Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Цінісні орієнтації у структурі лідерськиї якостей майбутніх психологів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Каблаш, В. В.
    У статті розглянуто основу структури ціннісних орієнтацій у процесі формування лідерських якостей майбутніх психологів у процесі професійної підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Теорія і практика формування лідера"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна; Бондаренко, Вікторія Вадимівна; Шаполова, Вікторія Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Мотиваційно-цільові характеристики професійної успішності викладача вищої школи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Попова, Галина Вікторівна; Штученко, Ірина Євгенівна
    Зміст наукових підходів щодо характеристик мотиваційно-цільової сфери в аспекті успішності в професійній діяльності викладачів вищої школи. Наведено результати дослідження щодо життєвих та професійних цілей, провідних джерел професійної мотивації, спрямованості мотивації на досягнення у групах викладачів з різним ступенем успішності. Доведено, що для викладачів з високим ступенем успішності в порівнянні з викладачами з середнім ступенем успішності більш важливі: цінність отримання задоволення від професійної діяльності, значущішим є прагнення до визнання суспільством, схильність брати на себе високі зобов'язання; більш узгоджена з цим ієрархія життєвих цілей.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Педагогічна психологія"
    (НТУ "ХПІ", 2013) Романовський, Олександр Георгійович; Богдан, Жанна Борисівна; Солодовник, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до практичних занять з курсу "Основи педагогіки та психології"
    (НТУ "ХПІ", 2010) Романовський, Олександр Георгійович; Орел, В. В.; Рябченко, Л. О.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка висококваліфікованого інженера як одне з основних завдань вищої освіти (у контексті Болонського процесу)
    (НТУ "ХПІ", 2009) Романовський, Олександр Георгійович; Квасник, Ольга Віталіївна
    Автором уточнено зміст підготовки майбутніх інженерів, визначена роль освіти в зв'язку з впливом Болонської декларації та зміною підходів в освіті, в тому числі і до процесу підготовки інженерів (від традиційного до особистісно - і діяльно орієнтованому). У статті проаналізовано та розкрито сучасні підходи і прийоми підготовки майбутнього інженера до впровадження особистісно орієнтованих технологій навчання. Вказано на необхідність створення і фіксації в нормативних документах ефективної моделі професіонала в процесі підготовки майбутнього фахівця.
  • Ескіз
    Документ
    Роль академіка Івана Зязюна у науково-педагогічній діяльності кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами та Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут"
    (НТУ "ХПІ", 2015) Романовський, Олександр Георгійович
    Статтю присвячено пам'яті видатного українського педагога, філософа, Людини-творця - Івана Андрійовича Зязюна. Розкрито особливості широкої палітри багатогранної натури вченого, його призначення, силу його інтелекту, талант у спілкуванні з людьми, великий життєвий досвід, його наукову і життєву філософію, що ввібрала в себе кращі ідеї всесвітньо відомих філософів і педагогів. Увагу акцентовано на науковій спадщині великого вченого. У центрі уваги - основні положення його концепції Педагогіки Добра: розуміння значення особистості педагога; розгляд педагогіки як мистецтва; важливість спрямованості педагога на Добро, Красу, Істину; значущість моральності педагога для ефективної професійної діяльності; аксіологічна лінія розуміння честі і гідності інших людей; гуманність викладача і вчителя стосовно студента й учня; необхідність розвитку в учнів спрямованості на саморозвиток; визначальна роль освіти не тільки в розвитку особистості, а й суспільства в цілому; відповідальність кожної людини, яка живе на планеті; бачення стратегічного напряму в розвитку теорії та практики філософських, педагогічних і психологічних досліджень у формуванні творчої особистості, політичних, економічних і професійних еліт у XXІ столітті. Зроблено аналіз витоків формування наукової школи І. А. Зязюна, розкрито ключові ідеї та наукові напрями, що розробляються учнями і послідовниками вченого.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія психології
    (НТУ "ХПІ", 2016) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Грень, Лариса Миколаївна
    Розглянута філософія психології як нова методологія, заснована на результатах роботи психічного апарату людини. Вона утворює універсальну базу для цілісного, системного пізнання людини. Виділені основні етапи розвитку філософії психології. Показана роль свідомості, світорозуміння і діяльності як основа її життєвої активності. Розглянута особистість як предмет психологічного дослідження і роль самосвідомості у її розвитку. Призначено для студентів, магістрів, аспірантів і викладачів психології.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогіка розуміння як перспективний напрям розвитку вищої освіти
    (2013) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Резнік, Світлана Миколаївна; Богдан, Жанна Борисівна
  • Ескіз
    Документ
    Творчість як джерело духовного становлення студентів НТУ «ХПІ»
    (НТУ "ХПІ", 2013) Романовський, Олександр Георгійович
    В статі дано визначення поняття "духовність", розглянуті підходи до визначення духовності. Дано визначення поняття "духовне становлення особистості", розкриті основи формування духовності та людської творчості. Запропоновані способи вирішення проблеми духовного становлення студента.