Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Сучасний стан фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти під час війни в Україні
    (Громадська наукова організація "Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління", 2023) Бабаджанян, Вікторія Володимирівна; Семаль, Наталія Володимирівна; Беседа, Наталія Анатоліївна; Фаріонов, Володимир Миколайович; Курій, Олена Володимирівна
    У статті розкрито особливості організації фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти. Підчас війни в Україні. Виявлено недоліки дистанційного навчання під час занять фізичними вправами. Зазначено сучасні підходи, рішення та методи фізичного виховання студентів в умовах війни. Проведено аналіз рівня фізичної підготовленості та рухової активності студентської молоді в умовах дистанційного навчання. Проаналізовано стан здоров'я сучасної молоді та досліджено рівень мотивації студентів до занять з фізичного виховання. Під час аналізу літературних джерел визначено різні підходи до вирішення цієї проблеми: переосмислення змісту фізкультурно-оздоровчої освіти; удосконалення фізкультурно-оздоровчої роботи у закладах вищої освіти та педагогічної підготовки фахівців; підвищення рівня соматичного здоров'я в результаті впровадження контролю за функціональним станом організму в процесі фізкультурно-оздоровчої діяльності. Певне занепокоєння викликає невизначеність самої системи організації фізичного виховання студентів. На сучасному етапі розвитку суспільства фізична культура є одним з найважливіших чинників формування, зміцнення і збереження здоров'я людини. Все це безпосередньо стосується студентської молоді. Підвищення ефективності фізичного виховання студентів вимагає вирішення низки наукових проблем, пов'язаних з пошуком і науковим обґрунтуванням більш раціональних форм, засобів і методів оптимізації стану їх здоров'я і фізичної працездатності. Визначено, що основним завданням сучасної системи фізичного виховання у закладах вищої освіти є: підвищення у студентів рівня фізичної підготовленості, забезпечення оптимальних умов для їх фізичного розвитку, формування потреби до систематичних занять фізичними вправами. Аргументовано, що кожний заклад вищої освіти та викладачі мають змогу самі обирати методи та способи викладання фізичної культури, головне, щоб студенти досягали результатів та покращували своє фізичне та емоційне здоров’я.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до практичної роботи зі студентами груп загальної підготовки для викладачів НТУ "ХПІ" усіх спеціалізацій з дисципліни "Фізичне виховання" спеціалізація з виду спорту "Баскетбол"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Храпов, С. Б.
    Методичні рекомендації підготовлені для викладачів НТУ «ХПІ» усіх спеціалізацій при переведенні навчального процесу на дистанційну форму навчання. Запропоновано рекомендації викладачам по організації та контролю навчального процесу, вмінню проводити аналіз показників за визначеними критеріями та робити висновки на основі отриманих результатів. Встановлено критерії оцінювання виконання практичної роботи студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Використання навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни "Фізичне виховання"
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2022) Глядя, Сергій Олександрович; Юшко, Олексій Володимирович
    Стаття носить аналітичний характер, у якій надано загальну характеристику навчальних матеріалів для дистанційної форми навчання дисципліни «Фізичне виховання». Обґрунтовано мету та завдання дослідження. Отримані дані дозволяють стверджувати, що навчальний процес з фізичного виховання у дистанційній формі є безперервним, має свій навчальний зміст. Може продовжуватися й вдосконалюватися у часі.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення перспектив та напрямків вдосконалення підготовки фахівців сфери фізичного виховання та спорту у закладах освіти України
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Жерновнікова, Я. В.; Казак, Володимир Юрійович; Алексєнко, Юлія Сергіївна; Єфременко, А. М.; Фоменко, Вікторія Вікторівна
    Загострюється питання вдосконалення форм та змісту освіти у сфері фізичного виховання та спорту з урахуванням поточних особливостей функціонування системи освіти України. Мета – визначити шляхи вдосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. Методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Виявлені актуальні тенденції у навчальному процесі при підготовці майбутніх фахівців галузі фізичного виховання та спорту. Встановлено, що вони не є короткотривалими, але будуть поглиблювати подальшу кризу традиційного підходу до формування процесу підготовки фахівців. Представлені шляхи модернізації освітнього середовища з урахуванням особливостей професійної діяльності майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту у сучасних умовах її реалізації. Аналіз ускладнень, що супроводжують навчальний процес сучасних здобувачів дозволяє констатувати недостатність доповнення існуючих навчальних програм сучасними формами та змістом. Існує реальна потреба у нормативно-правовому урегулюванні особливостей дистанційного навчання та розробки положень побудови індивідуальних освітніх траєкторій з урахуванням специфіки підготовки фахівців сфери фізичного виховання та спорту у закладах освіти України. Висновки. Проведене дослідження дозволяє визначити шляхи вдосконалення процесу якісної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту. Наразі неможливо організувати якісний навчальний процес без залучення сучасних інформаційно-комунікативних технологій та поглиблення співпраці закладів освіти зі спортивними організаціями, які функціонують за місцем проживання здобувачів освіти. Перевагу матимуть ті навчальні програми, що зможуть якісно забезпечити засвоєння здобувачами практичних навичок з фаху з урахуванням можливостей дистанційного навчання. Подальші дослідження спрямовані на оцінку реального стану ефективності формування професійної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту.
