Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Способи і методи діагностики і розкриття лідерського потенциалу студентів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна
    У статті приділено увагу актуальності розробки цілеспрямованої системи організації процесу діагностики, розкриття, активізації та розвиткулідерського потенціалу у студентів під час навчання у вузі. Вказано на необхідність усвідомлення студентами сутності лідерського потенціалу, знання якостей, що складають його основу, їх важливість в процесі життєдіяльності. Розглянуто способи і методи виявлення студентів, які мають лідерський потенціал, на ранніх етапах їх навчання у вузі за допомогою спеціальних методик. Показана роль кураторів груп у виявленні лідерського потенціалу студентів. Вивчено фактори, які впливають на висунення студентів на позицію лідерів і роль групи в цьому процесі. Розглянуто форми позааудиторної діяльності студентів як необхідних умов для розвитку лідерського потенціалу. Показана роль студентського самоврядування у формуванні лідерського потенціалу та необхідність його активізації в сучасних умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні аспекти діагностики та шляхів формування відповідальності особистості майбутніх фахівців
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Богдан, Жанна Борисівна; Підбуцька, Ніна Вікторівна; Середа, Наталія Вікторівна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна
    У статті проведено теоретико-методологічний аналіз дефініції "відповідальність”, розглянуто різні види структури складного феномену відповідальності особистості; проаналізовано чотирикомпонентну структуру відповідальності особистості, що включає в себе когнітивний, мотиваційний, поведінково-вольовий, морально-духовний компоненти. На основі поданої структури, що дозволяє дослідити рівні сформованості відповідальності особистості від надвідповідальності до невідповідальності за всіма компонентами, було проведено діагностику рівня відповідальності особистості здобувачів другого освітнього рівня “магістр” за трьома спеціальностями 053 “Психологія”, 011 “Освітні, педагогічні науки”, 281 “Публічне управління та адміністрування”. З’ясовано, що здобувачі жодної зі спеціальностей не мають достатньо розвиненої відповідальності за всіма компонентами, що зумовлює необхідність розробки та впровадження відповідної розвиваючої та корекційної програми в освітній процес. На основі отриманих результатів було запропоновано психолого-педагогічну програму, що складається з трьох блоків - інформаційного, операційно-діяльнісного та рефлексивного - для комплексного підвищення рівня відповідальності особистості студентів-магістрантів.
  • Ескіз
    Документ
    Поняття "лідерський потенціал" і "лідерські якості": зміст та використання у науковій думці
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романовський, Олександр Георгійович; Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна
    Досліджено співвідношення лідерського потенціалу та лідерських якостей у студентів. Уточнено визначення поняття «лідерський потенціал» і «лідерські якості», розкритий їхній зміст. Вказано, що в цілому ряді робіт дослідників часто відбувається змішування цих понять, а іноді, і підміна один одним. Обґрунтовано необхідність не тільки діагностики лідерського потенціалу студентів, а й мобілізації його ресурсних можливостей, тобто вивчення шляхів і засобів його активізації та розвитку під час навчання у зво. Сформульовано висновок про необхідність дотримання єдиної концепції про зміст таких понять як «лідерські якості» і «лідерський потенціал», а також їхні повної термінологічної уніфікації.
  • Ескіз
    Документ
    Діагностика типу морального лідерства у сфері бізнесу
    (ДП "НВЦ "Пріоритети", 2016) Книш, Анастасія Євгенівна
    Навчальний посібник спрямований на розвиток управлінської компетентності бізнес-лідерів через поглиблення розуміння власних моральних принципів та цінностей. Цільова аудиторія посібника керівники бізнес-організацій, засновники startup проектів, бізнес-тренери, HR-директори, HR-менеджери, керівники відділів розвитку персоналу, роботи з клієнтами, організаційні психологи. Посібник містить інформацію про підходи щодо аналізу моральності лідера та пропонує шляхи її діагностики.
  • Ескіз
    Документ
    Роль мотивації навчально-пізнавальної діяльності у формуванні професійної спрямованості студентів
    (Класичний приватний університет, 2011) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Полянська, Вікторія Вікторівна
    У статті вивчено роль мотивації навчально-пізнавальної діяльності у формуванні професійної спрямованості студентів. Показано недостатню сформованість їх професійної мотивації. Запропоновано рекомендації щодо формування професійної спрямованості й підвищення задоволеності студентів своєю професією.
  • Ескіз
    Документ
    Інтерактивна технологія вимірювання домінуючого типу організаційної культури університету
    (НТУ "ХПІ", 2015) Дудар, А. Ю.; Мещанінов, О. П.
    Представлено інтерактивну технологію вимірювання домінуючого типу організаційної культури з використанням автоматизованої веб-системи підтримки планування розвитку університету, що синергетично поєднує традиційні моделі визначення домінуючого типу організаційної культури, психокорекцію, оцінку управлінських характеристик, визначення життєвого циклу для планування сталого розвитку університету та побудову колективної інтегральної оцінки.