Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 27
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Методологія і логіка науково-педагогічної діяльності у вищій технічній школі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК) є одним з основних у вибірковій частині навчального плану. Він призначений для формування у аспірантів теоретичних і практично-процесуальних знань та педагоічних компетенцій у вищі, що безпосередньо полягає в розумінні й використанні методів, принципів й способів наукового пізнання, мети і функцій педагогічної діяльності, послідовності етапів у здійсненні науково-педагогічної діяльності (логіки навчального процесу, логіки навчального предмету, логіки педагогічного контролю), яка передбачає всебічну апробацію та застосування ефективних інноваційних педагогічних технологій, удосконалення змісту та методик викладання матеріалу професійно орієнтованих і спеціальних дисциплін у професійній підготовці майбутніх конкурентоспроможних фахівців, знаходити рішення у професії. Це видання містить програму, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з ОК «Методологія і логіка науково-педагогічної діяльності у вищій технічній школі» для підготовки здобувачів освітньо-наукового рівня «доктор філософії» усіх спеціальностей підготовки в технічному університеті та усіх форм навчання. Структурно ця робота складається з шости основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі ОК; вимоги освітньо-кваліфікаційних характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання аспірантів; організацію самостійної роботи аспірантів. У другому розділі розкрито програму ОК. У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питань самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік контрольних робіт. П’ятий розділ містить індивідуальне завдання. У шостому розділі подано контрольні запитання для підготовки до складання заліку з ОК. Видання містить глосарій, список основної та додаткової літератури, що може бути корисним для аспіранта при самостійному вивченні тем з цього освітнього компоненту.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Основи педагогіки вищої школи"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК) є одним з основних у вибірковій частині навчального плану. Він призначена для формування у аспірантів теоретичних і практично-процесуальних знань щодо здійснення науково-педагогічної діяльності в умовах вищих навчальних закладів, набуття знань методологічних основ науково-педагогічної діяльності, досвіду готовності майбутнього викладача до науково-педагогічної діяльності у вищі, організації навчального процесу, проектуванню змісту освітньої програми та інноваційних педагогічних технологій як найважливіших складових професійної підготовки майбутніх конкурентоспроможніх фахівців та їх апробації в навчальному процесі підготовки майбутніх фахівців, організації професійного виховання та педагогічного контролю особистісно-професійного потенціалу студентів у вищій школі. Це видання містить програму, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з ОК «Основи педагогіки вищої школи» для підготовки здобувачів освітньо-наукового рівня «доктор філософії» усіх спеціальностей підготовки в технічному університеті та усіх форм навчання. Структурно ця робота складається з шости основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі ОК; вимоги освітньо-кваліфікаційних характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання аспірантів; організацію самостійної роботи аспірантів. У другому розділі розкрито програму ОК. У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питань самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік контрольних робіт. П’ятий розділ містить індивідуальне завдання У шостому розділі подано контрольні запитання для підготовки до складання заліку з ОК. Видання містить глосарій, список основної та додаткової літератури, що може бути корисним для аспіранта при самостійному вивченні тем з цього освітнього компоненту.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Моніторинг та педагогічний контроль в системі освіти"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК) «Моніторинг та педагогічний контроль в системі освіти» є одним з вибіркових фахових у нормативній частині навчального плану підготовки для здобувачів освітньо-наукового рівня «доктор філософії» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. ОК призначений для формування у аспірантів систематизованих знань із теоретичних аспектів освітнього моніторингу, принципів, функцій, видів, механізму контролю й відстеження якості освіти у вищій школі та формування практичних вмінь ефективного використання основ теорії педагогічного вимірювання, інтерпретації результатів дослідження, їх апробації та впровадження в практику на засадах академічної доброчесності. Це видання містить програму, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з ОК «Моніторинг та педагогічний контроль в системі освіти» для здобувачів освітньо-наукового рівня «доктор філософії» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. Структурно ця робота складається з п’яти основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі ОК; вимоги освітньо-кваліфікаційних характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання аспірантів; організацію самостійної роботи аспірантів. У другому розділі розкрито програму ОК, зміст ОК. У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питань самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік завдань для контролю знань. У п’ятому розділі подано контрольні запитання для іспиту з ОК. Видання містить глосарій, список основної та додаткової літератури, який може бути корисним для аспірантів при самостійному вивченні тем з цього ОК.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Наукові основи вищої професійної освіти і підготовки майбутніх фахівців"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК )«Наукові основи професійної освіти і підготовки майбутніх фахівців» є одним з фахових в обов’язковій частині навчального плану. ОК призначений для формування у аспірантів систематизованих знань із теоретичних засад вищої професійної освіти і підготовки майбутніх фахівців у вищій школі та формуванні практичних вмінь організації освітнього процесу в умовах освітніх трансформацій на засадах загальноєвропейської системи гарантій якості освіти, вдосконалювати освітній процес підготовки сучасних фахівців у ЗВО з урахуванням аналізу потреби стейкхолдерів, сучасних викликів інтеграції в освітній європейський простір, інтерпретації і апробації отриманих результатів на засадах академічної доброчесності. Це видання містить програму, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з ОК «Наукові основи професійної освіти і підготовки майбутніх фахівців» для підготовки здобувачів освітньо-наукового рівня «доктор філософії» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. Структурно ця робота складається з шости основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі ОК; вимоги освітньо-наукових характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання аспірантів; організацію самостійної роботи аспірантів. У другому розділі розкрито програму ОК, зміст ОК. У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питання самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік завдань для контролю знань. П’ятий розділ містить індивідуальне завдання. У щостому розділі подано контрольні запитання для підготовки до складання іспиту з ОК. Видання містить глосарій, список основної та додаткової літератури, що може бути корисним для аспіранта при самостійному вивченні тем з цього ОК.