Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Філософські аспекти якості освіти
    (НТУ "ХПІ", 2017) Пономарьов, Олександр Семенович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Розглянуто та надано визначення змісту дефініції якості освіти та визначено критерії його оцінки у межах сучасних наукових досліджень. З’ясовано, що ефективність нової парадигми освіти ґрунтується на глибокому філософському осмисленні її сутності, завдань і сенсу якості в умовах інноваційного характеру суспільного розвитку. Розкрито особливості умов формування та реалізації якості освіти в сучасному світі та чинники, які обумовлюють складність та багатогранність прояву її змісту.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти і глобальні проблеми сучасності
    (Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба, 2009) Пономарьов, Олександр Семенович; Харченко, Алла Олександрівна
    Розглянуто сутність і причини кризи світової системи освіти. Показано, що вона зумовлена втратою відповідності цілей, змісту і характеру освіти сучасним реаліям і новим суспільним вимогам, а також запізненням реакції освіти на нові умови суспільного розвитку. Проаналізовано зв'язок і взаємну зумовленість глобальних проблем сучасності та кризи освіти. Доведено, що успішне подолання кризи можливе лише на основі її філософського осмислення і нової освітньої парадигми.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія освіти, синергетика і новаосвітня парадигма
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2008) Пономарьов, Олександр Семенович
    Відповідно до основних напрямів сучасної філософії освіти сформульовано завдання стосовно розробки нової освітньої парадигми. Показано, що вона має виходити з широкого використання закономірностей і принципів синергетики. Дійсно, і освіта, і сам учень чи студент є складними відкритими системами, які перебувають під дією множини різноманітних впливів. Тому їм притаманні властивості самоорганізації і саморозвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Філософська рефлексія феномену педагогічного спілкування
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    Показано місце педагогічного спілкування в системі засобів освіти. Проаналізовано основні філософські аспекти цього феномену. Обґрунтовано необхідність підвищення культури педагогічного спілкування як важливого чинника забезпечення завдань освіти і одного із складників професійної компетенції педагога і засобу його впливу на студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна культура педагога в системі філософії освіти
    (Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова, 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
    Показано вплив освіти на характер розвитку суспільства. Розглянуто сутність і причини кризи системи освіти. Розглянуто роль культури педагога в його подоланні. Проаналізовано її зв'язок з філософією освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність у системі філософії педагогічної культури
    (НТУ "ХПІ", 2014) Пономарьов, Олександр Семенович
    З позицій філософії освіти проаналізовано систему зв’язків духовності та професійної культури педагога. Розглянуто структуру цієї культури та її роль у формуванні професійної і соціальної компетентності студента і в його особистісному розвитку. Приділено увагу завданням освіти з виховання і розвитку духовного світу студента. Показано, що педагогічна культура має ґрунтуватися на чітких філософських і логіко-методологічних принципах і передбачати високу культуру філософського мислення.