Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Розвиток культури та інтелігентності студентів(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Пономарьов, Олександр Семенович; Кіпенський, Андрій Володимирович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Харченко, Алла ОлександрівнаПублікація Інновації в соціальному розвитку(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Інновації в соціальному розвитку» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності «Соціальне забезпечення».Публікація Оцінка потреб громад в соціальних послугах(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Оцінка потреб громад в соціальних послугах» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності «Соціальне забезпечення».Публікація Основи інформаційно-аналітичної діяльності керівника соціального закладу(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Основи інформаційно-аналітичної діяльності керівника соціального закладу» та активізації самостійної роботи магістрів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для магістрів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Публікація Інформаційна політика та PR-технології в управлінні(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Інформаційна політика та PR-технології в управлінні» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до заліку та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Публікація Адаптивне управління(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичВ умовах трансформаційних процесів в економіці у свідомості людей відбувається перебудова усталених уявлень про буття, змінюються їхні світоглядні позиції і поведінка. Людина замислюється над сенсом ситуаційних змін, стає гнучкішою в досягненні мети, починає свідомо адаптуватися у своїй життєдіяльності. У розбудові ринкових відносин ми маємо навчитися взаємодії з мінливим оточенням шляхом визначення реалістичної мети, оперативного коригування завдань, змісту своєї діяльності, перезакріплення зв’язків у пошуку дієвих партнерів для досягнення первинно поставлених цілей, що примушує майже під кожний крок виробляти реалістичні цілі. Це вимагає підвищення оперативності, прискорення дій і певних змін у діяльності в унісон змін оточення. Усе це вимагає певних зусиль й активізації життєвої позиції людини, що переводить її зі споживача на агента змін з метою забезпечення базису своєї життєдіяльності для власного й суспільного розвитку. Метою викладання дисципліни є оволодіння сучасним управлінським мисленням та системою спеціальних знань у галузі управління змінами; формування розуміння концептуальних основ адаптивного управління соціально-економічними та соціальними системами; можливістю застосовувати підходу управління змінами в організації, прийняття непопулярних управлінських рішень; визначення особливостей готовності до адаптивного управління менеджерів. Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання можна представити як уміння: – самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для розвитку професійних навичок та якостей (РН6); – автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях (РН8); – розробляти та апробувати соціальні проекти і технології (РН18); – прогнозувати соціальний розвиток територіальної громади (ПРН5). Під час вивчення дисципліни студент має – здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК1); – здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК3); – здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК9); – здатність планувати та здійснювати соціальні дослідження з метою виявлення й аналізу соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення (СК2).Документ Вплив філософсько-управлінських факторів на формування атрибутивних рис сучасного керівника(Національний університет цивільного захисту України, 2021) Грень, Лариса Миколаївна; Чеботарьов, Микола КорнійовичУ статті визначено, що філософія управління є системою поглядів керівника на сенс і призначення його діяльності, що означає глобальний погляд керівника на свою професію і професійну діяльність у всіх її аспектах; підкреслено, що філософія державного управління сфокусована на ставленні людини до світу, її участі у державному управлінні; на підставі проведеного дослідження визначено 10 топових рис сучасного керівника, який прагне до мудрого управління; доведено, що здійснювати функції управління повинні керівники, які у своїй діяльності керуються мудрим управлінням; розкрито взаємозв’язок між набором атрибутивних рис сучасного керівника, який прагне до філософії управління, і викликами мінливого середовища.Документ The philosophy of environmental management: evolution of the scientific conceptions(2021) Hren, L. M.; Chebotarev, M. K.; Ruban, A. V.; Shvedun, V. O.; Sysoieva, S. I.; Stankevych, S. V.; Smirnova, L. N.; Sokolov, A. S.It is noted that the knowledge of mutual connection of the processes taking place in nature moves forward thanks to four great discoveries in natural science: discovery of the cell; law of conservation and transformation of energy; evolutionary teachings of Darwin and creation of a periodic system of elements by D.I. Mendeleyev. It is emphased that based on the use of industrial and domestic waste, there is a saving of huge state funds for purification of environmental pollution, preservation of humanity from abnormal natural pollution of environment (an environmental emergency on a global scale and a biological emergency originating from living creatures and organisms). It is proved that receiving from the environment of means of livelihood in necessary quantity, which were completely restored due to natural processes of biotic circulation, people returned to the biosphere what was used by other living beings for the activity. It is underlined that scientific research carried out by academic and sectoral institutions on environmental issues should be expanded; it is needed to ensure the development and implementation of scientifically sound environmental and economic standards that determine environmental requirements for economic activities.Документ Civil competences of the head of a social institution as an important prerequisite for national security of the country(2021) Hren, L. M.; Chebotarev, MykolaSocial work is aimed at meeting the vital and social needs of man. An important mission is assigned by the state to the head of a social institution who has a high level of professional competence. Competence is a key concept that characterizes the quality of professional training of the head of a social institution, his readiness for social activities and is one of the important factors in improving the quality of social services in the state. The essential features of the state personnel policy confirm the need for high professional competence in public administration. Competence is a concept that logically comes from attitudes to values and from skills to knowledge. The head of a social institution must have formed civic competencies, which is a prerequisite for national security. Participation in international projects (for example, in the Swiss-Ukrainian project "Development of Civic Competences in Ukraine – DOCCU") aims to use the best international experience in the formation of civic competences, promotes awareness of educators, civil servants, local governments on democratic citizenship and human rights. The structure of civic competence of the head of a social institution, which contains cognitive, value and activity components. Such projects contribute to the creation of conditions for the head of a social institution to acquire skills of civil law activity, self-organization and self-government. Conclusions and prospects for further research. So, based on the above, we came to the following conclusions: - the level of formation of civic competencies of the head of the social institution is an indicator of his readiness to perform his professional duties; - civic competencies of the head of a social institution, based on the national interests of the state, are an important prerequisite for national security; - We see the introduction of the obligatory discipline "Formation of civic competencies of the future head of a social institution" in the educational program "Social work" as a promising direction of further research.Документ Межі освітнього проєкту(Підручник НТУ "ХПІ", 2023) Пономарьов, Олександр Семенович; Середа, Наталія Вікторівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичМетодичні вказівки містять навчальний матеріал з теми, присвяченій важливій характеристиці управління проєктами в освіті, якою виступає визначення поняття меж проєкту. Водночас розглянуто питання залучення зацікавлених сторін та контроль змін і мінімізація зміщення меж проєкту та управління їхніми зміщеннями. Показано, як поняття меж та правильне його використання сприяє успішній реалізації завдань проєкту. Для здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання другого рівня підготовки «магістр» спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» освітня програма «Педагогіка вищої школи», аспірантів і викладачів, всіх, кого цікавлять проблеми застосування технології управління проєктами в освіті.