Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Особливості та чинники самоактуалізації майбутніх інженерів
    (Національний університет оборони України ім. Івана Черняховського, 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті розглянуто та продіагностовано особливості самоактуалізації майбутніх інженерів. Визначені та експериментально перевірені чинники самоактуалізації студентів інженерно-технічних спеціальностей, такі як самооцінка, смисложиттєві орієнтації, саморегуляція особистості та мотиви навчальної діяльності. Ними є: адекватна самооцінка, локус-контроль життя, цілі у житті, планування, оцінка результатів, загальний рівень саморегуляції поведінки, навчально-професійні мотиви та мотиви досягнення успіху. Доведено необхідність досягнення високого рівня самоактуалізації майбутніх інженерів для подальшого ефективного особистісно-професійного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія становлення професіоналізму майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2017) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського", Одеса, 2017. У дисертації на засадах інтегративного підходу обґрунтована та презентована авторська концепція психологічних основ становлення професіоналізму майбутніх інженерів протягом етапу професійної підготовки у технічному виші. Схарактеризовано теоретичні підходи щодо розуміння проблеми професійного становлення майбутнього фахівця, результатом якого є поява такого новоутворення студентського віку, як професіоналізм. Презентовано феноменологію проблеми професіоналізму суб'єкта інженерної діяльності. Визначено місце професіоналізму у психологічній структурі інженерної діяльності. За рівневим підходом визначено професіоналізм майбутнього інженера як складний багатокомпонентний психологічний конструкт, процес становлення якого починається на етапі професійної підготовки у вищому технічному навчальному закладі. У роботі виявлено закономірності становлення професіоналізму майбутнього інженера під час навчання у виші. Визначено психологічні детермінанти розвитку професіоналізму студентів інженерно-технічних спеціальностей, до яких віднесено внутрішні протиріччя, навчально-професійні кризи та психологічні бар'єри. Визначено основні психолого-педагогічні умови становлення професіоналізму в технічному ВНЗ. Наведено результати емпіричного аналізу, що спрямований на розкриття динаміки становлення професіоналізму майбутніх фахівців інженерної галузі, специфіки прояву професіоналізму майбутніх інженерів, характеристики його складових, психологічної структури, верифікацію предикторів досліджуваного феномену, визначення типів інженерів-професіоналів. У дисертації розкрито результати апробації психолого-педагогічної програми супроводу становлення професіоналізму майбутніх інженерів впродовж навчання у технічному виші, кількісні та якісні показники якої свідчать про її ефективність.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія становлення професіоналізму майбутніх інженерів
    (Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського, 2017) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського", Одеса, 2017. У дисертації на засадах інтегративного підходу обґрунтована та презентована авторська концепція психологічних основ становлення професіоналізму майбутніх інженерів протягом етапу професійної підготовки у технічному виші. Схарактеризовано теоретичні підходи щодо розуміння проблеми професійного становлення майбутнього фахівця, результатом якого є поява такого новоутворення студентського віку, як професіоналізм. Презентовано феноменологію проблеми професіоналізму суб'єкта інженерної діяльності. Визначено місце професіоналізму у психологічній структурі інженерної діяльності. За рівневим підходом визначено професіоналізм майбутнього інженера як складний багатокомпонентний психологічний конструкт, процес становлення якого починається на етапі професійної підготовки у вищому технічному навчальному закладі. У роботі виявлено закономірності становлення професіоналізму майбутнього інженера під час навчання у виші. Визначено психологічні детермінанти розвитку професіоналізму студентів інженерно-технічних спеціальностей, до яких віднесено внутрішні протиріччя, навчально-професійні кризи та психологічні бар'єри. Визначено основні психолого-педагогічні умови становлення професіоналізму в технічному ВНЗ. Наведено результати емпіричного аналізу, що спрямований на розкриття динаміки становлення професіоналізму майбутніх фахівців інженерної галузі, специфіки прояву професіоналізму майбутніх інженерів, характеристики його складових, психологічної структури, верифікацію предикторів досліджуваного феномену, визначення типів інженерів-професіоналів. У дисертації розкрито результати апробації психолого-педагогічної програми супроводу становлення професіоналізму майбутніх інженерів впродовж навчання у технічному виші, кількісні та якісні показники якої свідчать про її ефективність.
  • Ескіз
    Документ
    Актуальні проблеми професійної підготовки сучасних фахівців
    (НТУ "ХПІ", 2010) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті автором проаналізовано праці вчених з проблеми сучасного конкурентноспроможного молодого спеціаліста. Розкрито вимоги суспільства до здійснення діяльності професіоналом своєї справи. Також представлені результати дослідження, респондентами якого стали магістри вищої школи. Дослідження було проведено з метою виявлення точки зору майбутніх випускників на проблему якостей, які повинні бути у молодого спеціаліста.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості викладання гуманітарних дисциплін у технічному вищому навчальному закладі
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського, 2010) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    Автором розкривається проблема професійної підготовки майбутніх інженерів, особливості викладання циклу гуманітарних дисциплін. Визначена проблема розглядається в рамках концепції формування гуманітарно-технічної еліти.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні особливості структури мотиваційної сфери студентів технічних спеціальностей
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2013) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті розглядається проблема особливостей мотиваційної сфери майбутніх інженерів. Обґрунтовується необхідність її дослідження саме у студентів технічних спеціальностей. На основі проведених методик дається розгорнута характеристика установок особистості у мотиваційно-потребнісній сфері, особливостей внутрішньої мотивації студентів. За допомогою факторного аналізу розкривається складна структура мотиваційної сфери студента технічних спеціальностей. Виділено три фактори: "феномен орієнтації на власну активність", "феномен орієнтації на одержання влади", "феномен орієнтації на отримання насолоди від життя".