Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss
Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".
Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ The role of public administration in quality improvement of specialists’ vocational training(2020) Gren, L. M.Vocation-and-technical training is considered in the article as one of the main directions that enhances development of industry branches of the present regional complex of Ukraine; the results of a test research concerning the estimation of the vocation-and-technical training system’s efficiency are given; it is proved that the vocation-and-technical training system’s regulating depends on the state regulatory institutions of the municipal, regional, and allstate central power bodies that in their unity form a certain mechanism of state regulation of the vocation-and-technical training system’s development.Документ Directions to improve normative-legal mechanism of vocation-and-technical training management(Ассоциация открытой дипломатии, Грузия, 2018) Hren, L. M.; Moroz, V. M.В тезисах раскрыто понятие системы профессионально-технического образования и перспективные направления в улучшении его качества благодаря государственной политики в сфере образования.Документ Професійно-технічна освіта як об'єкт державно-управлінського впливу(2018) Грень, Лариса МиколаївнаРозглянуто підходи до тлумачення об’єкта державного управління, визначено концептуалізацію їх змісту. За результатами аналізу напрямів дослідження у межах паспортів спеціальностей педагогічної та державно-управлінської наукової думки доведено можливість розгляду ПТО на рівні об’єкта державного управління та запропоновано перспективні її напрями в межах державно-управлінської науки.Документ Діалектика єдності та протиріч змісту категорій "державне управління" та "державне регулювання"(Видавничий дім "Гельветика", 2018) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті наведено результати порівняльного аналізу категоріального змісту державного управління та державного регулювання, конкретизовано зміст і практичну спрямованість методів державного управління та державного регулювання. Доведено, що зміст категорій "державне управління" та "державне регулювання" перебуває в діалектичній єдності та в протиріччі, що зумовлює його відкритість для подальших наукових пошуків. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є зміст таких, що пов'язані з розглядом об'єктів державно-управлінського впливу через призму тих чи інших методів державного управління та державного регулювання.Документ Державне управління професійно-технічною освітою: теоретико-методологічний аспект(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті досліджено теоретико-методологічні аспекти державного управління професійно-технічною освітою в Україні. Наведено концептуалізацію змісту категорій "методологія", "методологія наукових досліджень". За результатами аналізу наукових джерел, визначено зміст та практику реалізації державного управління розвитком професійно-технічної освіти. Розкрито теоретико-методологічне підґрунтя державного управління розвитком системи ПТО через з’ясування змісту таких основних детермінант, як категорії, принципи, норми, цінності, методи, способи, парадигми.Документ Особливості та тенденції розвитку професійної (професійно-технічної) освіти України: державно-управлінський аспект(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті представлено систему професійної (професійно-технічної) освіти як складник системи професійної освіти України. Доведено, що особливості і тенденції розвитку професійної (професійно-технічної) освіти пов’язані з дуальним механізмом управління навчальними закладами та опосередкованим впливом на неї громадських об’єднань, профспілок, об’єднань роботодавців. Обґрунтовано, що на розвиток професійної (професійно-технічної) освіти, її особливості і тенденції впливають договірні відносини про надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти між навчальними закладами державної і комунальної форм власності і замовниками робітничих кадрів. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є зміст таких, що пов’язані з розвитком соціального партнерства як одного з аспектів державно-суспільного управління освітою.Документ Специфіка державного управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті проаналізовано дисертації з розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях вітчизняних учених, а саме: Л. Коробко "Державне регулювання системи професійно-технічної освіти в Україні" (25.00.02 – механізми державного управління); П. Кухарчука "Державно-громадське управління системою професійно-технічної освіти в Україні (регіональний аспект)" (25.00.02 – механізми державного управління); А. Мазака "Управління освітньою галуззю в умовах становлення громадянського суспільства в Україні: регіональний аспект" (25.00.02 – механізми державного управління); І. Найди "Механізми державного регулювання у сфері працевлаштування молодих спеціалістів" (25.00.02 – механізми державного управління). Автором звернено увагу на наукові роботи зарубіжних дослідників: Nor lisa Sulaiman, Kahirol Mohd Salleh "The development of technical and vocational education and training (tvet) profiling for workforce management in Malaysia: Ensuring the validity and reliability of tvet data", Erni Munastiwi "The Management Model of Vocational Education Quality Assurance Using ‘Holistic Skills Education (Holsked)". Доведено, що в сучасних умовах ринкової економіки необхідним є ефективне управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному і регіональному рівнях, проте централізація управління нею призводить до посилення невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили, дефіциту певних професій на ринку праці. Консолідація державного і регіонального рівнів управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти сприятиме вирішенню ключової проблеми – приведення підготовки кваліфікованих робітників у відповідність до потреб ринку праці. Розкрито кореляцію методологічних принципів реалізації державної регіональної політики із принципами регіонального управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти (системності, єдності економічного та соціального ефектів, відповідності світовим пріоритетам розвитку, наступності в часі). За проведеним аналізом наукової літератури щодо порушеної проблематики зроблено висновок про те, що першочерговим завданням державної політики в галузі освіти, й професійної (професійно-технічної) зокрема, має стати децентралізація з ключовою роллю держави у цьому процесі. Доведено, що створення навчально-практичних центрів є важливою платформою для підготовки учнів та додаткових можливостей для самих закладів профосвіти. Наведено дані про навчально-практичні центри в регіонах України, де лідерами за їх кількісним показником виступають Сумська й Чернігівська області (І місце), друге місце посідають Вінницька й Хмельницька області, третє місце – Івано-Франківська та м. Київ. Доведено, що управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти буде ефективним за умови взаємодії органів державної влади з органами громадського самоврядування.Документ Норми й цінності системи професійної (професійно-технічної) освіти як складники методології дослідження в галузі науки "Державне управління"(Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті розкрито зміст таких основних детермінант методології дослідження в галузі науки "Державне управління", як норми та цінності системи професійної (професійно-технічної) освіти. Доведено, що постійне оновлення нормативно-правового забезпечення в професійній (професійно-технічній) освіті України та розуміння її як соціальної цінності створює умови для якісної підготовки кваліфікованих робітників, сприяє підвищенню конкурентоспроможності професійної (професійно-технічної) освіти на ринку праці, інтеграції держави у світовий освітній простір.Документ Категорії та принципи системи професійної (професійно-технічної) освіти як детермінанти методології дослідження у галузі науки "Державне управління"(Чорноморський національний університет ім. Петра Могили, 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті визначено й обгрунтовано методологічні засади державного управління системою професійної (професійно-технічної) освіти; розкрито зміст таких основних детермінант методології дослідження у галузі науки "Державне управління", як категорій та принципів системи професійної (професійно-технічної) освіти. Доведено, що категорії, до яких віднесено допрофесійну підготовку, первинну професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації робітників, інклюзивне професійне навчання, визначають напрями ефективного розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти. Також доведено, що принципи, серед яких виокремлено доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою, рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку, гуманізм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей, безперервність і різноманітність освіти, поєднання державного управління та громадського самоврядування, становлять підгрунтя для результативного функціонування механізмів державного управління системою професійної (професійно-технічної) освіти.Документ Фінансовий інструмент як елемент економічного механізму державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти(Національний університет цивільного захисту України, 2019) Грень, Лариса МиколаївнаУ статті розглянуто особливості використання фінансового інструменту економічного механізму державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти в Україні на сучасному етапі; проаналізовано обсяг субве-нції на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів державної форми власності;з’ясовано місце та роль фінансового інструменту у межах економічного механізму державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти.