Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток психологічної стійкості у дітей та підлітків за допомогою фізичних вправ та ігор
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2024) Церетелі, Вікторія Олександрівна; Ширяєва, Світлана Вікторівна; Кучеренко, Григорій Григорович; Блошенко, Олена Іванівна; Капустіна, Т. В.
    У статті наведено дослідження впливу фізичних вправ та командних спортивних ігор на розвиток психологічної стійкості у дітей віком 9-11 років та підлітків віком 12-14 років. Для проведення дослідження було відібрано дві групи дітей: перша включала 50 дітей віком 9-11 років, друга – 50 підлітків віком 12-14 років. Дослідження проводилося у чотири етапи: базове оцінювання, інтервенція, підсумкове оцінювання та аналіз результатів. Методи оцінювання включали стандартизовані анкети, інтерв’ю з дітьми та спостереження. Інтервенція тривала 8 тижнів і включала щоденні заняття фізичними вправами тривалістю 30 хвилин та двічі на тиждень тренування і змагання з командних спортивних ігор. По завершенні інтервенції було проведено підсумкове оцінювання для визначення змін у рівнях психологічної стійкості. Аналіз результатів підтвердив, що фізичні вправи та командні спортивні ігри сприяють значному покращенню психологічної стійкості у дітей та підлітків. Зокрема, діти стали більш емоційно стабільними, впевненішими у собі, розвили свої соціальні навички та підвищили здатність до адаптації.
  • Ескіз
    Документ
    Особенности реакций дыхательной и сердечно-сосудистой системы девочек 10–12 лет на плавательную нагрузку
    (2019) Баламутова, Наталия Михайловна; Кучеренко, Григорий Григорьевич; Ширяева, Светлана Викторовна; Шейко, Лилия Викторовна
    Цель: исследование реакций дыхательной и сердечно-сосудистой системы девочек 10–12 лет на дозированную плавательную нагрузку. Материал и методы: в исследовании приняли участие 45 девочек 10–12 лет, занимающиеся в секции спортивного плавания. Методом спирографии измерялись: ЧД, ОД, Ро вдоха и выдоха, ЖЕЛ, МОД, МВЛ, РД, ПО₂. Регистрировались показатели сердечно-сосудистой системы: ЧСС, АД, УО, МОК. Результаты: исследование показало, что проплывание контрольных 50 и 100-метровых дистанций в одной и той же возрастной группе отличается силой воздействия на системы дыхания и кровообращения в зависимости от спортивного способа плавания. Выводы: результаты исследования показали, что наибольшее воздействие на показатели кардиореспираторной системы подростков 10–11 лет наблюдалось при плавании кроль на спине; а 12-летние испытуемые выполняли большие по мощности нагрузки "экономнее". Динамика показателей изучаемых функциональных систем у 12-летних показала, что наибольшие изменения наблюдаются при проплывании 100 м брассом. В целом нагрузка дистанций 50 и 100 м посильна для подростков при всех изучаемых спортивных способах плавания.
  • Ескіз
    Документ
    Методика мотивації молоді на здоровий спосіб життя
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Ткаченко, Г. В.; Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна
    У статті розглядається організація прищеплення цінностей здорового способу життя і фізичної культури у підлітково-молодіжному середовищі. Для молоді характерна недостатня сформованість позитивних соціально-значущих стереотипів. Для більшості молодих людей характерно байдужо-пасивне ставлення до свого здоров'я і відсутність культури його підтримки, що може привести до формування негативних поведінкових деформацій, які впливають на виховання і змінюють весь хід подальшого розвитку особистості. Розглянуто перепони на шляху формування здорового способу життя. Перелічено мотиви занять фізичною культурою. Запропоновано експрес-програму пропаганди цінностей здорового способу життя. Тисячі людей в Україні, які ведуть здоровий спосіб життя, швидше за все становлять виняток, ніж норму. Нормою для більшості є турбота про здоров'я тільки тоді, коли здоров'я погіршується, і починаються хвороби. Тому для того щоб здоровий спосіб життя став нормою для більшості людей необхідні значні соціальні зміни.