Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Інновації в соціальному розвитку(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Інновації в соціальному розвитку» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності «Соціальне забезпечення». Методичні рекомендації складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності «Соціальне забезпечення».Публікація Технологія прийняття управлінських рішень(2023) Грибко, Ольга ВладиславівнаНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Технологія прийняття управлінських рішень» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Публікація Національна безпека у сфері соціального захисту(2023) Грибко, Ольга ВладиславівнаНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Національна безпека у сфері соціального захисту» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Публікація Інформаційна політика та PR-технології в управлінні(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Інформаційна політика та PR-технології в управлінні» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до заліку та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Публікація Державна соціальна політика(2023) Грибко, Ольга ВладиславівнаНавчальне видання призначено для підготовки до занять з курсу «Державна соціальна політика» та активізації самостійної роботи студентів вищих закладів освіти спеціальності 232 «Соціальне забезпечення». Методичні вказівки складаються з інформативної частини – викладу питань, сконцентрованих на базових категоріях і поняттях, практичних питань для обговорення на семінарських заняттях і практичних завданнях для підготовки до них. Представлено завдання для самостійної роботи, а також питання до іспиту та рекомендовані джерела інформації до вивчення курсу. Призначено для студентів НТУ «ХПІ» спеціальності 232 «Соціальне забезпечення».Публікація Адаптивне управління(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грень, Лариса Миколаївна; Грибко, Ольга Владиславівна; Чеботарьов, Микола КорнійовичВ умовах трансформаційних процесів в економіці у свідомості людей відбувається перебудова усталених уявлень про буття, змінюються їхні світоглядні позиції і поведінка. Людина замислюється над сенсом ситуаційних змін, стає гнучкішою в досягненні мети, починає свідомо адаптуватися у своїй життєдіяльності. У розбудові ринкових відносин ми маємо навчитися взаємодії з мінливим оточенням шляхом визначення реалістичної мети, оперативного коригування завдань, змісту своєї діяльності, перезакріплення зв’язків у пошуку дієвих партнерів для досягнення первинно поставлених цілей, що примушує майже під кожний крок виробляти реалістичні цілі. Це вимагає підвищення оперативності, прискорення дій і певних змін у діяльності в унісон змін оточення. Усе це вимагає певних зусиль й активізації життєвої позиції людини, що переводить її зі споживача на агента змін з метою забезпечення базису своєї життєдіяльності для власного й суспільного розвитку. Метою викладання дисципліни є оволодіння сучасним управлінським мисленням та системою спеціальних знань у галузі управління змінами; формування розуміння концептуальних основ адаптивного управління соціально-економічними та соціальними системами; можливістю застосовувати підходу управління змінами в організації, прийняття непопулярних управлінських рішень; визначення особливостей готовності до адаптивного управління менеджерів. Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання можна представити як уміння: – самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для розвитку професійних навичок та якостей (РН6); – автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях (РН8); – розробляти та апробувати соціальні проекти і технології (РН18); – прогнозувати соціальний розвиток територіальної громади (ПРН5). Під час вивчення дисципліни студент має – здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК1); – здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК3); – здатність генерувати нові ідеї (креативність) (ЗК9); – здатність планувати та здійснювати соціальні дослідження з метою виявлення й аналізу соціально значимих проблем і факторів досягнення соціального благополуччя різних груп населення (СК2).Публікація Європейські студії(2023) Романовський, Олександр Георгійович; Грибко, Ольга Владиславівна; Грень, Лариса МиколаївнаЄвропейська інтеграція України зафіксована нормами Закону України «Про засади внутрішньої та зовнішньої політики», де в Статті 11 встановлено, що однією з основних засад зовнішньої політики є забезпечення інтеграції України в європейський політичний, економічний, правовий простір з метою набуття членства в ЄС. У 2014 р. відбулось підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Наразі необхідним є її успішна імплементація в сучасних складних для нашої держави економічних, соціальних та безпекових умовах задля отримання повноправного членства України в ЄС у майбутньому. Тому у зв’язку з інтеграцією України до світового політичного і соціального простору, реалізацією Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, адаптацією національного законодавства до відповідних актів ЄС, впровадженням європейських соціальних стандартів особливої актуальності набуває вивчення і порівняння особливостей розвитку та розширень Європейського Союзу, його зовнішньої та внутрішньої політики, зокрема соціальної спрямованості. Це й обумовлює важливе значення вивчення дисципліни «Європейські студії» для студентів магістерської підготовки галузі знань 231 «Соціальне забезпечення». Акцент надається на сукупність знань, що охоплюють процеси, які відбуваються в суспільстві, теорії європейської інтеграції, принципи формування і функціонування влади в ЄС, розширення Європейського Союзу, провадження соціальної політики та соціального забезпечення. Метою вивчення дисципліни є набуття студентами необхідних знань і навичок з питань становлення ЄС, аналізу спільних політик ЄС в соціальній сфері, розуміння етико-ціннісного вектору соціальної роботи в країнах Європи. У результаті вивчення дисципліни у студентів мають бути сформовані такі компетентності: здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); здатність до оцінки процесу і результату професійної діяльності та якості соціальних послуг; здатність виявляти професійну ідентичність та діяти згідно з цінностями працівника соціальної сфери. Результати навчання: 1. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань щодо соціального забезпечення, формулювати висновки та рекомендації щодо його впровадження. 2. Застосовувати іноземні джерела при виконанні завдань науково-дослідної та прикладної діяльності, висловлюватися іноземною мовою, як усно, так і письмово. 3. Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи.