Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 28
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні технології формування морально-етичної парадигми у майбутніх викладачів
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2005) Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія Володимирівна
    Проаналізовано сутність педагогічної етики, характерні прояви її порушень та вплив цих порушень на якість професійної підготовки, виховання і особистісного розвитку фахівців. Обґрунтовано доцільність використання сучасних педагогічних технологій для формування етичної парадигми майбутніх викладачів вищої школи.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування педагогічної компетентності майбутніх викладачів машинобудівних факультетів технічного університету
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2007) Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія Володимирівна
    У статті розглянуто дидактичні умови підвищення ефективності формування педагогічної компетентності викладачів машинобудівних факультетів вищих технічних закладів освіти. Проаналізовано організаційно-методичні чинники, які забезпечують індивідуальний розвиток студента і його спрямованість на викладацьку діяльність. Показано необхідність переходу орієнтації цільової підготовки викладача від кваліфікації до компетенції.
  • Ескіз
    Документ
    Особистість викладача і формування професійної культури сучасних фахівців
    (Харківський національний університет радіоелектроніки, 2006) Гайворонська, Вікторія Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович; Романовський, Олександр Георгійович
    Проаналізовано сутність поняття професійної культури сучасного фахівця і її роль у забезпеченні успішної діяльності і досягнення життєвих цілей. Розглянуто вимоги, які сьогодення висуває до професіоналізму та професійних якостей фахівця. Показано, що їх задоволенням вимагає високої професійної культури, яка стає невід’ємним компонентом професійної компетенції. Показано визначальну роль викладача у формуванні професійної культури сучасних фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Умови формування професійної і педагогічної компетентності викладачів вищих технічних закладів освіти
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", 2003) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гайворонська, Вікторія Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Модель діяльності викладача вищої технічної школи
    (Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2003) Гайворонська, Вікторія Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглянуто значення педагогічної діяльності викладача вищої технічної школи у системі чинників, які визначають ефективність формування гуманітарно-технічної еліти.
  • Ескіз
    Документ
    Формування професійної культури фахівців у системі завдань педагогіки вищої школи
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2006) Пономарьов, Олександр Семенович
    Сучасні реалії суспільного життя вимагають розробки нової філософії освіти, кардинальної зміни підходу до вибору цілей і змісту професійної підготовки фахівців. Одним із завдань вищої школи постає формування їх професійної культури. В роботі проаналізовано сутність цього феномену, його роль і необхідність прищеплення студентам як актуальна педагогічна проблема.
  • Ескіз
    Документ
    Мовленнєва культура у структурі професіоналізму сучасного інженера
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2005) Пономарьов, Олександр Семенович; Снігурова, Ірина Іванівна
  • Ескіз
    Документ
    Логіка формування гуманітарно-технічної еліти в системі нової філософії інженерної освіти
    (2004) Пономарьов, Олександр Семенович
    Проаналізовано природу, причини, характер і прояви системної кризи світової освітньої системи і, зокрема, традиційної інженерної освіти. Показано, що пошук та успішна реалізація ефективних шляхів подолання цієї кризи вимагають розробки нової філософії інженерної освіти. Одним з таких шляхів виступає підготовка національної гуманітарно-технічної еліти. Розглянуто її сутність та логіку формування.
  • Ескіз
    Документ
    Морально-етичні аспекти професійної педагогічної діяльності
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2003) Пономарьов, Олександр Семенович
    Проаналізовано характерні прояви порушень педагогічної етики та їх вплив на якість професійної підготовки і виховання фахівців. Розкрито зв'язок цих явищ з перспективами подальшого соціально-економічного і духовного розвитку України.
  • Ескіз
    Документ
    Ділова етика
    (НТУ "ХПІ", 2006) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Лапузіна, Олена Миколаївна
    Викладено теоретичні й методологічні основи ділової етики, її природу, цілі та завдання. Розглянуто сутність етичних принципів ринкової економіки та етичні цінності сучасного фахівця-управлінця. Проаналізовано особливості національного та регіонального менталітету як одного з визначальних чинників характеру управління. Звернено увагу на етику переговорів, на стилі управління та етичні норми розв’язання конфліктів. Досліджено особливості формування трудової етики, етичних проблем реклами і прийняття етичних рішень. Наведено приклади відомих світових компаній, які дотримуються етичної поведінки у веденні бізнесу. Посібник призначений для самостійної роботи студентів, може бути корисним викладачам управлінських, етичних та психолого-педагогічних дисциплін, всім, кого цікавлять проблеми ділової етики, етики управління і підприємництва.