Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 15
  • Ескіз
    Документ
    Феномен лідерства: логіко-методологічний аналіз
    (Гуманитарно-педагогическая академия (филиал) Федерального государственного образовательного учреждения высшего образования "Крымский федеральный университет им. В. И. Вернадского", 2015) Ріпко, Ірина Валентинівна
    Статья посвящена логико-методологическому анализу общественного феномена лидерства. Обозначена структура лидерства и его сущность как социального явления с наиболее распространенными взглядами на природу лидерства и основными концепциями его происхождения.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження лідерських якостей у студентів технічних університетів: результати експерименту
    (Класичний приватний університет, 2015) Ріпко, Ірина Валентинівна
    У статті розглянуто проблему підвищення розвитку лідерських якостей майбутніх інженерів у процесі професійної підготовки в технічних університетах на підставі аналізу результатів констатувального експерименту. На прикладі дослідження лідерських якостей у групі аспірантів НТУ "ХПІ" актуалізовано необхідність формування лідерського потенціалу в студентів технічних університетів. На підставі даних експерименту визначено групу лідерських якостей, які респонденти вважають найбільш значущими для свого майбутнього. Вказано, що педагогічну діагностику проведено відповідно до акмеологічного підходу.
  • Ескіз
    Документ
    Лідерська позиція майбутнього інженера: діяльнісний підхід
    (НТУ "ХПІ", 2016) Ріпко, Ірина Валентинівна
  • Ескіз
    Документ
    Діяльнісний підхід в контексті вивчення проблеми формування лідерської позиції у майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    У статті на основі аналізу філософської, психологічної та педагогічної літератури розглядаються принцип діяльності і діяльнісний підхід. Основна увага в дослідженні зосереджена на застосуванні діяльнісного підходу як основного при формуванні лідерської позиції у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі у вищих технічних навчальних закладах. Проблема діяльнісного підходу розглядається з позиції філософії, психології та педагогіки. У статті визначено поняття "лідерська позиція майбутніх інженерів".
  • Ескіз
    Документ
    Лідерська позиція інженера як особистісно-значущий феномен
    (НТУ "ХПІ", 2016) Ріпко, Ірина Валентинівна
  • Ескіз
    Документ
    Формування організаційних здібностей як необхідного аспекту лідерської позиції майбутніх інженерів
    (НТУ "ХПІ", 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    Розглядається організаторська діяльність студентів як найбільш ефективний спосіб для висунення особистості на лідерські позиції. Проблема формування організаційних здібностей досліджується на прикладі групи аспірантів Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". У статті пропонуються педагогічні умови для формування організаційних здібностей у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі технічного університету. Стаття містить пропозиції щодо підвищення ефективності формування організаційних здібностей як необхідного аспекту лідерської позиції у майбутніх інженерів.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови формування лідерських якостей студентів-машинобудівників технічних університетів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
    Стаття присвячена питанням формування і розвитку лідерських якостей майбутніх інженерів-машинобудівників у процесі професійної підготовки в технічних університетах. Розглянуто особливості лідерства в студентському середовищі. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови формування лідерських якостей у студентів машинобудівних спеціальностей як єдиний комплекс взаємопов'язаних між собою і взаємодоповнюючих один одну умов. Висвітлено роль психолого-педагогічної діагностики як системи безперервного спостереження, вимірювання, контролю, корекції і проектування професійно-значущих лідерських якостей майбутніх інженерів-машинобудівників. Представлена програма формування лідерських якостей у студентів машинобудівних спеціальностей під час професійної підготовки. «Програма розвитку лідерських якостей у студентів-вихователів» як приклад інноваційної педагогічної технології по формуванню та розвитку лідерських якостей у майбутніх інженерів-машинобудівників.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність як основа відповідальності лідера
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гура, Тетяна Віталіївна; Ріпко, Ірина Валентинівна
  • Ескіз
    Документ
    Роль духовності при формуванні відповідальності у студентів технічних університетів
    (НТУ "ХПІ", 2015) Ріпко, Ірина Валентинівна
    У статті розглядається проблема формування відповідальності у майбутніх інженерів у процесі професійної підготовки в технічних університетах на основі духовних компонентів - етичності поведінки та творчих якостей. Проблема розглядається на прикладі констатувального експерименту в групі аспірантів НТУ “ХПІ”.