Кафедра "Фізичне виховання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1195

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/sport

Кафедра "Фізичне виховання" заснована в 1950 році з ініціативи тодішнього ректора, професора Михайла Федоровича Семка у зв’язку з реорганізацією кафедри військово-прикладної підготовки. Першим її завідувачем був Костянтин Терентійович Черниченко .

Спеціальність "Фізична культура і спорт" заснована в 1994 році. Кафедра володіє унікальною матеріальною базою для занять більш ніж з 30 видів спорту і рекреації.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

На кафедрі працюють понад 50 викладачів, тренерів, вчених, з них: 4 кандидата педагогічних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат психологічних наук, 1– доктор філософії; 8 співробітників мають звання доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Визначення перспектив та напрямків вдосконалення підготовки фахівців сфери фізичного виховання та спорту у закладах освіти України
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2023) Жерновнікова, Я. В.; Казак, Володимир Юрійович; Алексєнко, Юлія Сергіївна; Єфременко, А. М.; Фоменко, Вікторія Вікторівна
    Загострюється питання вдосконалення форм та змісту освіти у сфері фізичного виховання та спорту з урахуванням поточних особливостей функціонування системи освіти України. Мета – визначити шляхи вдосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців фізичного виховання та спорту. Методи: теоретичні методи педагогічного дослідження. Результати та їх обговорення. Виявлені актуальні тенденції у навчальному процесі при підготовці майбутніх фахівців галузі фізичного виховання та спорту. Встановлено, що вони не є короткотривалими, але будуть поглиблювати подальшу кризу традиційного підходу до формування процесу підготовки фахівців. Представлені шляхи модернізації освітнього середовища з урахуванням особливостей професійної діяльності майбутніх фахівців з фізичного виховання і спорту у сучасних умовах її реалізації. Аналіз ускладнень, що супроводжують навчальний процес сучасних здобувачів дозволяє констатувати недостатність доповнення існуючих навчальних програм сучасними формами та змістом. Існує реальна потреба у нормативно-правовому урегулюванні особливостей дистанційного навчання та розробки положень побудови індивідуальних освітніх траєкторій з урахуванням специфіки підготовки фахівців сфери фізичного виховання та спорту у закладах освіти України. Висновки. Проведене дослідження дозволяє визначити шляхи вдосконалення процесу якісної підготовки фахівців з фізичного виховання та спорту. Наразі неможливо організувати якісний навчальний процес без залучення сучасних інформаційно-комунікативних технологій та поглиблення співпраці закладів освіти зі спортивними організаціями, які функціонують за місцем проживання здобувачів освіти. Перевагу матимуть ті навчальні програми, що зможуть якісно забезпечити засвоєння здобувачами практичних навичок з фаху з урахуванням можливостей дистанційного навчання. Подальші дослідження спрямовані на оцінку реального стану ефективності формування професійної компетентності майбутніх тренерів з виду спорту.
  • Ескіз
    Документ
    Антропометричні, функціональні та психофізіологічні фактори травматизму кваліфікованих баскетболісток
    (ООО "ДОМИНО", 2017) Козіна, Ж. Л.; Дикс, Б.; Горильчаник, О. Г.; Недбайло, Ірина Анатоліївна; Натарова, Вікторія Вікторівна
    Мета роботи складалася у виявленні фізичних та функціональних причин травматизму та ефективності застосування комплексної методики відновлення баскетболісток після травм опорно-рухового апарата. Матеріал і методи: В даному дослідженні прийняли участь 21 баскетболістка, з них 4 майстра спорту, 9 кандидатів в майстри спорту, 8 спортсменок 1 розряду. Методи дослідження: педагогічний метод суб'єктивної оцінки ваги навантаження й інтенсивності болючих відчуттів, фізіологічні методи дослідження (тест максимальної працездатності, ортостатична проба, визначення показників серцевого ритму, визначення показників роботи дихальної та серцево-судинної систем), методи педагогічного тестування, метод педагогічного експерименту, методи математичної статистики. Результати. Встановлено, що травматичність баскетболісток підвищується по мірі підвищення їх вагозростових показників. Це пов’язано з біомеханічними, функціональними, психофізіологічними, ортостатичними та вегето-судинними особливостями людей різного зросту, а також - вимогами гри, які підвищуються по мірі підвищення вагозростових показників спортсменок, що заставляє центрових та крайніх нападаючих постійно працювати на межі своїх можливостей і приводить до травматизму. Висновки. Застосування ефективних методів індивідуалізації навчально-тренувального процесу, одним з яких може служити метод контролю навантажень по суб’єктивним відчуттям, а також – ефективних методів профілактики та лікування травм.
