Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Гендерні відмінності у прагненні до самоактуалізації в професійній діяльності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Проценко, А. С.; Книш, А. Є.
  • Ескіз
    Документ
    Перфекціонізм в діяльності молодих викладачів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Книш, Анастасія Євгенівна; Терещенко, К. Р.
    Дана стаття присвячена дослідженню впливу перфекціонізму на діяльність молодих викладачів. Перфекціонізм аналізується як складний багатокомпонентний феномен, який проявляється в прагненні молодого викладача до досконалості у всіх аспектах свого життя, який також може проявлятися в якості психологічного ресурсу, що як позитивно, так і негативно може сприяти на самореалізацію педагога та його професійний розвиток. На основі робіт зарубіжних та вітчизняних авторів у статті було виділено характеристики перфекціонізму, які по різному можуть сприяти на протікання учбового процесу.
  • Ескіз
    Документ
    Роль потреб у формуванні архетипів згідно концепцій Абрахама Маслоу і Джона Бертона
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Зозуля, В. О.; Шаполова, Вікторія Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Рейтинг науково-педагогічних працівників, як складова системи державного управління якістю вищої освіти
    (Національний університет цивільного захисту України, 2017) Мороз, Світлана Анатоліївна; Домбровська, С. М.; Мороз, Володимир Михайлович
    Обґрунтовано місце та роль рейтингу науково-педагогічних працівників в системі державного управління якістю вищої освіти. На прикладі конкретних моделей розбудови рейтингів науково-педагогічних працівників визначено їх основний зміст та особливості використання. Крім того, стаття містить результати критичного переосмислення напрямів використання процедури оцінювання науково-педагогічних працівників з акцентуванням уваги на необхідності врахування в рейтингу потенціалів викладача з досягнутими ним результатами. В статті опрацьовано висновки щодо місця, ролі та умов ефективності використання рейтингу науково-педагогічних працівників в системі управління розвитком трудових можливостей ВНЗ.
  • Ескіз
    Документ
    Толерантність освітнього середовища як умова творчого самовираження особистості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Черемський, Максим Петрович
    Розглянуто проблему значення толерантності для освітнього середовища та його вплив на творчий розвиток особистості. Автор, спираючись на власний досвід та досвід видатних вітчизняних і зарубіжних представників педагогіки і психології, доводить, що толерантність виступає не просто невід'ємною складовою педагогічної культури, а її визначальною атрибутивною властивістю. Автори стверджують, що навчання і виховання має спиратися на повагу до особистості, її індивідуальні особливості і можливості. Тому важливою умовою толерантності виступає знання про особистість, що дає змогу побудувати належний підхід до неї та її розвитку. Толерантність сприяє творчому самовираженню студента, генеруванню ним нових ідей та конструктивних рішень. І навпаки – творчість сприяє підвищенню рівня толерантності, а також рівня естетичної, морально-етичної та професійної культури студента. Освіта має змінити орієнтири та взяти за основу засади поваги до особистості, її духовного світу.
  • Ескіз
    Документ
    Духовність лідера як стратегічна основа його харизми
    (НТУ "ХПІ", 2018) Романовський, Олександр Георгійович; Малєєва, Олександра Анатоліївна
    У статті відзначається роль і місце духовності в структурі особистості харизматичного лідера. Духовність розглядається як одна з важливіших детермінантів харизми лідера, необхідних на шляху до самоуктуалізації особистості. Проаналізовані роботи вітчизняних та зарубіжних дослідників, присвячених проблемі. Обгрунтовується необхідність розвитку духовного компоненту.
  • Ескіз
    Документ
    Свобода та її роль у вихованні духовності особистості
    (НТУ "ХПІ", 2018) Черемський, Максим Петрович
    Автор статті розглядає свободу як передумову духовного розвитку особистості. Свобода сприяє самоактуалізації і творчому розвитку особистості. Водночас свобода виховує в людині такі моральні риси характеру як честь та гідність. Свобода дарує можливість творчої взаємодії і взаєморозуміння між людьми.
  • Ескіз
    Документ
    Життєтворчі здібності та креативний потенціал особистості, яка самоактуалізується
    (НТУ "ХПІ", 2016) Большакова, А.
    Дослідження проведено в галузі психології життєтворчості. Вивчено взаємозв’язок життєтворчих здібностей та креативного потенціалу особистості, яка самоактуалізується. Досліджено сім видів життєтворчих здібностей: усвідомлення смислу життя, життєстійкість, цілепокладання, пластичність, особистісне зростання, креативність, рефлексія. Вивчено показники самоактуалізації, які найбільш інформативно характеризують креативний потенціал особистості. Показано, що життєтворчі здібності є особистісним корелятом таких важливих складових креативного потенціалу як креативність, спонтанність та автономність.
  • Ескіз
    Документ
    Дефініція "професійна індивідуальність" у працях вітчизняних та зарубіжних вчених
    (Діса плюс, 2015) Черкашин, Андрій Іванович
  • Ескіз
    Документ
    Самооцінка як компонент самоствердження особистості студента ВНЗ
    (Класичний приватний університет, 2010) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Савченко, Н. О.
    Серед найважливіших утворень у структурі спрямованості особистості, що визначає її ставлення до об’єктів соціального оточення, є ціннісні орієнтації та самооцінка. Формування адекватної самооцінки, ціннісних орієнтацій та особистісних якостей завжди було важливою соціальною проблемою. Самооцінка належить до центральних утворень особистості.