Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Використання активних методів навчання для формування конфліктологічної культури майбутніх інженерів-машинобудівників
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2007) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    В даній роботі автор розкриває необхідність формування конфліктологічної культури у студентів машинобудівних спеціальностей. Це пов'язано з тим, що машинобудування має велику ступінь конфліктності. Для формування даного виду культури автор використовує такі активні методи навчання, як мозковий штурм, розігрування ролей, інцидентів, проблемні ситуації та інші.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція феномену "конфлікт" у зарубіжній науковій літературі
    (Класичний приватний університет, 2009) Підбуцька, Ніна Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Проблема морального вибору особистості: теоретичний аспект
    (Миколаївський державний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2008) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті автор розкриває сутність морального вибору особистості, який складається з потреби, мотиву, вчинку, оцінки і самооцінки. Акцентується увага на тому, що при прийнятті рішення людина повинна керуватися суспільно корисними, а не егоїстичними мотивами. Вказується на самооцінку вчинку, як на одну з самих важливих складових морального вибору.
  • Ескіз
    Документ
    Цінності сучасної молоді та їхній вплив на успішність навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі
    (Львівський національний університет ім. І. Франка, 2009) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Розкрито проблему ціннісних орієнтацій сучасного студента. Проаналізовано сутність і місце різноманітних цінностей особистості як у повсякденному житті, так і в навчальній діяльності. Простежено взаємозв'язок академічної успішності з найбільш впливовими цінностями.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості професійної культури майбутнього інженера
    (Донецький національний технічний університет, 2009) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті автором розглянута сутність професійної культури, проаналізовані її складові "професія" і "культура". Акцентовано увагу на компонентах професійної культури (праксеологічному, управлінському, моральному тощо). За основу дослідження взята освітньо-кваліфікаційна характеристика інженера, яка була доповнена з урахуванням сучасних вимог ринку праці.
  • Ескіз
    Документ
    Формування конфліктологічної культури майбутніх інженерів-машинобудівників: результати експерименту
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті проаналізовані особливості організації формувального етапу експерименту з метою формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника. Виділено критерії та показники сформованості конфліктологічної культури: інтелектуально-пізнавальний, аналітико-рефлексійний, мотиваційний, емоційний та предметно-практичний. Здійснено обґрунтування і забезпечення реалізації педагогічних умов, що дозволили виявити ефективність методики формування конфліктологічної культури.
  • Ескіз
    Документ
    Мотиваційна основа учіння майбутнього інженера
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У даній статті автор аналізує поняття мотивації, мотиву, потреби й цілей діяльності особистості. Також розкриває сутність мотиваційної основи навчання майбутнього інженера. Приводить фактори зовнішньої й внутрішньої привабливості мети навчання. Показує ті засоби формування мотивації навчання, які впливають на студентаз метою найбільш ефективногой повногооволодіннянавчальним матеріалом.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника
    (Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2008) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2008. Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню проблеми формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника. На основі аналізу теоретичних джерел розглянуто сутність конфлікту, його структуру та динаміку розв'язання. Визначено сутність конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника, її зміст і структуру. Конфліктологічна культура складається із таких структурних компонентів: пізнавально-інтелектуального, аналітико-рефлексійного, мотиваційного, емоційного та практичного. Обґрунтовано, що процес формування конфліктологічної культури студентів машинобудівних спеціальностей забезпечується шляхом реалізації виділених педагогічних умов: формування особистісного смислу навчання на основі розвитку професійних мотивів фахового спілкування в сфері машинобудування; включення у ситуації вибору з метою коригування прийняття рішень та організації цілеспрямованої фахової поведінки; організація толерантного педагогічного середовища задля успішного моделювання професійно адекватної взаємодії суб'єктів машинобудівельної діяльності. Обґрунтовано показники і критерії сформованості конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника (готовності до здійснення професійної діяльності у конфліктогенному професійному середовищі). Результатами експериментальної роботи доведено ефективність реалізованих педагогічних умов.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми педагогічного спілкування молодого викладача вищого навчального закладу
    (Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2008) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті визначається важлива роль професійного педагогічного спілкування у процесі здійснення педагогічної діяльності технічного вищого навчального закладу. Автором проведено дослідження з метою виявлення позиції молодих викладачів щодо рис професійного педагога та проблем, з якими вони стикаються.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсових робіт з психології
    (НТУ "ХПІ", 2009) Романовський, Олександр Георгійович; Мілорадова, Наталя Едуардівна; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Воробйова, Євгенія Вячеславівна
    Дані рекомендації були розроблені авторами з метою надання необхідної методичної допомоги студентам у підготовці курсових робіт, їх оформленні та захисті.