Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Історичні аспекти розвитку скандинавської ходьби
    (Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Азаренкова, Любов Леонідівна
  • Ескіз
    Документ
    Робоча програма з навчальної дисципліни "Біохімія фізичної культури та спорту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білоус, Олеся Валеріївна
    Метою навчальної дисципліни «Біохімія фізичної культури та спорту» є отримання знань щодо біохімічних процесів які відбуваються в тілі людини під час фізичної активності, спорту та в періоди відпочинку. Ці знання дають змогу розроблювати ефективні та безпечні тренування, та тренувальний процес в цілому, для різних верст населення, в тому числі, професійних спортсменів. Програма акцентує увагу студентів на сучасних досягненнях в сфері біохімії, біохімії фізичної культури та спорту. Крім того, вивчення дисципліни має на меті формування світогляду, розвитку інтелекту, ерудиції, формування професійних компетенцій зі спеціальності.
  • Ескіз
    Документ
    Вдосконалення методики тренування армрестрелів за рахунок уточнення виконання вправ для кісті
    (Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2022) Петренко, Олександр Олексійович
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження педагогічних підходів покращення тренувального процесу в армрестлінгу
    (Artmedia 24, Satteldorf, Germany, 2024) Петренко, Володимир Олексійович; Петренко, Олександр Олексійович
    Представлено дослідження, які базуються на системному аналізі, що дозволило комплексно підійти до вирішення педагогічних питань покращення тренувального процесу в армрестлінгу. Методика системного аналізу, яку використано в представлених дослідженнях, дозволила проаналізувати діючи принципи фізичної підготовки в армрестлігну з врахуванням фізіологічних можливостей спортсменів – армрестлерів. На основі проведеного аналізу сформовано комплекс силових вправ для комбінованого режиму тренування спортсменів – армрестлерів, в тому числі і спортсменів– армрестлерів з обмеженими можливостями, а саме вадами зору. Представлений напрямок дозволить покращити тренувальний процес під час підготовки до змагань і може бути доцільний під час тренування спортсменів – армрестлерів з вадами зору.
  • Ескіз
    Документ
    Комплекс загальних фізичних вправ для самостійних занять з армрестлінгу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Петренко, Олександр Олексійович; Петренко, Володимир Олексійович
    Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Фізичне виховання» призначені для студентів, які починають займатися армрестлінгом. Методичні вказівки включають опис комплексу загальних фізичних вправ для самостійних занять з армрестлінгу на початковому етапі тренування, а також роз’яснення послідовності виконання силових вправ для формування і підвищення тонусу основних м'язових груп у студентів під час практичних занять з дисципліни «Фізичне виховання» у виді спорту армрестлінг.
  • Ескіз
    Документ
    Важливість комплексного підходу у тренерській діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лаврова, С. А.
    Діяльність тренера має багатофакторний педагогічний характер і є складною системою загальних та специфічних завдань виховання, освіти, оздоровлення та фізичного розвитку. Педагогічна майстерність – синтез знань тренера, його організаційно-методичного мистецтва й особистих якостей – розуму, почуттів, волі, характеру, здібностей. Стаття виявляє основні фактори, що сприяють досягненню успіхів в тренерській діяльності та показати важливість їх комплексного застосування.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування засобів легкої атлетики у тренуванні спринту регбістів
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Фоменко, Вікторія Вікторівна; Єфременко, А. М.; Хмелюк, О. В.; Колоколов, В. О.; Крайник, Я. Б.; Жогло, В. М.