  • Ескіз
    Документ
    Труднощі вибору молоді XXI-го століття: бути спортивними або стати залежними від шкідливих звичок
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Дегтярьова, Ірина Вікторівна; Гасан, Юлія Миколаївна; Алпатова (Войда), Алла Анатоліївна
    Дослідницька робота присвячена аналізу інформації про популярність спорту з паралельним збільшення популярності наркоманії, алкоголізму, та тютюнозалежності серед сучасної молоді, а також перевірці ефективності та раціональності різних методів боротьби з цими проблемами. Метою даної роботи було виявлення ефективних існуючих шляхів боротьби з поганими звичками. Результати дослідження показали, що кількість нарко- та алкозалежних людей стає все більше, але ще страшніше те, що вони з кожним разом все молодші. Заняття спортом також відійшли назад й поступилися не здоровому способу життя. Саме тому для боротьби з поширенням цих проблем використовуються виявлені нами шляхи подолання нарко- та алкозалежності.
  • Ескіз
    Документ
    Використання спеціальних бігових і стрибкових вправ для розвитку рухових якостей і функціонального стану крайніх і центральних захисників 13-14 років у футболі
    (2020) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Сучасний рівень розвитку спорту, ставить високі вимоги до фізичної підготовки футболістів, однією зі сторін якої є розвиток рухових якостей і функціонального стану юних футболістів. Мета дослідження – визначити вплив використання спеціальних рухових вправ протягом підготовчого періоду на розвиток фізичних якостей та підвищення морфо-функціональних показників крайніх і центральних захисників 13-14 років. Матеріали дослідження: роботу виконано на базі футбольного клубу «Арсенал» (м. Харків). Усього в дослідженнях узяло участь 16 крайніх і центральних захисників 13–14 років. Методологічну й науково-теоретичну основу склали матеріалістичні теорії діалектики системного підходу, а також теорії та методики спортивного тренування. У своїх дослідженнях ми спиралися на теоретичні положення фізіології спорту при застосуванні фізичних вправ – основи керування тренувальним процесом юних футболістів. Методи дослідження: для розв’язання поставленої проблеми здійснено вивчення науково-методичної літератури з досліджуваної проблеми; дано оцінку показників фізичної підготовленості та функціонального стану юних футболістів; проведено педагогічний експеримент; виконано статистичну обробку даних, експериментальної роботи. Результати дослідження: визначено вплив спеціальних комплексів бігових і стрибкових вправ відповідно до ігрового амплуа на рівень розвитку рухових якостей та морфо-функціональних показників крайніх і центральних захисників 13-14 років. Висновки: встановлено вплив спеціальних бігових і стрибкових вправ, що використовувалися протягом підготовчого періоду юних футболістів 13-14 років різного ігрового амплуа (крайні і центральні захисники) на підвищення рухових якостей і морфо-функціональних показників.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз виконання техніко-тактичних дій юних футболістів 13-14 років різних ігрових амплуа під час гри
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2019) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    Проведені дослідження свідчать про різні кількісні показники техніко-тактичних дій гравців різного ігрового амплуа. Так, для воротарів найбільший відсоток техніко-тактичних дій приходиться на довгі (29,8%), короткі (27,2%) та середні передачі (21,5%). Крайнім та центральним захисникам притаманне в більшій мірі виконання коротких (29,3; 28,4%), середніх (26,2; 30,8%) та довгих передач (12,6 і 17,0%) при відносно незначній кількості ведення м’яча (8,1 і 7,6%). Півзахисниками (крайнім та центральним) окрім великої кількості передач (коротких – 28,6 і 29,4%; середніх – 25,7 і 26,6%; довгих – 12,5 і 13,2%) здійснюють обводку (9,8 і 7,8%), ведення м’яча (8,0 і 8,2%) та зупинок м’яча для подальших ігрових дій (9,2 і 9,4%). Нападники переважно застосовують короткі (28,8%) і середні (25,0%) передач, а також обводку (16,2%) та ведення м’яча (9,8%). Отримані результати свідчать, що по більшості показників техніко-тактичних дій, існує достовірна різниця, яка потребує вивчення переважного застосування окремих із них у гравців різного ігрового амплуа.
