Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Смарт-освіта – нова парадигма сучасної системи освіти
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гуревич, Роман Семенович; Кадемія, Майя Юхимівна
    У статті розглянута проблема вдосконалення системи освіти у ВНЗ на основі розвитку електронного навчання і переходу до смарт-освіти, наведено визначення смарт-освіти, використання сучасних ІКТ, розроблення масових відкритих онлайн-курсів та їхнього використання в навчальному процесі ВНЗ, підвищення кваліфікації працівників та їхньої перепідготовки, розглянуті три складові: технологічна, організаційна, педагогічна, що покладені в основу реалізації смарт-освіти у ВНЗ. Реалізація смарт-освіти у ВНЗ сприятиме одержанню компетентностей і компетенцій відповідно до швидко змінних умов сучасного ринку праці та підготовки особистості до навчання впродовж усього життя.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні освітні технології у вищих навчальних закладах
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гуревич, Роман Семенович; Кадемія, Майя Юхимівна
    У статті розглянуті підходи до здійснення інноваційного процесу навчання у ВНЗ – дистанційного навчання, його складових та різних моделей організації навчального процесу. Особливе місце відводиться використанню інформаційно-комунікаційних технологій. Розроблення та впровадження інтелектуальних навчальних систем на основі ІКТ сприятиме підвищенню якості професійної освіти у ВНЗ. Особлива увага приділена використанню інтерактивного навчального середовища.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні інтерактивні технології навчання студентів
    (НТУ "ХПІ", 2014) Гуревич, Роман Семенович; Кадемія, Майя Юхимівна
    У статті розглянуто процеси впровадження інтерактивних технологій навчання, що базуються на використанні інформаційно-комунікаційних технологій і мереж, а також проблеми, що виникають при цьому. До таких технологій прийнято відносити електронну пошту, форум, чат, відеоконференцію, проектні технології, Веб-квест, Блог, Блог-квест. Проаналізовано їх вплив на характер навчально-пізнавальної діяльності студентів та на їх включеність до процесу пізнання. Доведено, що спільна діяльність студентів при використанні інтерактивних технологій відкриває можливості кожному з них вносити свій особистий індивідуальний внесок. Завдяки цьому у процесі роботи відбувається обмін знаннями, ідеями, засобами діяльності. Показано, що системне застосування цих технологій в навчально-виховному процесі істотно сприяє підвищенню якості професійної підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах.
  • Ескіз
    Документ
    Технологія і методика навчання: альтернатива чи узгоджена взаємодія?
    (НТУ "ХПІ", 2010) Гуревич, Роман Семенович; Кадемія, Майя Юхимівна
    Розглянуті визначення технології і методики навчання у вищій школі, співвідношення між цими дидактичними категоріями. Обґрунтовано, що технологія навчання є стилем сучасного науково-практичного мислення, що відображає спрямованість прикладних досліджень на радикальне вдосконалення діяльності, підвищення її результативності.
  • Ескіз
    Документ
    Використання сучасних технологій навчання у ВНЗ
    (НТУ "ХПІ", 2014) Гуревич, Роман Семенович
    У статті проаналізовано застосування сучасних технологій навчання в інтеграції з використанням сервісів Інтернет у навчальному процесі ВНЗ та їх вплив на якість підготовки майбутнього фахівця. Особливої уваги у вищій школі нині набувають педагогічні технології, що інтегруються з інформаційно-комунікаційними технологіями (ІКТ). Розвиток сервісів соціальних медіа дозволив здійснювати спілкування студентів між собою. Відповідно до цього, вони можуть бути використані в навчальному процесі ВНЗ. Таким інструментом може стати Блог. Він надає можливість створення нового навчального середовища, використання мультимедіа, розширення його дидактичних можливостей, підвищення його привабливості. Веб-квест у педагогіці – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернет. Інтеграція технологій Блог і Веб-квест зумовили появу технології Блог-квест, що надає можливість здійснювати спілкування, обговорення, висунення та захист власних пропозицій у проекті, що розглядається. Розроблення, впровадження в навчальний процес сучасних інноваційних технологій навчання, їхньої інтеграції з уже наявними технологіями, використання сервісів соціальних медіа, Інтернет тощо сприяють підвищенню якості навчального процесу, формуванню компетентного фахівця, здатного до роботи в інформаційному суспільстві та навчання впродовж усього життя.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні педагогічні технології в підготовці магістрів
    (НТУ "ХПІ", 2013) Гуревич, Роман Семенович
    У статті розглянуто напрями вдосконалення підготовки мaгicтрiв у педагогічних ВНЗ. До цих нaпрямiв вiднеcено: формування освітніх програм вiдповiдно до предметної гaлузi магістранта та використання інформаційно-комунікаційних технологій. Виокремлено умови, що дозволяють поліпшити підготовку мaгicтрiв педaгогiчної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх учителів трудового навчання (технологій)
    (НТУ "ХПІ", 2009) Гуревич, Роман Семенович; Кадемія, Майя Юхимівна
    The article deals with the formation of the information-communicative competence as favorable object-subject space which actualizes intellectual, moral and communicative possibilities of a person ensuring the comfortable integration in the professional environment, optimal professional adaptation of future teachers of labor discipline (technologies)
  • Ескіз
    Документ
    Педагогический профессионализм преподавателя как актуальная проблема профессионального образования
    (НТУ "ХПИ", 2013) Гуревич, Роман Семенович; Кадемия, Майя Ефимовна
    Рассмотрены научные подходы к проблеме педагогического профессионализма, показана актуальность изучения этого феномена. Определены соотношения между понятиями “профессионализм” и “профессиональная компетентность” педагога. Обозначены перспективы развития педагогического профессионализма на основе личностно-деятельностного подхода. Сделан вывод, что компетентность педагога - это одна из составляющих его профессионализма
  • Ескіз
    Документ
    Як визначити рівень професійної компетентності персоналу?
    (НТУ "ХПI", 2011) Гуревич, Роман Семенович
    The article uncovers the problem of gradation levels of professional competence and the ways of their evaluation. An analysis of foreign and domestic experience is held. The author's approach to determining the level of professional competence and the criteria of formation is taken place. The diagnostic tools for each level of professional competence are considered.