Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Цільова підготовка еліти і лідерів в умовах технічного університету
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Сокол, Євген Іванович; Пономарьов, Олександр Семенович
    Обгрунтовано зростання потреби суспільного виробництва в лідерах, зумовленої динамічним розвитком промисловості і прискоренням циклу старіння та зміни технологій. Показано, що організацію підготовки цих лідерів і нової гуманітарно-технічної еліти доцільно здійснювати в закладах вищої освіти інженерного профілю. Доведено, що з метою якісної підготовки еліти і лідерів як справжніх носіїв та організаторів науково-технічного й соціального прогресу в умовах становлення індустрії 4.0 вкрай необхідно переходити і до освіти 4.0. Проаналізовано досвід практики з підготовки еліти і лідерів в Національному технічному університеті “Харківський політехнічний інститут”.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми та перспективи розвитку і реалізації особистісного потенціалу майбутнього фахівця в технічному університеті
    (Чорноморський державний університет ім. Петра Могили, 2005) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Статтю присвячено проблемам формування особистості майбутнього фахівця-лідера як представника гуманітарно-технічної еліти. У центрі уваги знаходяться питання максимального розкриття і реалізації його повного особистісного потенціалу. Автор у статті зупиняється на проблемах та перспективах розвитку і реалізації особистісного потенціалу майбутнього фахівця в технічному університеті. Зроблено наголос на необхідності розробки теоретико-методологічної концепції формування і реалізації особистісного потенціалу майбутніх інженерів. Розкриваються загальні положення запропонованої концепції та педагогічні умови її втілення в умовах технічного університету.
  • Ескіз
    Документ
    Формування особистості майбутнього фахівця в контексті уникнення у нього інтернет-залежності
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2020) Костиря, Ірина Валентинівна; Проценко, Аліна Сергіївна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості діяльності та потенціал сучасної національної гуманітарно-технічної еліти на прикладі формування особистості студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Ігнатенко, К. Є.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток лідерського потенціалу національної гуманітарно-технічної та управлінської еліти
    (ФОП Мезіна, 2017) Романовський, Олександр Георгійович; Пономарьов, Олександр Семенович; Гура, Тетяна Віталіївна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Мовчан, Яна Олександрівна
    Проаналізовано теоретичні та логіко-методологічні засади розвитку лідерського потенціалу національної гуманітарно-технічної та управлінської еліти в умовах інформаційного суспільства. Цей розвиток розглядається як важлива педагогічна проблема. Розкрито сутність феномену лідерства і наведено його структурну модель. Показано розвиток лідерства у контексті трансформацій соціальних цінностей. Призначено для педагогів, психологів, керівників-практиків і всіх, хто цікавиться проблемами лідерства й розвитку лідерського потенціалу.
  • Ескіз
    Документ
    Модель діяльності викладача вищої технічної школи
    (Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2003) Гайворонська, Вікторія Володимирівна; Пономарьов, Олександр Семенович
    Розглянуто значення педагогічної діяльності викладача вищої технічної школи у системі чинників, які визначають ефективність формування гуманітарно-технічної еліти.
  • Ескіз
    Документ
    Comparative analysis of leadership training concepts in high schools in the UK and Ukraine
    (НТУ "ХПІ", 2016) Romanovskyi, O. G.; Gura, Tetyana; Chala, Yuliia; Knysh, A. Ye.
    The paper presents a consistent comparative analysis of the leadership training concepts in the United Kingdom and Ukraine, based on the example of the University of Greenwich and the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". We define basic principles of leadership training at the Department of pedagogy and psychology of social systems management. Special attention is paid to the importance of implementing a synergetic approach in the training of modern managers-leaders. The highlighted similarities in leadership training in the UK and Ukraine are the synergistic approach, cluster approach, a focus on the personal traits development of future leaders.
  • Ескіз
    Документ
    Місце і роль трудового потенціалу ВНЗ у формуванні та розвитку національної гуманітарно-технічної еліти: державно-управлінський аспект
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мороз, Світлана Анатоліївна
    У статті розглянуто місце і роль наукових та науково-педагогічних працівників в реалізації соціальної функції держави в межах освітянської галузі, а також визначено умови ефективної діяльності ВНЗ в контексті темпоральних конструкцій розвитку вищої освіти. Визначено, що освіта, так само як і трудовий потенціал ВНЗ, можуть бути розглянуті на рівні суспільних інституцій, що створює передумови для визнання їх значущості для формування та розвитку національної гуманітарно-технічної еліти. Крім того, стаття містить узагальнення щодо існування залежності між рівнями розвитку національної гуманітарно-технічної еліти та трудового потенціалу ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Формування духовних цінностей у майбутніх інженерів-лідерів в умовах технічного університету
    (Харківська державна академія дизайну та мистецтв, 2014) Гура, Тетяна Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичні засади освітніх технологій у професійній підготовці майбутніх інженерів в умовах НТУ "ХПІ"
    (Класичний приватний університет, 2013) Гура, Тетяна Віталіївна
    Статтю присвячено питанням педагогічної антропології. Особливу увагу приділено розвитку сучасних інноваційних технологій в освіті. Відзначено впровадження у Національному технічному університеті "Харьківський політехнічний інститут" сучасних педагогічних технологій при підготовці майбутніх інженерів.