    Мета – обґрунтування застосування легкоатлетичних вправ в тренуванні спринту регбістів. Методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Сучасна гра в регбі вимагає від гравця, незалежно від його амплуа і позиції на полі у грі, бути готовим до виконання нетривалих, повторюваних спалахів бігу з високою інтенсивністю. Встановлено, що структура спринту гравців в регбі є схожою на дії бігуна-спринтера, який має виконати біг зі старту або моментальне потужне прискорювання у русі. Результати аналізу науково-методичної літератури та педагогічного моделювання продемонстрували, що для покращення спринтерських показників регбіста тренеру з фізичної підготовки необхідно включити в програму тренувань пліометричні вправи, швидкі присідання зі штангою, буксирування саней та вправи, спрямовані на вдосконаленням техніки спринтерського бігу. Саме ці практичні та науково перевірені в сфері легкої атлетики засоби визначають вплив на структуру спринтерських здібностей регбістів, тотожний спринтерським характеристикам гравця на полі. Висновки. Встановлено, що гравці в регбі потребують вміння виконувати потужні швидкі рухи відповідно до структури, притаманної бігунам на короткі дистанції Відтак, виникає можливість побудови програми спринтерського тренування із застосуванням вправ та методології підготовки бігунів на короткі дистанції. Спринтерські вправи мають бути підібрані з урахуванням потужних короткочасних спринтів, які притаманні діям гравця у регбі під час гри. В той же час, має бути врахована необхідність готовності до їх серійного виконання. Відтак, перспективним розробка методики застосування елементів підготовки спринтера при побудові спринтерської підготовки гравців-регбістів.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення рівня загальної витривалості у студенток спеціальної медичної групи
    (Видавничий дім "Гельветика", 2021) Афанасьєва, Олена Миколаївна; Юрченко, Вікторія Борисівна; Натарова, Вікторія Вікторівна
    Вивчені та проаналізовані методики виховання загальної витривалості попереднього досвіду. Виявлені та перевірені на практиці найбільш ефективні засоби виховання загальної витривалості у студенток спеціальної медичної групи 1-2 курсу навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Оволодіння основними засобами розвитку гнучкості та її удосконалення
    (2018) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Горільчаник, Ольга Григоріївна; Войда (Алпатова), Алла Анатоліївна
    Фізична культура, спорт, туризм все ширше упроваджуються в наше життя, виховують і загартовують людей, укріплюють їх здоров’я, підвищують трудову активність. Система фізичного виховання є невід’ємною частиною системи виховання людей. Мета фізичного виховання – зміцнення здоров’я, розвиток фізичних здібностей людини, формування і вдосконалення життєво важливих рухових навичок і умінь, направлених на підготовку до праці і захисту Батьківщини. Структура опорно–рухового апарату людини дозволяє їй виконувати рухові дії з великою амплітудою. Проте, часто через недостатню еластичність м’язів, зв’язок і сухожиль вона не може повністю реалізувати ці можливості. Водночас, якщо у людини належним чином не розвинена рухомість у суглобах, то вона не зможе оволодіти технікою багатьох рухових дій. Рухливість у суглобах позначають терміном гнучкості. Вплив фізичних вправ на гнучкість багатогранний та ефективний. Він дуже добре впливає на організм. Вправи для розвитку гнучкості дозволяють не тільки збільшувати амплітуду рухів але й певним чином впливають на формування м’язових волокон. Поєднання вправ на гнучкість і силу сприяє формуванню "довгих м’язів, розвитку пропорційної "атлетичної статури", які збільшують рухливість у грудній клітині, та хребті. Виховуючись фізично студент повинен: 1. Мати уявлення щодо поняття фізичних якостей "гнучкість". 2. Уміти запропонувати засоби та методи для її розвитку. 3. Оволодіти основними засобами складання програм, переважно спрямованих на розвиток гнучкості.
  • Ескіз
    Документ
    Фізичні вправи для оволодіння основними засобами розвитку координаційних здібностей та їх удосконалення
    (2018) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Долгарева, Марія Георгіївна; Горільчаник, Ольга Григоріївна; Войда (Алпатова), Алла Анатоліївна
    Виконання вправ на оволодіння координаційними здібностями дає можливість людині раціонально узгоджувати рухи ланок тіла при вирішенні конкретних рухових завдань, що необхідно при подальшому використанні навичок в професійно–прикладній діяльності. Координаційні здібності – це сукупність рухових здібностей, що визначають швидкість освоєння нових рухів, а також уміння адекватно перебудовувати рухову діяльність при несподіваних ситуаціях. Основними компонентами координаційних здібностей є здібності до орієнтування в просторі, рівноваги, реагування, диференціюванню параметрів рухів, здатності до ритм, перестроювання рухових дій, вестибулярна стійкість, довільне розслаблення м’язів. Їх можна розділити на три групи. Перша група. Здібності точно узгоджувати і регулювати просторові, часові та динамічні параметри рухів. Друга група. Здібності підтримувати статична (позу) і динамічну рівновагу. Третя група. Здатності виконувати рухові дії без зайвої м’язової напруженості ( скутості ). Студент повинен мати уявлення щодо поняття фізичної якості "координація", вміти запропонувати засоби і методи для її розвитку, оволодіти різними вправами на розвиток координації, набути здатність до виконання тестів. Матеріально–технічне забезпечення: 1. Спортивне обладнання необхідне для досягнення конкретної мети (легкоатлетичний інвентар, бар’єри різної висоти , гімнастичні лави, м’ячи, набивні м’ячи, скакалка, різні обтягування), музичне обладнання. 2. Секундомір, спортивний свисток, методичні вказівки.