Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Державне управління професійно-технічною освітою: змістовна та тематична спрямованість наукових досліджень
    (Національний університет цивільного захисту України, 2018) Грень, Лариса Миколаївна
    Стаття присвячена огляду змісту наукових досліджень з проблематики державного управління розвитком професійно-технічної освіти як вітчизняних, так і зарубіжних науковців, а також аналізу запропонованих ними напрямів удосконалення практики використання механізмів державного управління функціонуванням та розвитком системи професійно-технічної освіти. Крім того, стаття містить авторську класифікацію напрямів наукових пошуків щодо означеної проблематики.
  • Ескіз
    Документ
    Світоглядний та методологічний потенціал філософії у підготовці здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Корж, Ганна
    Дослідження актуалізує проблематику професійної і педагогічної підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії. Розглянуто теоретичні і практичні перспективи модернізації навчальних і виховних практик медичної освіти в умовах глобалізації і бурхливого розвитку технологій. З’ясовано взаємозв’язок між освітніми медичними інституціями, навчальними та виховними практиками. Доведено, що особистісне знання є важливим структурним елементом у підготовці здобувачів вищої освіти ступеня доктор філософії.
  • Ескіз
    Документ
    Діалог культур: нові напрямки та інструменти дослідження
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Петутіна, Олена Олександрівна; Міщенко, Марина Миколаївна
    Стаття присвячена одній з найактуальніших глобальних проблем сучасної цивілізації – діалогу культур. Аналізуються як зразки діалогу культур в сучасному інформаційному суспільстві, так і їх конфліктів. Актуальність теми пов'язана з глобалізаційними процесами у ХХІ ст., новими вимірами співіснування різних культурних світів. Збереження культурних цінностей та транслювання їх в майбутнє отримує нове звучання через багаторівневу систему культурних взаємодій, що демонструють своє існування в мережі Інтернет. Особливий акцент зроблено на актуальності діалогу культур у розвитку духовності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Система трудового потенціалу в контексті актуальних питань публічного управління
    (Львівський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2013) Мороз, Володимир Михайлович
    Подано результати аналізу зв'язків проблематики публічного управління з системою трудового потенціалу суспільства в контексті змісту установчих тез ХІІІ Міжнародного наукового конгресу “Публічне управління: виклики ХХІ століття”. Визначено основні напрями рефлексії системи трудового потенціалу у межах існуючих тенденцій публічного управління.
  • Ескіз
    Документ
    Постнекласичні смисли професіогенезу викладача-гуманітарія
    (НТУ "ХПІ", 2016) Сегеда, Н. А.
    У статті обґрунтовано і висвітлено постнекласичне розуміння гуманітарної освіти, що полягає у збереженні і наслідуванні її активно-творчого гуманістичного начала, етико-естетичного впливу на гармонійний розвиток людини. Автором визначено комплекс загальнонаукових підходів (системно-кибернетичний, цивілізаційний, культурологічний), що утворюють методологічне підґрунтя для розробки педевтологічного супроводу професіогенеза викладача гуманітарних дисциплін вищого навчального закладу.
  • Ескіз
    Документ
    The influence of international cooperation between universities on the quality of education in the country
    (НТУ "ХПІ", 2015) Gardocka, Teresa
    The article analyzes the problems of European educational environment in the context of international cooperation between universities. There was an attempt to determine the place and role of Poland in the development of higher education in Ukraine and Lithuania. In the article there is considered the history of formation of Vilniaus Universitetas and Ivan Franko National University of Lviv with a focus attention on the participation of the international scientific community in their development. In addition, the article contains conclusions and generalizations about the impact of European international universities on the development of national higher education institutions and their role in establishing the quality standards of higher education.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна роль освіти і знання у глобалізованому світі (до питання про корпаративну освіту)
    (НТУ "ХПІ", 2015) Давидов, П. Г.; Саранов, В. В.
    У статті розглядається роль освіти в сучасному глобалізованому світі. Аналізується роль державної і корпоративної освіти у економічному зростанні України. Досліджується вплив знань і освіти та шляхи формування «людського капіталу» і суспільства знань у нашій державі.
  • Ескіз
    Документ
    Соціально-філософське осмислення сімейних зв'язків в епоху мережевого суспільства: Схід проти Заходу
    (НТУ "ХПІ", 2015) Савельєва, Юлія Михайлівна
    Проведено аналіз уявлень щодо сутності сімейних зв'язків в умовах глобалізованого мережевого суспільства. Компаративний аналіз цінностей, які сповідує сучасна людина на Сході і на Заході, дає можливість переконатись у загальносвітовій орієнтації на стабільність і підтримку. Шляхи забезпечення цієї стабільності різні: на Заході – через вибудовування сімейних стосунків (тобто, ідеалістичний, абстрактний чинник), на Сході – через легітимне закріплення сімейних зв'язків (тобто, матеріалістичний чинник). Але в будь-якому разі йдеться про сім'ю як процес підтримки мережі міжособистісних зв'язків. Таким чином, мережевий принцип зв'язків сучасного глобалізованого суспільства можна вважати аналогом внутрішньосімейних зв'язків. А глобалізація, всупереч поширеній думці, не є загрозою сім'ї, а лише відображає існуючу реальність. Процесуальний характер сім'ї (сім'єтворення) сьогодні розглядається визначальним у її сутності – всупереч сталій моделі сім'ї як структури. Онтологія стосунків та взаємин прийшла на зміну утвердженню субстанціональних якостей, бо точкою відліку стає не суб'єкт зі своїми субстанціональними якостями, а ті відносини, які ним вибудовуються.
  • Ескіз
    Документ
    Інтернаціоналізація та глобалізація як ключові чинники міжнародного співробітництва в сфері вищої освіти
    (НТУ "ХПІ", 2015) Чабала, О.
    В статті увага зосереджена на процесах інтернаціоналізації та глобалізації освіти та їх взаємозв’язку. В науковій розвідці зроблено висновок про те, що в освітній галузі інтернаціоналізація є чинником інтеграції ВНЗ, а глобалізація, з одного боку сприяє конкуренції в освітній сфері, а з іншого - вимагає постійного розвитку і вдосконалення освіти зорієнтованої не тільки на національний, але й міжнародний рівні. Відповідні процеси впливають на освітні інституції та системи, сприяючи руху до нових форм та якостей на освітньому, інституціональному та глобальному рівнях.
  • Ескіз
    Документ
    Сучасна філософія освіти в контексті модернізації університету
    (НТУ "ХПІ", 2015) Давидов, П. Г.
    У статті розглядається сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку освітньої галузі України. Аналізуються проблеми з якими доводиться стикатися на шляху реформування й створення конкурентоздатної освіти. Запропоновані конкретні шляхи модернізації вищої освіти у глобалізованому суспільстві й визначені подальші перспективи дослідження проблем реформування вищої – університетської освіти.