаторічної підготовки. Вони спираються на особистісний рівень прихильності до ведення здорового способу життя, а також володіння стратегіями формування здоров’язбережувального середовища навчально-тренувального процесу. Подальше формулювання чітких вимог до здоров’язбережувальної компетентності спортивних тренерів сприятиме підвищенню якості підготовки майбутніх спеціалістів.Документ Фізичне виховання здобувачів освіти в закладах вищої освіти в сучасних умовах(Видавничий дім "Гельветика", 2023) Єфременко, А. М.; Казак, Володимир Юрійович; Петренко, Валерій Іванович; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Фоменко, Вікторія ВікторівнаРеформування системи освіти України потребує належної уваги до всіх елементів цього процесу, зокрема фізичного виховання здобувачів. Сучасна проблематика раціоналізації перетворень в поточних безпекових умовах вимагає аналізу особливостей викладання фізичного виховання у ЗВО. Мета – визначити поточний стан викладання фізичного виховання у ЗВО. Матеріал і методи дослідження: педагогічне моделювання та прогнозування; аналіз, синтез, узагальнення, конкретизація. Отримані результати. Виявлено, що навчальний процес з фізичного виховання у ЗВО регламентується державними нормативно-правовими актами. Проте в умовах розширення автономії закладів освіти зростає роль внутрішньої регуляції у ЗВО щодо особливостей організації фізичного виховання здобувачів освіти. Встановлено, що здебільшого у ЗВО отримує розвиток традиційна модель побудови процесу фізичного виховання здобувачів. Проте останнім часом розвиваються й інші моделі, що мають переваги стосовно максимального розвитку індивідуальних фізичних здібностей здобувачів, а також формування їх фізичної підготовленості з урахуванням потреб майбутньої професії. Проте становлення моделей фізичного виховання як повноцінних складових системи ускладнюється через проблеми, пов’язані з особливостями навчання у воєнний час та дистанційного/асинхронного викладання. Вони потребують вирішення не як окремі питання у структурі освітнього процесу, а в контексті вдосконалення всієї системи фізичного виховання з урахуванням досягнення мети збереження здоров’я студентської молоді. Висновки. Таким чином, встановлено основні моделі організації процесу фізичного виховання у ЗВО та їх можливості у забезпеченні якості освітнього процесу в умовах сьогодення. Зазначено, що сучасна система фізичного виховання ЗВО потребує корекції відповідно до поточних умов та майбутньої трансформації освітнього процесу. Встановлено, що існують проблеми організації навчання та контролю успішності здобувачів вищої освіти, а також якості процесу фізичного виховання на тлі збереження сталих форм його реалізації у освітньому середовищі.