Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/4372

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ukin

Кафедра "Українознавство, культурологія та історія науки" створена в 2018 році на основі об’єднання кафедр: "Етика, естетика та історія культури" (від 1977), "Історія науки і техніки" (від 2004) і "Політична історія" (1920-ті рр.).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Основою концепції виховної роботи є гуманізація й гуманітаризація всього навчального процесу.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор історичних наук, 8 кандидатів історичних наук, 3 – філософських, 2 – технічних, 1 філологічних; 1 співробітник має звання професора, 13 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до семінарських занять з історії України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Дворкін, Ігор Володимирович; Кабачек, Володимир Вікторович; Мотенко, Ярослав Володимирович; Савченко, Леонід Петрович; Скляр, Володимир Миколайович; Телуха, Світлана Степанівна; Харченко, Артем Вікторович; Шишкіна, Євгенія Костянтинівна
    Методичні вказівки покликані забезпечити отримання студентами ґрунтовних знань з історії України як основи формування світогляду відповідальних громадян та патріотів своєї держави. Метою методичних вказівок є вивчення основних політичних і соціально-економічних процесів, що відбувалися на різних етапах розвитку українського народу та його державності. Отримані студентом знання мають враховувати сучасний стан та найбільш актуальні досягнення історичної науки в дослідженні українського минулого. На останніх заняттях студенти виконують письмову контрольну роботу з питань модулю "Історія України". Сукупність оцінок, отриманих студентом за виконання різних видів навчальних завдань, формує підсумкову оцінку за модуль.
  • Ескіз
    Документ
    Про нові підходи до висвітлення історії вищих навчальних закладів (на прикладі Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут")
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2006) Ніколаєнко, Віталій Іванович; Савченко, Леонід Петрович
    На прикладі Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" розглядаються малодосліджені аспекти історії вищих навчальних закладів, пропонуються деякі нові підходи до їх висвітлення та оцінки, аналізується життєвий шлях ряду історичних персонажів.
  • Ескіз
    Документ
    Фізична культура і спорт Харківського Політеху. Історія. Досягнення. Перспективи
    (Друкарня Мадрид, 2020) Білоус, Олеся Володимирівна; Блещунова, Катерина Миколаївна; Борейко, Наталя Юріївна; Глядя, Сергій Олександрович; Дворкін, Ігор Володимирович; Долгарева, Марія Георгіївна; Євтифієв, Андрій Сергійович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Колесніченко, Андрій Олександрович; Маліков, Василь Володимирович; Мотенко, Ярослав Володимирович; Рибалка, Станіслав Андрійович; Савченко, Леонід Петрович; Телуха, Світлана Степанівна; Шишкіна, Євгенія Костянтинівна; Юшко, Олексій Володимирович
    У науково-популярному виданні викладено історію становлення та розвитку кафедри фізичного виховання Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Визначено передумови відкриття спеціальності "Фізична культура і спорт". Висвітлено головні спортивні досягнення політехніків. Через призму наукової біографістики показано здобутки викладацького та тренерського складу кафедри фізичного виховання. Для широкого кола читачів.
  • Ескіз
    Документ
    Роль сімейних відносин правлячої еліти в історії Київської Русі як дидактична проблема
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Савченко, Леонід Петрович
  • Ескіз
    Документ
    Ризики федералізації для України на прикладі Радянського союзу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Савченко, Леонід Петрович
  • Ескіз
    Документ
    Історія та культура України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Петутіна, Олена Олександрівна; Савченко, Леонід Петрович
    Одна з найважливіших форм самостійної роботи у закладі вищої освіти – виконання письмових робіт з соціально-гуманітарних дисциплін, серед яких є реферативне завдання з "Історії та культури України". Головна вимога до нього полягає в творчому самостійному виконанні роботи. Вона повинна бути написана за одним із рекомендованих варіантів на основі усестороннього опрацювання зібраного наукового та навчально-методичного матеріалу. Студенту необхідно знати, що виконання письмової роботи з "Історії та культури України" характеризує не тільки його теоретичну підготовку, а й свідчить про рівень освіченості, виховання, духовності та ерудиції.
  • Ескіз
    Документ
    Заснування Харківського практичного технологічного і Київського політехнічного інститутів: спільне та особливе
    (НТУ "ХПІ", 2008) Ніколаєнко, Віталій Іванович; Савченко, Леонід Петрович
    Статтю присвячено історії заснування Харківського практичного технологічного та Київського політехнічного інститутів. Проаналізовано спільні риси й особливості процесів створення цих навчальних закладів, охарактеризовано внесок у їхнє створення видатних діячів науки й освіти, підприємців, місцевої громадськості Києва й Харкова.
  • Ескіз
    Документ
    Післяреволюційні новації 1920-х років у Харківському технологічному інституті: "пролетарізація", українізація
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ніколаєнко, Віталій Іванович; Савченко, Леонід Петрович
    Стаття присвячена характеристиці одного з етапів історії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Аналізуються кампанії "пролетарізації" та українізації, які значною мірою визначили специфіку розвитку Харківського технологічного інституту (сучасна назва – НТУ "ХПІ") у 20-х роках ХХ століття. Кампанія "пролетаризації" мала і негативні наслідки: нездатність частини студентів повноцінно оволодіти фаховими знаннями і відповідне падіння якості освіти, несправедливі переслідування та обмеження доступу до навчання в інституті представників "непролетарських" верств. Згортання українізації в наступний період ліквідувало багато важко досягнутих здобутків.