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Основи управління особистісним розвитком"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК) «Основи управління особистісним розвитком» є одним з профільних у вибірковій частині навчального плану підготовки магістрантів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. ОК призначений для формування у здобувачів систематизованих знань із теоретичних основ особистісно-професійного розвитку, загальної фізичної та професійної працездатності конкурентоспроможного фахівця та формування практичних вмінь ефективного використання методології, інструментарію особистісно-професійного саморозвитку, управління ресурсом часу, управління ресурсом активності та працездатності, управління ресурсом освіченості, моделювання персонального розвитку та кар’єрних траєкторій, програми особистісно-професійного саморозвитку, моніторингу особистісного розвитку. Структурно ця робота складається з шести основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі ОК «Основи управління особистісним розвитком»; вимоги освітньо-кваліфікаційних характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання магістрантів; організацію самостійної роботи студентів. У другому розділі розкрито програму курсу, зміст ОК «Основи управління особистісним розвитком». У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питань самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік завдань для контролю знань з ОК. У п’ятому розділі подано контрольні запитання до заліку ОК «Основи управління особистісним розвитком». Шостий розділ містить діагностичні методики, які можуть допомогти у діагностиці особистісної сфери магістрантів. Видання містить список основної та додаткової літератури, який може бути корисним для магістрантів при самостійному вивченні тем з цього ОК.
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Основи наукових досліджень"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК) «Основи наукових досліджень» є одним з загальних у нормативній частині навчального плану підготовки магістрантів спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. ОК призначений для формування у магістрантів систематизованих знань із теоретичних засад основ наукових досліджень та формуванні практичних вмінь ефективного використання методології педагогіки в процесі організації психолого-педагогічного дослідження, складання програми педагогічного дослідження, інтерпретації і апробації отриманих результатів на засадах академічної доброчесності. Це видання містить програму, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з ОК «Основи наукових досліджень» для здобувачів вищої освіти рівня «магістр» зі спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форми навчання. Структурно ця робота складається з шести основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі навчальної ОК; вимоги освітньо-кваліфікаційних характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання магістрантів; організацію самостійної роботи здобувачів. У другому розділі розкрито програму ОК, зміст ОК. У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питань самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік контрольних робіт. У п’ятому розділі подано індивідуальне завдання з ОК «Основи наукових досліджень». Шостий розділ містить контрольні запитання для підготовки до складання заліку з ОК «Основи наукових досліджень».
  • Ескіз
    Документ
    Програма, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з освітнього компоненту "Освітній моніторинг у вищій школі"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Освітній компонент (ОК) «Освітній моніторинг у вищій школі» є одним зі спеціальних фахових у нормативній частині навчального плану підготовки для здобувачів вищої освіти рівня «магістр» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. ОК призначений для формування у магістрантів систематизованих знань із теоретичних аспектів освітнього моніторингу, принципів, функцій, видів, механізму контролю й відстеження якості освіти у вищій школі та формуванні практичних вмінь ефективного використання методології, інструментів і критеріїв педагогічного вимірювання, інтерпретації результатів дослідження, їх апробації та впровадження в практику на засадах академічної доброчесності. Це видання містить програму, методичні вказівки, питання самостійної роботи та контрольні завдання з ОК «Освітній моніторинг у вищій школі» для здобувачів вищої освіти рівня «магістр» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» усіх форм навчання. Структурно ця робота складається з п’яти основних розділів. Перший містить загальні положення, де подано: предмет, наукові основи і цілі ОК; вимоги освітньо-кваліфікаційних характеристик; організаційно-методичні вказівки; систему контролю якості навчання магістрантів; організацію самостійної роботи студентів. У другому розділі розкрито програму ОК, зміст ОК. У третьому розділі наведено перелік практичних занять та питань самостійної роботи. Четвертий розділ містить перелік завдань для контролю знань. У п’ятому розділі подано контрольні запитання для іспиту з ОК. Видання містить глосарій, список основної та додаткової літератури, який може бути корисним для аспірантів при самостійному вивченні тем з цього ОК.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні рекомендації щодо підготовки та захисту кваліфікаційної (магістерської) роботи
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна
    Методичні рекомендації визначають основні вимоги до кваліфікаційної роботи зі спеціальності 232 Соціальне забезпечення, процедуру її підготовки та публічного захисту. Методичні рекомендації розроблені на основі нормативно-правових актів, Положення «Про підготовку до захисту випускної кваліфікаційної роботи здобувачів вищої освіти першого та другого рівня у Навчально-науковому інституті соціально-гуманітарних технологій НТУ «ХПІ». Призначені для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти НТУ «ХПІ», а також можуть бути корисними іншим навчальним закладам, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами в межах спеціальності 232 Соціальне забезпечення.
  • Ескіз
    Публікація
    Інновації в соціальному розвитку
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Інновації в соціальному розвитку» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності «Соціальне забезпечення».
  • Ескіз
    Документ
    Психологія травм у соціальній роботі
    (2023) Романовський, Олександр Георгійович; Черкашин, Андрій Іванович; Грень, Лариса Миколаївна
    Навчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Психологія травм у соціальній роботі» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до заліку та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».