  • Ескіз
    Документ
    Використання легкоатлетичних вправ у спеціальній руховій підготовці крайніх півзахисників-футболістів 13-14 років
    (Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, 2020) Крайник, Я. Б.; Мулик, В. В.; Коваль, С. С.; Федорина, Тетяна Євгеніївна
    В ході проведеного дослідження з використанням спеціальних легкоатлетичних вправ встановлено достовірне покращення показників фізичної підготовленості юних футболістів. Впровадження додаткових спеціалізованих легкоатлетичних вправ (бігових та стрибкових) для крайніх півзахисників 13-14 років у тренувальний процес, в заняттях підготовчого періоду дозволило підвищити кількість виконання спеціальних рухових дій. На 3,8% (t=6,23; р<0,001) збільшилася кількість виконання ривків на 15-20м і на 4,5% (t=5,77; р<0,001) прискорень на 40-50м, що вплинуло на загальну кількість виконаного бігу за гру (t=4,86; р<0,01). Загальна кількість спеціальних рухових дій збільшилася на 18,4% (t=8,89; р<0,001). Отриманні про ефективність використання спеціальних бігових і стрибкових вправ на кількість і якість виконання техніко-тактичних дій крайніх півзахисників 13-14 років.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерських якостей у майбутніх фахівців спеціальності "Фізична культура і спорт"
    (Донбаська державна машинобудівна академія, 2017) Борейко, Наталя Юріївна; Азаренкова, Любов Леонідівна
    У статті розглянуто проблему формування лідерських якостей у майбутніх фахівців спеціальності "Фізична культура і спорт" НТУ "ХПІ" засобами використання активних методів навчання. Проаналізовано рівень лідерських якостей у студентів спеціальності "Фізична культура і спорт" НТУ "ХПІ". Визначені можливості покращення рівня лідерських якостей студентів спеціальності "Фізична культура і спорт" з використанням активних методів навчання у ході навчальної дисципліни.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерські якості спортсменів як складова їх готовності до професійного самовизначення після завершення спортивної кар'єри
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Тіняков, Артем Олександрович; Арабаджи, Тимур Дмитрович
    Розглянуто проблему лідерства у спорті та питання розвитку лідерських якостей і рис особистості, які мають позитивно реалізовуватися у подальшій професійній кар‟єрі людини по завершенню спортивної кар'єри. Визначено, що одним з пріоритетних завдань виховної роботи зі спортсменами є формування і розвиток у них лідерських якостей. У зв'язку з цим особливу важливість набуває необхідність здійснення відповідної діагностики лідерського потенціалу спортсменів і його своєчасне виявлення. В результаті діагностування особистісних якостей студентів-спортсменів виявлено лідерські якості, які студенти-спортсмени високо оцінюють та водночас визначають властивими для себе, а також лідерські якості, що студенти-спортсмени вважають найменш розвиненими у себе, але значущими і важливими у подальшій професійній кар‟єрі.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптування зарубіжного досвіду з менеджменту спортивно-оздоровчих клубів Німеччини та США для українських організацій
    (НТУ "ХПІ", 2018) Погорєлов, Сергій Миколайович; Борейко, Наталя Юріївна
    Спорт і фізична культура в Україні функціонують зараз у вигляді різноманітних фізкультурних і спортивних організацій. В цілому роботу по фізичній культурі і спорту проводять декілька тисяч спортивних організацій. Керівникам і персоналу цих організацій щоденно треба вирішувати широке коло питань і проблем. Користуючись професійною мовою, керівники і персонал займаються спортивним менеджментом. В умовах комерціалізації економіки спорту, становлення спортивної галузі як окремої економічної категорії і по мірі розвитку суспільства фізична активність і спорт все ширше проникають у всі сфери життя людей, стає невід'ємною частиною життєдіяльності. Метою дослідження є ефективність менеджменту у сфері спорту та аналіз існуючих напрямків зарубіжного менеджменту. Основи менеджменту та його місія і функції у сфері фізичного виховання і спорту; аналіз ефективності менеджменту інших країн у сфері професійного спорту та у діяльності спортивних клубів. Підвищення впливу фізичної культурі і спорту на економіку країни, поява і розвиток індустрії спорту – це найбільш яскраві та явні ознаки того, що спорт потребує не тільки професійних спортсменів і тренерів, а і професійних менеджерів і економістів. Саме "управлінці" вищого класу можуть раціонально вести фінансово-господарську діяльність спортивної організацій, ведучи її до успіху.
  • Ескіз
    Документ
    Загальні показники участі харків'ян в Олімпійських іграх у 1952-2012 роках
    (НТУ "ХПІ", 2014) Лабскір, В. М.; Любієв, Альберт Гнатович; Борейко, Наталя Юріївна; Юніко, О. В.; Тіняков, Артем Олександрович
    У статтi наведено кількісні та якісні показники участi харків'ян в Олiмпiйських iграх. Ці дані вiдображають значущість досягнень харківських спортсменів у світовому олiмпiйському русi. Проаналiзовано також чинники, що впливають на успішність виступів атлетiв на зимових i літніх Олiмпiйських iграх; основні показники, що визначають успішність виступів на Олiмпiадах; історичні фактори, що вплинули на кількість завойованих нагород i місця, які посіли харків'яни, у змаганнях Олiмпiйських ігор. Зроблено висновки про те, що порiвняно з минулими поколіннями спортсменам набагато легше квалiфiкуватися на участь в Олiмпiйських іграх.