Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка лідерства
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Грень, Лариса Миколаївна
    Розглянуто поняття і значення лідерства взагалі й організаційного лідерства, зокрема. Запропонована модель ефективного лідерства і керівництва. Розкрито зміст лідерського потенціалу та його структури, розглянуто наявний досвід його актуалізації у процесі навчання у ЗВО. На основі концептуальних підходів до професійної підготовки лідерів розглянута можливість і способи діагностики лідерського потенціалу, запропоновано методичні рекомендації щодо формування і розвитку основних його компонентів. Запропоновано ряд інноваційних технологій, спрямованих на їх активізацію. Призначено для спеціалістів, може бути корисним студентам, магістрам, аспірантам.
  • Ескіз
    Документ
    Проблемно-орієнтоване навчання та його роль у процесі підготовки майбутніх лідерів-професіоналів у технічних університетах України
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Романовський, Олександр Георгійович; Лапузіна, Олена Миколаївна
    Статтю присвячено проблемі підготовки майбутніх лідерів професіоналів різних спеціальностей як організаторів науково–технічного й соціального відродження України. У ході дослідження встановлено, що організацію підготовки таких лідерів доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю, що є особливо важливим в умовах агресії Росії проти України. Аналіз літературних джерел довів, що ключові проблеми сучасного соціального прогресу пов'язані з лідерством, конкурентними стратегіями, творчим підходом до викладання у вищій освіті з використанням інноваційних технологій навчання. Проведено експеримент зі застосування технології проблемно-орієнтованого навчання в процесі підготовки майбутніх фахівців–лідерів в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут". У статті представлено низку чинників, які зумовлюють доцільність використання різних форм проблемно-орієнтованого навчання у комплексі з іншими інтерактивними технологіями, щодо вирішення проблеми підвищення якості підготовки лідерів–фахівців різних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Цінісні орієнтації у структурі лідерськиї якостей майбутніх психологів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Каблаш, В. В.
    У статті розглянуто основу структури ціннісних орієнтацій у процесі формування лідерських якостей майбутніх психологів у процесі професійної підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Моральнісний сенс філософії лідерства
    (ФОП Панов А. М., 2020) Пономарьов, Олександр Семенович; Романовський, Олександр Георгійович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Проаналізовано філософську сутність феномену моральнісного лідерства. Розкрито сенс моральності та її значення в життєдіяльності соціуму. Розглянуто моральність у загальній структурі суспільної свідомості. Показано сенс моральності як регулятора суспільних відносин. Проаналізовано роль моральності у забезпеченні належного характеру функціонування і розвитку соціокультурного простору. Наведено основні шляхи, способи і засоби розвитку моральності лідера та учасників командної діяльності. Показано взаємозв'язок моральності та культури лідера. Розглянуто моральнісні основи ефективного лідерства. Для слухачів магістерських програм зі спеціальності "Публічне управління та адміністрування" та спеціальності "Освітні, педагогічні науки", а також для педагогів і керівників-практиків, які прагнуть бути лідерами. Може бути корисно всім, хто цікавиться проблемами моральності, лідерства й підготовки лідерів.
  • Ескіз
    Документ
    Обов'язкові складові особистості харизматичного лідера як запорука його успіху
    (НТУ "ХПІ", 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна; Шаполова, Вікторія Валеріївна; Чала, Юлія Миколаївна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    Розглянуто новітній погляд на сутність і структуру особистості лідера. Доведено, що одним з найпоширеніших різновидів лідерства виступає харизматичне лідерство, яке забезпечує адекватну життєдіяльність суспільства. Надано авторське тлумачення поняття харизми. Описано характеристики та якості структури харизматичного лідера. Зазначено важливість взаємодії під час функціонування досліджуваної особистості 4 коефіцієнтів інтелекту: IQ + EQ + VQ + SQ. Вперше додано та описано п'ятий коефіцієнт OQ та з'ясовано його роль у структурі та життєдіяльності харизматичного лідера. Розкрито потенціал використання даного інтелекту під час командоутровення та управління колективом.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Черкашин, Андрій Іванович; Костиря, Ірина Валентинівна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    У навчальному посібнику представлені як теоретичні засади, так і практичні рекомендації щодо формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти, цікавість представляють умови формування лідерської позиції майбутніх інженерів та аналіз особливостей становлення лідерської позиції студентів у закладах вищої освіти технічного профілю під час аудиторної та позааудиторної діяльності. Призначено для бакалаврів, магістрів та викладачів закладів вищої технічної освіти, що цікавляться проблемами лідерства.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія управлінської діяльності лідера
    ("Друкарня Мадрид", 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
    Публікацію здійснено у межах Проекту Програми TEMPUS "Освіта для лідерства, інтелігентності та розвитку таланту" (ELITE – Education for Leadership, Intelligence and Talent Encouraging).
  • Ескіз
    Документ
    Теорія і практика формування лідера
    ("Друкарня Мадрид", 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні інновації у формуванні національної гуманітарно-технічної еліти
    (НТУ "ХПІ", 2010) Романовський, Олександр Георгійович
    The article is devoted to a problem of formation of national humanitarian-technical elite as strategic task of a higher school. It is determined and the list pedagogical innovation is proved which will assist efficiency of formation of national humanitarian-technical elite.