  • Ескіз
    Документ
    Організація навчального процесу з фізичного виховання студентів 1-3 курсів НТУ "ХПІ" зі спеціалізації "Баскетбол" в умовах військового стану з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Шаповалова, Валентина Олександрівна
    Дослідження спрямоване на формування знань та інших компетентностей, світогляду, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, емоційно-вольових якостей здобувачів освіти (лекція, тестування, майстер-клас, вебінар тощо) [1]. Здійснено аналіз інтернет ресурсів щодо особливостей навчання студентів з практичної дисципліні в умовах дистанційного навчання. Розглянуто питання щодо вивчення основних теоретичних питань баскетболу та баскетболу 3х3, які сприяли успішному формуванню у студентів знань та вмінь при викладанні даного предмету.
  • Ескіз
    Документ
    Організація навчального процесу з фізичного виховання студентів НТУ "ХПІ" зі спеціалізації "Баскетбол" в умовах військового стану з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Арабаджи, Тимур Дмитрович; Арабаджи, Анна Юріївна; Шаповалова, Валентина Олександрівна
    Дослідження спрямоване на формування знань та інших компетентностей, світогляду, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, емоційно-вольових якостей здобувачів освіти [2]. Здійснено аналіз інтернет ресурсів щодо особливостей навчання студентів з практичної дисципліні в умовах дистанційного навчання. Розглянуто питання щодо вивчення основних теоретичних питань баскетболу та баскетболу 3х3, які сприяли успішному формуванню у студентів знань та вмінь при викладанні даного предмету. Мета – розробка та впровадження власної технології організації занять та навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для ефективного навчального процесу з фізичного виховання студентів НТУ «ХПІ» зі спеціалізації «Баскетбол» в умовах військового стану. Методологія. Створення технології організації занять та навчання з використанням ІКТ в системі фізичного виховання: для збору, моніторингу, аналізу отриманих знань студентами та автоматичного обліку динаміки відповідей з використанням форми «FORMS»; для обміну інформаційних даних за допомогою веб-додатку «OUTLOOK»; для об’єднання в робочому просторі чатів, зустрічей, нотаток та вкладень на корпоративній платформі «TEAMS» на базі прикладної програми «MICROSOFT 365» для врахування індивідуальних особливостей сприйняття інформації. Наукова новизна. Авторами роботи розроблена власна система збору аналітичної інформації, контролю рівня знань та вмінь учасників навчального процесу, яка адаптована до проведення дистанційних занять зі студентами у ЗВО, а саме, електронні форми – «Анкета студента» та «Тестування з баскетболу 3х3». Висновки. В рамках розробленої та впровадженої технології, було використано комбінований метод між поданням матеріалу з теоретичними знаннями та виконанням практичних завдань з переглянутого матеріалу, які сприяли успішному формуванню у студентів знань та вмінь при викладанні даного предмету.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору
    (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2023) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Церетелі, Вікторія Олександрівна; Гасан, Юлія Миколаївна
    Мета роботи – визначити ефективність запропонованої технології відновлення функціонального стану студентів, котрі опинилися в умовах обмеженого простору через пандемію, воєнний стан у країні або неможливість користування запропонованими засобами фізичної активності за межами одного приміщення. Методи дослідження. Для визначення функціонального стану студентів використовували опитувальники (ступінь хронічного стомлення та гострого фізичного стомлення), та визначення фізіологічних резервів організму студента за індексом Руф’є. Результати. Запропоновано під час дистанційного навчання, коли студенти більшу часу проводять в обмеженому просторі, для підтримання та поліпшення функціонального стану, виконувати вправи з фітнес-йоги, включати психоемоційне тренування та на протязі доби робити рухові хвилини. Виявлено рівень стомлення та функціонального стану студентів експериментальної групи на початку та у кінці експерименту, після застосування розробленої технології. Встановлено залежність функціонального стану від рухової активності. Висновки. Доведена ефективність застосування розробленої технології відновлення функціонального стану студентів в умовах обмеженого простору.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз способів передачі освітньої інформації при впровадженні сучасних інформаційних технологій навчання
    (Букаєв Вадим Вікторович, 2011) Трегуб, В. В.; Церетелі, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Самостійні заняття фізичними вправами під час карантинних заходів
    (2023) Юрченко, Вікторія Борисівна
    Фізичне виховання – це складова всебічного розвитку людини. Воно забезпечує фізичний розвиток індивіда, зміцнює здоров'я, морфологічне і функціональне вдосконалення організму в цілому. Людина, яка регулярно виконує фізичні вправи є більш активною, мобільною, життєрадісною, а рівень її працездатності та результативності значно вищій за рівень людини, що нехтує виконанням фізичних вправ і веде малорухливий спосіб життя. Фізичне виховання є обов’язковою умовою для формування здорового покоління з гармонійним розвитком фізичних і духовних якостей. Саме тому в усіх навчальних закладах проводять регулярні заняття фізкультурою, проте під час карантинних заходів, в умовах онлайн навчання заняття фізкультурою набувають самостійного характеру. Студент повинен: 1. Вміти самостійно організовувати заняття фізкультурою. 2. Мати уявлення про форми самостійних занять фізичною активністю та вміти розподіляти свої заняття протягом дня. 3. Знати правила організації і проведення самостійних занять фізкультурою. 4. Мати уявлення про самоконтроль під час виконання вправ та вміти стежити за показниками фізичного і психічного стану свого здоров’я.
  • Ескіз
    Документ
    Організація дистанційного навчання студентів з фізичного виховання в умовах пандемії: практичний досвід
    (Мадрид, 2021) Борейко, Н. Ю.; Азаренкова, Л. Л.; Берестова, О. Ю.
    Дослідження спрямоване на виявлення основних підходів до організації фізичного виховання в умовах пандемії. Визначення засобів та методів фізичного навчання студентів.