Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Формування адаптивного стилю управління у майбутніх менеджерів у закладах вищої освіти
    (2020) Чебакова, Юлія Григорівна; Мустецов, Д. В.
  • Ескіз
    Документ
    Готовність до адаптивного управління сучасного менеджера в умовах конкуренції на ринку праці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Чеботарьов, Микола Корнійович; Воробйова, Євгенія Вячеславівна; Резнік, Світлана Миколаївна; Панфілов, Юрій Іванович; Костиря, Ірина Валентинівна
    З огляду на запити вітчизняного та міжнародного ринків праці у кваліфікованих і конкурентоспроможних менеджерах, представлено теоретичний аналіз особливостей формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління у процесі професійної підготовки і практичні рекомендації з даного питання. Призначено для бакалаврів й магістрів управлінського та економічного профілю та для викладачів, що проводять підготовку професійних управлінських кадрів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування готовності до адаптивного управління сучасного менеджера засобами тренінгових технологій
    (НТУ "ХПІ", 2018) Воробйова, Євгенія Вячеславівна; Чеботарьов, Микола Корнійович
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивне управління в системі педагогічної культури
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2016) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Проаналізовано сутність і призначення адаптивного управління з позицій феномену педагогічної культури. Показано, що для забезпечення якості фахової підготовки інженерів важливу роль відіграє використання такої інноваційної педагогічної технології, як адаптивне управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів. Вона реалізує індивідуальний підхід і розширює можливості педагогічного впливу викладача на формування професійної компетентності, на виховання та особистісний розвиток майбутнього фахівця. Доведено, що володіння методами адаптивного управління є свідченням високої педагогічної майстерності і професійної культури викладача.
  • Ескіз
    Документ
    Самоконтроль як важливий компонент формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління
    (Українська інженерно-педагогічна академія, 2014) Чеботарьов, Микола Корнійович
    У статті розглянуто значення самоконтроля студентів як важливого компонента їхньої саморегулятивної діяльності, а також вплив самовиховання і самовдосконалення на його формування під час навчання у ВНЗ. Авторами показано, що для формування самоконтролю необхідна інформація про отримані результати, з підкріплювальними властивостями. Розглянуті способи самопідкріплення: самосхвалення, самопідбадьорення, самопримус, самозаохочення. Приведені результати дослідження, що свідчать про те, що самопідкріплюючі дії в значній мірі впливають на поведінку студентів і сприяють їх саморегуляції та самоуправлінню, спрямованому на досягнення бажаного результату.
  • Ескіз
    Документ
    Готовність майбутніх менеджерів до адаптивного управління: сутність, структура, механізми і детермінанти її формування
    (Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, 2014) Чеботарьов, Микола Корнійович
    The article presents the results of research on the role of the competence – activity approach in conditions of today's modernization of higher technical school and a role of management in this process. The paper emphasises the necessity of forming future managers’ readiness for adaptive management. The author reveals the concept of adaptive management competence; its essence, structure, mechanisms and determinants of its formation, as well as the criteria of assessment of future managers’ adaptive management competence. The author highlights the advantages of competence – activity approach to the modernization of education: it ensures the integrity of the content; allows to organize the process of mastering the content based on the activity; provides a qualitative change in educational system aimed at improving the existing educational practices, which allows to form future managers’ readiness for adaptive management and promotes purposeful self-development under increasingly complex conditions. The basis of this process is the effective interaction between teachers and students; the main result is the development of management and selfmanagement skills.
  • Ескіз
    Документ
    Адаптивне лідерство як чинник соціального прогресу
    (НТУ "ХПІ", 2017) Чеботарьов, Микола Корнійович
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз результатів педагогічного експерименту формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління
    (ТОВ фірма "Планер", 2016) Чеботарьов, Микола Корнійович
    Важливою актуальною педагогічною проблемою є організація та проведення педагогічних експериментів, спрямованих на перевірку нових теоретичних припущень та визначення нових напрямів розвитку сучасної вищої освіти. У той же час недостатньо дослідженою лишається проблема організації педагогічного експерименту з формування готовності до адаптивного управління майбутніх менеджерів у процесі їх професійної підготовки. Тому метою статті і є аналіз результатів проведеного педагогічного експерименту формування готовності до адаптивного управління майбутніх менеджерів у процесі їх професійної підготовки. Перевірка ефективності розроблених педагогічних умов здійснювалась під час формуючого експерименту, що проходив у 2007-2015 навчальних роках. Загалом кількість студентів із високим рівнем готовності до адаптивного управління збільшилась на 21,4 % в експериментальній групі, а в контрольній групі – на 12,1 %. Кількість студентів із низьким рівнем готовності до адаптивного управління в експериментальній групі знизилась на 13,8 %, а в контрольній групі – на 9 %. Таким чином, проведений педагогічний експеримент продемонстрував, що розроблені педагогічні умови дозволяють значно підвищити рівень сформованості готовності до адаптивного управління у майбутніх менеджерів. В експериментальній групі порівняно з контрольною за всіма критеріями готовності до адаптивного управління спостерігається значно більша позитивна динаміка зростання їх показників, що характеризує успішність впровадження розроблених педагогічних умов у процес професійної підготовки майбутніх менеджерів у внз.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління
    (Jerozolimskie, 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Чеботарьов, Микола Корнійович
    У статті обґрунтовано та проаналізовано практичну реалізацію педагогічних умов формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління: використання інноваційних технологій для формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління, активізація рольової взаємодії викладачів і студентів, спрямованої на ефективну включеність у процес формування готовності до адаптивного управління, спрямованості майбутніх менеджерів на формування готовності до адаптивного управління.
  • Ескіз
    Документ
    Психологія управлінської діяльності лідера
    (НТУ "ХПІ", 2016) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Грень, Лариса Миколаївна; Книш, Анастасія Євгенівна
    Основною метою курсу "Психологія управлінської діяльності лідера" є формування уявлень про роль і зміст психологічного компонента управлінської діяльності лідера; діагностика й розкриття лідерського потенціалу, його активізація і формування у процесі навчання.