Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Sociedad de la información y pedagogía del oprimido desde la perspectiva de la filosofía política crítica
    (Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela, 2024) Khavina, Irina; Chebakova, Yuliia; Derpak, Olena; Tytarenko, Nataliia; Kharchenko, Serge
    La historia de la humanidad está caracterizada por la existencia de dispositivos de opresión que, en lo político, económico, social y cultural marginan a personas y comunidades impidiendo el goce y disfrute de sus derechos humanos, de conformidad con su dignidad inmanente. En este sentido, la filosofía política crítica, se ha esforzado por reflexionar, desde los programas filosóficos de la modernidad: liberalismo, contractualismo y anarquismo, entre otras, sobre las condiciones necesarias para la superación de las formas de opresión que someten a la persona humana a una vida de calamidad y pobreza, al tiempo que naturalizan o invisibilizan su sufrimiento. El objetivo de esta investigación fue discutir el sentido y posibilidades de la pedagogía del oprimido de Paulo Freire, en el contexto de la sociedad de la información en pleno siglo XXI. Para desarrollar esta discusión se hizo uso de una metodológica hermenéutica dialéctica, en el marco de los postulados de la filosofía política critica. Se concluye que, considerando la sociedad actual de la información, las ideas de Freire siguen siendo relevantes para promover un mundo más justo y equitativo a través de la educación, como fase previa a toda practica de acción transformadora de la realidad.
  • Ескіз
    Документ
    Ausbildung von führungsqualitäten bei grundschülern
    (European Conference, 2024) Khavina, Irina
  • Ескіз
    Документ
    Entwicklung der lebenswerte zukünftiger bachelor-absolventen während der studienzeit an hochschulen
    (European Conference, 2023) Khavina, I. V.; Albert-Schlegl, V.
  • Ескіз
    Документ
    Анатомія центральної нервової системи та вищої нервової діяльності
    (ФОП Іванченко І. С., 2023) Хавіна, Ірина Валер'ївна; Чебакова, Юлія Григорівна
    Розглянуто основні питання, пов’язані з систематизованими знаннями з анатомії та еволюції нервової системи людини. Розглянуто питання із анатомічної будови нервової системи людини; механізму взаємозв’язку окремих відділів нервової системи з проявами психічної діяльності. Представлена модель еволюції нервової тканини. Призначено для студентів спеціальності 053 «Психологія».
  • Ескіз
    Документ
    Робочий зошит з курсу "Антропологія"
    (2023) Хавіна, Ірина Валер'ївна
    Робочий зошит є науковим посібником, призначеним для практичних занять з дисципліни «Антропологія» для студентів спеціальності 053 «Психологія», що відповідає змісту робочої програми. У зошиті наведено методичні вказівки до практичних занять з усіх основних розділів дисципліни. Всі вказівки мають єдину структуру: номер заняття, тему, план та хід проведення практичної роботи, питання для самопідготовки, які можуть бути використані як для самостійної роботи студентів, так і як контрольні на заняттях. Завдання з вивчення походження, змісту, особливостей розуміння природи людини, висвітлення морфофізіологічних ознак серед населення земної кулі, процесу походження людини, расогенезу та етногенезу вимагають від студентів ретельного опрацювання матеріалів підручника, вивчення наочних посібників. За виконання практичної роботи студентам пропонується зробити висновки, замальовки, позначення до малюнків, пояснити механізм фізіологічних процесів, заповнити таблиці. Система завдань підкріплена тестами для контролю, морфофункціональними та ситуаційними завданнями, що сприяє більш глибокому та детальному вивченню матеріалу. Усі завдання відповідають сучасним вимогам педагогіки щодо створення навчальних посібників навчального типу. Працюючи з цим посібником, студенти отримують цільову установку на самостійне вивчення навчальної та додаткової літератури, їхня увага акцентується на питаннях, що мають важливе прикладне значення для подальшого навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Життєві цінності студентів під час навчання
    (CPN Publishing Group, 2022) Хавіна, Ірина Валер'ївна
  • Ескіз
    Документ
    Робочий зошит з курсу "Зоопсихологія та порівняльна психологія"
    (Видавничий центр НТУ "ХПІ", 2022) Хавіна, Ірина Валер'ївна
    Робочий зошит є науковим посібником, призначеним для практичних занять з дисципліни "Зоопсихологія та порівняльна психологія" для студентів спеціальності 053 "Психологія", що відповідає змісту робочої програми. У зошиті наведено методичні вказівки до практичних занять з усіх основних розділів дисципліни. Всі вказівки мають єдину структуру: номер заняття, тему, план та хід проведення практичної роботи, питання для самопідготовки, які можуть бути використані як для самостійної роботи студентів, так і як контрольні на заняттях.
  • Ескіз
    Документ
    Робочий зошит з курсу "Анатомія центральної нервової системи та вищої нервової діяльності"
    (Видавничий центр НТУ "ХПІ", 2022) Хавіна, Ірина Валер'ївна
    Робочий зошит є науковим посібником, призначеним для практичних занять з дисципліни «Анатомія центральної нервової системи та вищої нервової діяльності» для студентів спеціальності 053 "Психологія", що відповідає змісту робочої програми. У зошиті наведено методичні вказівки до практичних занять з усіх основних розділів дисципліни. Всі вказівки мають єдину структуру: номер заняття, тему, план та хід проведення практичної роботи, питання для самопідготовки, які можуть бути використані як для самостійної роботи студентів, так і як контрольні на заняттях.
  • Ескіз
    Документ
    Essence and structure of the readiness of future primary school teachers to design the learning environment
    (Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela, 2021) Oleksenko, K.; Khavina, I. V.
    The purpose of the study is to determine the essence of the preparation of future primary school teachers to design the learning environment in the operation of the new Ukrainian school. The application of methods that helped to carry out theoretical research: analysis and synthesis, systematization of materials, historical and logical, comparative, systemic and structural, allowed to study the essence of the preparation of future primary school teachers to design the learning environment in the New Ukraine School. This study allowed us to determine the essence of the preparation of future primary school teachers as specialists of the new generation, to design the learning environment of primary school students. The preparation structure of future primary school teachers is determined to design the learning environment and the content of its main constructs is specified, namely: the motivational, cognitive, operational-active and emotional-volitional components.