Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Оперативність прийняття управлінських рішень в системі особистісних якостей лідера
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна Віталіївна
    Розглянуто сенс і значення оперативності як надміру важливої, але ще недостатньо дослідженої риси особистості лідера. Показано професійну і особисту значущість оперативності своєчасного прийняття лідером виважених управлінських рішень, особливо у складних проблемних ситуаціях. Наведено та проаналізовано умови й педагогічні технології формування і розвитку оперативності як невід’ємного компонента лідерського потенціалу. Обґрунтовано потребу включення оперативності до складу системи необхідних особистісних якостей лідера.
  • Ескіз
    Документ
    Формування організаційних здібностей як необхідного аспекту лідерської позиції майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    Розглядається організаторська діяльність студентів як найбільш ефективний спосіб для висунення особистості на лідерські позиції. Проблема формування організаційних здібностей досліджується на прикладі групи аспірантів Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". У статті пропонуються педагогічні умови для формування організаційних здібностей у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі технічного університету. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності формування організаційних здібностей як необхідного аспекту лідерської позиції у майбутніх інженерів.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови формування лідерських якостей студентів-машинобудівників технічних університетів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    Стаття присвячена питанням формування і розвитку лідерських якостей майбутніх інженерів-машинобудівників у процесі професійної підготовки в технічних університетах. Розглянуто особливості лідерства в студентському середовищі. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування лідерських якостей у студентів машинобудівних спеціальностей як єдиний комплекс взаємопов'язаних між собою і взаємодоповнюючих один одну умов. Висвітлено роль психолого-педагогічної діагностики як системи безперервного спостереження, вимірювання, контролю, корекції і проектування професійно-значущих лідерських якостей майбутніх інженерів-машинобудівників. Представлена програма формування лідерських якостей у студентів машинобудівних спеціальностей під час професійної підготовки. «Програма розвитку лідерських якостей у студентів-вихователів» як приклад інноваційної педагогічної технології по формуванню та розвитку лідерських якостей у майбутніх інженерів-машинобудівників.
  • Ескіз
    Документ
    Формування управлінської компетентності випускників електромашинобудівних спеціальностей технічних університетів
    (Класичний приватний університет, 2011) Гура, Тетяна Віталіївна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2011. У дисертації розглянуто питання формування управлінської компетентності у вищому технічному закладі. Уточнено поняття "компетентність", "управлінська компетентність". Визначено основні структурні компоненти управлінської компетентності у майбутніх інженерів електромашинобудівного напряму. Виокремлено комплекс педагогічних умов формування управлінської компетентності. В результаті експериментальної перевірки педагогічних умов встановлено, що впровадження авторської моделі та певних педагогічних умов сприяє формуванню управлінської компетентності випускників електромашинобудівних спеціальностей технічних університетів.