Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Цільова підготовка еліти і лідерів в умовах технічного університету
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сокол, Євген Іванович; Пономарьов, Олександр Семенович
    Обгрунтовано зростання потреби суспільного виробництва в лідерах, зумовленої динамічним розвитком промисловості і прискоренням циклу старіння та зміни технологій. Показано, що організацію підготовки цих лідерів і нової гуманітарно-технічної еліти доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю. Доведено, що з метою якісної підготовки еліти і лідерів як справжніх носіїв та організаторів науково-технічного й соціального прогресу в умовах становлення індустрії 4.0 вкрай необхідно переходити і до освіти 4.0. Проаналізовано досвід практики з підготовки еліти і лідерів в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості підготовки еліти і лідерів в закладі вищої інженерної освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розкрито сенс і завдання професійної діяльності сучасного інженера. Обґрунтовано зміст і характер його підготовки в системі вищої освіти. Показано необхідність чіткої орієнтації цієї підготовки на виявлення потенційних лідерів серед студентів та наступний цілеспрямований розвиток їхнього лідерського потенціалу. Запропоновано орієнтувати решту інших студентів на їхню підготовку як представників національної гуманітарно-технічної еліти. Проаналізовано характерні особливості підготовки еліти і лідерів в умовах закладів вищої інженерної освіти. Наведено досвід такої підготовки, нагромаджений в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”. Підкреслено значення формування у студентів інноваційного мислення і розвитку їхніх креативних здібностей як умови реалізації парадигми освіти 4.0 і кадрового забезпечення індустрії 4.0.
  • Ескіз
    Документ
    Досвід формування лідерів в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Панфілов, Юрій Іванович
    Розглянуті концепції харизматичного лідерства, проаналізовано якості і фактори впливу харизматичного лідера на послідовників, зроблено висновок про можливість розвитку якостей харизматичного лідера, представлено досвід формування лідерів у НТУ «ХПІ».
  • Ескіз
    Документ
    Реформування системи підготовки молодих викладачів в НТУ "ХПІ" на основі досвіду університету Оксфорд Брукс в рамках програми "розвиток лідерського потенціалу університетів України"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Панфілов, Юрій Іванович; Тіняков, Артем Олександрович
    В статті розглянуто проблему адаптації закордонного досвіду функціонування університетів до українських реалій на прикладі кейсу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». Окрему увагу приділено питанням співпраці між українськими та британськими університетами в рамках програми Розвитку лідерського потенціалу університетів України при реалізації проекту «Реформування системи підготовки молодих викладачів». Проаналізовано особливості програм розвитку наукових та науково-педагогічних працівників в університеті Оксфорд Брукс. Представлено результати впровадження британського досвіду в діяльність НТУ «ХПІ» для забезпечення інституційних змін.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічна кваліметрія в оцінці якості освіти майбутніх фахівців у Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Сокол, Євген Іванович; Романовський, Олександр Георгійович; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Книш, Анастасія Євгенівна; Шаполова, Вікторія Валеріївна
    Розглянуто проблему моніторингу якості освіти в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" з використанням психолого-педагогічної кваліметрії. Проаналізовано останні дослідження присвячені підходам та прийомам оцінювання якості освіти. На основі узагальнення змісту стандартів спеціальностей Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" було складено перелік найбільш затребуваних для сучасного фахівця загальних компетентностей, до яких було віднесено: здатність до професійної самоорганізації, лідерські здатності, здатність до адаптації та створення нового, комунікативні здатності, здатність до саморозвитку. Розглянуті сучасні педагогічні (експертна оцінка, компетентностні тести) та психологічні (фокус-групи, кейс-стаді, контент аналіз) методи діагностики сформованості загальних компетентностей. Виведено кваліметричну формулу оцінки якості освіти, яка дає можливість підрахунку інтегрованого показника якості освіти в контексті рівня розвитку загальних компетентностей.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка професіоналів-лідерів як завдання вищої школи
    (НТУ "ХПІ", 2017) Сокол, Євген Іванович
    Сучасна життєва практика вимагає розробки, апробації й застосування інноваційних принципів і методів інженерної освіти з метою подолання розриву між університетською освітою і реальними потребами виробництва та вимогами роботодавців. Підготовка сучасних кадрів має бути спрямована не просто на формування фахівців, а на забезпечення такої якості їхньої освіти, яка б поєднувала високий рівень професійної і соціальної компетентності та особистісний розвиток. Йдеться про розвиток лідерського потенціалу і здатність максимальної його реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Нове педагогічне мислення у вимірах академіка І. А. Зязюна і освітній практиці НТУ "ХПІ"
    (НТУ "ХПІ", 2016) Сокол, Євген Іванович
    Розкрито позицію І. А. Зязюна як педагога, філософа, освітянина в контексті гуманістично орієнтованої науково-педагогічної свідомості у формуванні майбутніх випускників технічного університету – творчої еліти нової формації. Визначено сутність нового педагогічного мислення у підготовці спеціаліста до майбутньої професійної діяльності. Розкрито педагогічні погляди І. А. Зязюна на особистість педагога та студента в освітньому процесі. У сттаті увагу зосереджено увагу на трансформації вищої технічної освіти кінця ХХ ст. – початку ХХІ ст. та описано організаційно-педагогічні нововведення в НТУ "ХПІ", починаючи з 2000 року. Визначено стратегічні напрями розвитку нашого університету в галузі освіти до 2025 року.