Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 96
  • Ескіз
    Документ
    Гра як засіб емоційного розвитку дітей дошкільного віку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Грень, Лариса Миколаївна; Ардашева, Г. В.
  • Ескіз
    Документ
    Деякі аспекти визначення гендерної специфіки життєвих домагань особистості (з позицій особово-орієнтованого підходу до вищої професійної світи)
    (Прешовський університет, 2016) Мовмига, Наталія Євгенівна; Мілорадова, Наталя Едуардівна
    Авторами розглядається підхід до дослідження життєздійснення та саморозгортання собистості з позицій особово-орієнтованого підходу з урахуванням гендерної специфіки. Проаналізовано методологічні основи аналізу гендерних відмінностей, а саме: статеворольова концепція Парсонса-Бейлза, соціально-психологічна теорія гендерної схеми С. Бем, методологія феміністської теорії. Висвітлено основні положення досліджень сутності та структури життєвих домагань (К. Абульханова-Славська, Т. Березіна, Л. Лєпіхова, І. Лебединська, Т. Титаренко), чинників їх формування та реалізації (Л. Долгих, С. Карпіловська, О. Кляпець, Т. Ларіна, Л. Лєпіхова, С. Максименко, В. Посохова, В. Татенко, Т. Титаренко, К. Черемних, В. Ямницький та ін.). Обгрунтовано вділення критеріїв та показників дослідження гендерних відмінностей життєвих домагань, а саме: когнітивного, мотиваційно-ціннісного, операційно регуляційного.
  • Ескіз
    Документ
    Формування в майбутніх інженерів знань щодо здійснення особистісно-професійного самовдосконалення
    (Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, 2011) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено проблемі формування конкурентноздатних фахівців на ринку праці. Обговорюється доцільність доповнення змісту психолого-педагогічних та управлінських дисциплін питаннями набуття знань про сутність особистісно-професійного розвитку та самовдосконалення майбутнього інженера. Встановлено, що від рівня знань, що сформовані в студента, залежить успіх його майбутньої професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичний аспект творчого саморозвитку викладача
    (Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2011) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Висвітлено проблему особистісно-професійного розвитку й удосконалення особистості педагога. Проаналізовано різні підходи до розгляду педагогічної категорії "творчий саморозвиток педагога", акцентовано увагу на критеріях ефективності цього процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми гуманізації професійної підготовки майбутніх соціальних працівників
    (Класичний приватний університет, 2017) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Сизикова, Валерія Сергіївна
    В статті розглянуто проблеми гуманізації професійної підготовки майбутніх соціальних працівників. Науково обґрунтовано необхідність гуманізації та гуманітаризації професійної підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи. Обґрунтовано педагогічні умови ефективного розвитку гуманності соціальних працівників у процесі фахової підготовки.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості та чинники самоактуалізації майбутніх інженерів
    (Національний університет оборони України ім. Івана Черняховського, 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті розглянуто та продіагностовано особливості самоактуалізації майбутніх інженерів. Визначені та експериментально перевірені чинники самоактуалізації студентів інженерно-технічних спеціальностей, такі як самооцінка, смисложиттєві орієнтації, саморегуляція особистості та мотиви навчальної діяльності. Ними є: адекватна самооцінка, локус-контроль життя, цілі у житті, планування, оцінка результатів, загальний рівень саморегуляції поведінки, навчально-професійні мотиви та мотиви досягнення успіху. Доведено необхідність досягнення високого рівня самоактуалізації майбутніх інженерів для подальшого ефективного особистісно-професійного розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки та контрольні завдання з курсу "Психологія досягнення успіху"
    (2018) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Чебакова, Юлія Григорівна; Головешко, Богдан Романович
    Предметом наукової дисципліни "Психологія досягнення успіху" є процес пізнання людиной самого себе и орієнтація на досягнення успіху у жітті. Успіх найчастіше розуміють як уміння в дусі гармонії і рівноваги пристосуватися до різноманітних і постійно мінливих умов життя. Це такий розвиток сили і здібностей, за допомогою яких людина досягає бажаних етапів у своєму житті, організовує відповідним чином свою енергію й зусилля, а також знання та здібності. Сучасні дослідники активно вивчають умови досягнення життєвого успіху та фактори, що на нього впливають.
  • Ескіз
    Документ
    Соціогуманітарний характер інженерної діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Лисиця, А. О.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічний концепт розвитку лідерського потенціалу у студентів технічного університету
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Гура, Тетяна Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Spirituality of pedagogical communication – the basis of sustainable development of society
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Babayev, Volodymyr; Pazynich, Stanislav
    The essence and content of the concept of “spiritual pedagogical communication” are considered and the reasons for the ineffectiveness of the latter with regards to the educational process and the nurturing of well-trained specialists of the new generation in relation to the needs of modern society are substantiated. The place and role of the teacher’s moral and aesthetic potentials in the process of the formation and development of student youth’s spiritual culture are outlined; the priorities and spiritual values of the modern teacher are analyzed.