Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4372

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ukin

Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки" створена в 2018 році на основі об’єднання кафедр: "Етика, естетика та історія культури" (від 1977), "Історія науки і техніки" (від 2004) і "Політична історія" (1920-ті рр.).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Основою концепції виховної роботи є гуманізація й гуманітаризація всього навчального процесу.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор історичних наук, 8 кандидатів історичних наук, 3 – філософських, 2 – технічних, 1 філологічних; 1 співробітник має звання професора, 13 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Наукова спадщина професора Віктора Львовича Кірпічова
    (ІВЦ "Видавництво "Політехніка", 2016) Радогуз, Сергій Анатолійович
    У роботі проаналізовано науковий доробок професора В. Л. Кирпичова. Було виявлено значну диверсифікацію наукових робіт вченого, що засвідчило різнобічність особистості видатного науковця. Доведено, що, незважаючи на розпорошеність наукових інтересів, наукові студії В. Л. Кирпичова мали переважно піонерний характер. Опрацювання, систематизація та наукометричний аналіз доробку В. Л. Кирпичова дозволили встановити, що періоди високої організаційної активності співпадали із застійними явищами в науковій роботі. Проведена робота підтвердила гіпотезу, що в умовах напруженої організаторської роботи, вченому не залишалося достатньо часу на проведення власне наукових студій. Періоди високої організаційної активності збігалися із "затишшям" в науковій роботі і vise versa. Саме значне навантаження, пов'язане із адміністративною роботою, викликане безпрецедентним явищем, коли по суті одна особа займалася організацією трьох вищих навчальних закладів, не дало вченому можливості більш повно реалізуватися на ниві науки. Хоча його наукові студії свідчать про значний науковий потенціал цієї видатної особистості. Наукові ідеї В. Л. Кирпичова знайшли своє продовження в роботах його учнів та послідовників – А. К. Зайцева, С. П. Тимошенка, К. Е. Реріха, М. В. Кирпичова, М. М. Савіна та інших.
  • Ескіз
    Документ
    Директори (ректори) вищих технічних навчальних закладів кінця XIX – першої половини XX ст. – плеяда визначних учнів та соратників професора В. Л. Кірпічова
    (Державний університет інфраструктури та технологій, 2018) Радогуз, Сергій Анатолійович; Скляр, Володимир Миколайович
    У статті висвітлено організаційну діяльність учнів та послідовників першого директора ХПТІ та КПІ професора В. Л. Кирпичова. З'ясовано внесок ученого у підготовку професорсько-викладацьких та управлінських кадрів для вищої технічної школи. Вказано на принципи, якими він керувався при їхньому підборі. Встановлено масштабність впливу діяльності вченого на загальний поступ технічної освіти і науки у другій половині ХІХ – початку ХХ ст.
  • Ескіз
    Документ
    Слідами CHORNOBYL
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2019) Мінакова, Ксенія Олександрівна; Петров, Сергій Олександрович; Радогуз, Сергій Анатолійович; Сокол, Євген Іванович; Томашевський, Роман Сергійович; Лазуренко, Олександр Павлович; Сінческул, Олександр Леонідович; Лаврова, Інна Олегівна; Шестопалов, Олексій Валерійович; Ільїнська, Ольга Ігорівна; Зайцев, Роман Валентинович
    Посібник підготовлено колективом авторів з різних наукових та освітніх галузей як цикл уроків міждисциплінарного освітнього проекту "Слідами CHORNOBYL". На прикладі Чорнобильської техногенної катастрофи розглянуто фізичні та енергетичні основи роботи атомного реактора, хімічні та екологічні заходи з ліквідації наслідків аварії, а також її історичне та наукове значення. Посібник містить ілюстрації, довідкові дані у формі таблиць та схем, питання для самоперевірки та літературу для подальшого ознайомлення з матеріалом. Для вчителів природничих дисциплін та учнів старших класів закладів середньої загальної освіти.