Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Романовський, Олександр Георгійович; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Гура, Тетяна ВіталіївнаСтаттю присвячено проблемі самоосвіти як феномену у швидкозмінних реаліях сьогодення. У ході дослідження доведено актуальність володіння високим рівнем самоосвітньої компетентності як важливої складової професійної компетентності майбутнього фахівця технічного профілю, визначено та проаналізовано провідні завдання самоосвіти майбутніх інженерів-бакалаврів в умовах математичної, хімічної та професійної підготовки.Документ Особливості структурного підходу при формуванні управлінського ефективного лідерства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Гура, Тетяна Віталіївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана МиколаївнаВ публікації висвітлено результати дослідження лідерських якостей в процесі професійної підготовки студентів-іноземців технічного закладу вищої освіти. Особлива увага приділена якостям сучасного ефективного управлінця-лідера. Визначені шість ознак ефективних здібностей лідерів. В статті охарактеризовано особливості ефективного лідерства в бізнес-управлінні, військовій сфері тощо. В статті висвітлені пріоритетні напрямки розвитку ефективного лідерства. Представлені особливості структурного підходу при формуванні управлінського ефективного лідерства в закладі вищої освіти.Документ Развитие лидерского потенциала будущего инженера как основа его конкурентноспособности в услоовиях рыночной экономики(Institutul Internațional de Management Imi-Nova, 2018) Гура, Татьяна ВитальевнаIn the article attention is accented on the value of research of development of leader potential by foreign and home scientists. The market conditions of economic development of country produce for providing of his competitiveness a presence for the young specialist of technical profile population of customers to his competence, mobility, creativity, organizational and communicative capabilities such distinguish among that, as: creative going near business, initiativeness, operationability, experience and knowledge, independence, organization, persistence, responsibility, exactness, executiveness, mental abilities, assiduousness, capacity, industriousness, executiveness, discipline, executiveness, honesty.It is indicated on the feature of long-term researches from the problems of leadership by the scientists of department of pedagogics and psychology of management the frames of society of the National technical university the "Kharkiv polytechnic institute". The program of development of leader potential is described in a technical university The basic tasks of training are reflected from development of leader potential, worked out in a technical university.Документ Особливості формування самоосвітньої компетентності у майбутнього фахівця машинобудівного профілю(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2020) Кравцова, Наталія Вікторівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Конкін, Валерій МиколайовичРозглянуто актуальність формування самоосвітньої компетентності в процесі професійної підготовки майбутніх фахівців машинобудівного профілю у закладах вищої освіти (ЗВО). Висвітлено проблему відповідальності студента за організацію власної самоосвіти та належного ставлення викладача до контролю цього процесу. Приділено увагу значенню розвитку в кожного викладача педагогічної майстерності для організації самостійної роботи зі студентами ЗВО. Акцентована увага на значенні педагогічних умов для формування самоосвітньої компетентності студентів.Документ Навчальний тренінг як засіб розвитку ціннісного сприйняття професії студентами-лідерами в технічних університетах(Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2020) Гура, Тетяна Віталіївна; Підгорний, Костянтин ЮрійовичPозглянуто актуальність впровадження під час професійної підготовки студентів-майбутніх лідерів активних форм навчання –тренінгів. Визначена сутність дефініції «тренінг» з точки зору науковців. Особлива увага приділена тренінгу з розвитку ціннісного сприйняття професії. Представлена адаптована для майбутніх лідерів програма тренінгу з розвитку ціннісного сприйняття професії.Документ Формування лідерського потенціалу інтелігента(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Гура, Тетяна Віталіївна; Пономарьов, Олександр СеменовичОбґрунтовано значення розвитку лідерських якостей представників різних верств інтелігенції як важливої передумови успішного виконання ними своєї суспільної місії. Показано, що належний лідерський потенціал у поєднанні з високою загальною і професійною культурою інтелігента та його багатим духовним світом істотно підвищує можливості і творчої діяльності інтелігента, і з його впливу на розвиток духовності й культури широких верств населення. Проаналізовано сенс понять “інтелігентність лідера” та “лідерство інтелігента”, розкрито їхню роль в процесах суспільного розвитку. Показано цілі, зміст і характер формування рис і якостей лідерства та інтелігентності майбутніх фахівців Розглянуто можливість використання синергетичного ефекту, що виникає в результаті цільового розвитку якостей інтелігентності та лідерства студентів як майбутніх фахівців під час формування їхньої професійної та соціальної компетентності.Документ Розвиток інтелігентності лідера(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна ВіталіївнаРозглянуто один характерних проявів еволюції соціуму, що полягає істотному зростанні освітньо-кваліфікаційного рівня широких мас населення та підвищенні рівня їхньої культури. Набуває подальшого поширення частка розумової праці та її творчого характеру в різних сферах суспільного виробництва. З’ясовано, що помітне зростання загальної чисельності різних груп інтелігенції і її якісного складу та рівня культури вимагає для забезпечення ефективності впливу лідерів на інших людей відповідного підвищення рівня їхньої загальної та професійної культури, їхньої інтелігентності. Доведено, що інтелігентність лідера через його специфічний вплив активно сприяє розвитку рівня інтелігентності суспільства, який через вимоги до особистості лідера сприяє подальшому розвитку його інтелігентності, підвищенню його ролі у розвитку культури й духовного світу населення. Розкрито істотну роль у формуванні й розвитку інтелігентності лідера як однієї з атрибутивних якостей, що належить системі освіти й педагогічній практиці. Для цього їм слід посилити увагу до належного виконання функцій з виховання, особистісного розвитку та соціалізації студентів, розвитку їхньої культури та лідерського потенціалу.Документ Способи і методи діагностики і розкриття лідерського потенциалу студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна ВіталіївнаУ статті приділено увагу актуальності розробки цілеспрямованої системи організації процесу діагностики, розкриття, активізації та розвиткулідерського потенціалу у студентів під час навчання у вузі. Вказано на необхідність усвідомлення студентами сутності лідерського потенціалу, знання якостей, що складають його основу, їх важливість в процесі життєдіяльності. Розглянуто способи і методи виявлення студентів, які мають лідерський потенціал, на ранніх етапах їх навчання у вузі за допомогою спеціальних методик. Показана роль кураторів груп у виявленні лідерського потенціалу студентів. Вивчено фактори, які впливають на висунення студентів на позицію лідерів і роль групи в цьому процесі. Розглянуто форми позааудиторної діяльності студентів як необхідних умов для розвитку лідерського потенціалу. Показана роль студентського самоврядування у формуванні лідерського потенціалу та необхідність його активізації в сучасних умовах.Документ Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми(Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2020) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Галущак, Ірина ВолодимирівнаВ статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.Документ Психологічна готовність: сутність, зміст і способи активізації(Запорізький національний університет, 2019) Гура, Тетяна Віталіївна; Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаУ статті проаналізовано сутність, зміст психологічної готовності майбутніх фахівців і необхідність її формування під час навчання у вузі. Особлива увага приділена психологічній готовності як стану та стійкій характеристиці особистості, що проявляється і формується в процесі діяльності і є складником особистості. Автори підкреслюють, що психологічна готовність активізує пізнавальні процеси, ціннісно-мотиваційне ставлення до майбутньої професійної діяльності, процес самоусвідомлення і особистісний потенціал майбутніх фахівців, сприяє узгодженню завдань з досвідом, майстерністю, вольовими та іншими якостями особистості, забезпечує можливість ефективної взаємодії з іншими людьми. В статті розглянуто структуру і фізіологічний механізм функціонування психологічної готовності. В статті запропоновані способи активізації особистісного потенціалу майбутніх фахівців, який розкривається та розвивається в процесі навчання у вузі. Однак, в технічних вузах України в останні роки вивчення дисципліни психологічної спрямованості вкрай обмежене, що негативно впливає на процес навчання і його результати.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »