Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    The role of public administration in quality improvement of specialists’ vocational training
    (2020) Gren, L. M.
    Vocation-and-technical training is considered in the article as one of the main directions that enhances development of industry branches of the present regional complex of Ukraine; the results of a test research concerning the estimation of the vocation-and-technical training system’s efficiency are given; it is proved that the vocation-and-technical training system’s regulating depends on the state regulatory institutions of the municipal, regional, and allstate central power bodies that in their unity form a certain mechanism of state regulation of the vocation-and-technical training system’s development.
  • Ескіз
    Документ
    Directions to improve normative-legal mechanism of vocation-and-technical training management
    (Ассоциация открытой дипломатии, Грузия, 2018) Hren, L. M.; Moroz, V. M.
    В тезисах раскрыто понятие системы профессионально-технического образования и перспективные направления в улучшении его качества благодаря государственной политики в сфере образования.
  • Ескіз
    Документ
    Професійно-технічна освіта як об'єкт державно-управлінського впливу
    (2018) Грень, Лариса Миколаївна
    Розглянуто підходи до тлумачення об’єкта державного управління, визначено концептуалізацію їх змісту. За результатами аналізу напрямів дослідження у межах паспортів спеціальностей педагогічної та державно-управлінської наукової думки доведено можливість розгляду ПТО на рівні об’єкта державного управління та запропоновано перспективні її напрями в межах державно-управлінської науки.
  • Ескіз
    Документ
    Діалектика єдності та протиріч змісту категорій "державне управління" та "державне регулювання"
    (Видавничий дім "Гельветика", 2018) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті наведено результати порівняльного аналізу категоріального змісту державного управління та державного регулювання, конкретизовано зміст і практичну спрямованість методів державного управління та державного регулювання. Доведено, що зміст категорій "державне управління" та "державне регулювання" перебуває в діалектичній єдності та в протиріччі, що зумовлює його відкритість для подальших наукових пошуків. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є зміст таких, що пов'язані з розглядом об'єктів державно-управлінського впливу через призму тих чи інших методів державного управління та державного регулювання.
  • Ескіз
    Документ
    Державне управління професійно-технічною освітою: теоретико-методологічний аспект
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті досліджено теоретико-методологічні аспекти державного управління професійно-технічною освітою в Україні. Наведено концептуалізацію змісту категорій "методологія", "методологія наукових досліджень". За результатами аналізу наукових джерел, визначено зміст та практику реалізації державного управління розвитком професійно-технічної освіти. Розкрито теоретико-методологічне підґрунтя державного управління розвитком системи ПТО через з’ясування змісту таких основних детермінант, як категорії, принципи, норми, цінності, методи, способи, парадигми.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості та тенденції розвитку професійної (професійно-технічної) освіти України: державно-управлінський аспект
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті представлено систему професійної (професійно-технічної) освіти як складник системи професійної освіти України. Доведено, що особливості і тенденції розвитку професійної (професійно-технічної) освіти пов’язані з дуальним механізмом управління навчальними закладами та опосередкованим впливом на неї громадських об’єднань, профспілок, об’єднань роботодавців. Обґрунтовано, що на розвиток професійної (професійно-технічної) освіти, її особливості і тенденції впливають договірні відносини про надання освітніх послуг у сфері професійно-технічної освіти між навчальними закладами державної і комунальної форм власності і замовниками робітничих кадрів. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є зміст таких, що пов’язані з розвитком соціального партнерства як одного з аспектів державно-суспільного управління освітою.
  • Ескіз
    Документ
    Специфіка державного управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті проаналізовано дисертації з розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному та регіональному рівнях вітчизняних учених, а саме: Л. Коробко "Державне регулювання системи професійно-технічної освіти в Україні" (25.00.02 – механізми державного управління); П. Кухарчука "Державно-громадське управління системою професійно-технічної освіти в Україні (регіональний аспект)" (25.00.02 – механізми державного управління); А. Мазака "Управління освітньою галуззю в умовах становлення громадянського суспільства в Україні: регіональний аспект" (25.00.02 – механізми державного управління); І. Найди "Механізми державного регулювання у сфері працевлаштування молодих спеціалістів" (25.00.02 – механізми державного управління). Автором звернено увагу на наукові роботи зарубіжних дослідників: Nor lisa Sulaiman, Kahirol Mohd Salleh "The development of technical and vocational education and training (tvet) profiling for workforce management in Malaysia: Ensuring the validity and reliability of tvet data", Erni Munastiwi "The Management Model of Vocational Education Quality Assurance Using ‘Holistic Skills Education (Holsked)". Доведено, що в сучасних умовах ринкової економіки необхідним є ефективне управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти на державному і регіональному рівнях, проте централізація управління нею призводить до посилення невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили, дефіциту певних професій на ринку праці. Консолідація державного і регіонального рівнів управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти сприятиме вирішенню ключової проблеми – приведення підготовки кваліфікованих робітників у відповідність до потреб ринку праці. Розкрито кореляцію методологічних принципів реалізації державної регіональної політики із принципами регіонального управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти (системності, єдності економічного та соціального ефектів, відповідності світовим пріоритетам розвитку, наступності в часі). За проведеним аналізом наукової літератури щодо порушеної проблематики зроблено висновок про те, що першочерговим завданням державної політики в галузі освіти, й професійної (професійно-технічної) зокрема, має стати децентралізація з ключовою роллю держави у цьому процесі. Доведено, що створення навчально-практичних центрів є важливою платформою для підготовки учнів та додаткових можливостей для самих закладів профосвіти. Наведено дані про навчально-практичні центри в регіонах України, де лідерами за їх кількісним показником виступають Сумська й Чернігівська області (І місце), друге місце посідають Вінницька й Хмельницька області, третє місце – Івано-Франківська та м. Київ. Доведено, що управління розвитком системи професійної (професійно-технічної) освіти буде ефективним за умови взаємодії органів державної влади з органами громадського самоврядування.
  • Ескіз
    Документ
    Норми й цінності системи професійної (професійно-технічної) освіти як складники методології дослідження в галузі науки "Державне управління"
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті розкрито зміст таких основних детермінант методології дослідження в галузі науки "Державне управління", як норми та цінності системи професійної (професійно-технічної) освіти. Доведено, що постійне оновлення нормативно-правового забезпечення в професійній (професійно-технічній) освіті України та розуміння її як соціальної цінності створює умови для якісної підготовки кваліфікованих робітників, сприяє підвищенню конкурентоспроможності професійної (професійно-технічної) освіти на ринку праці, інтеграції держави у світовий освітній простір.
  • Ескіз
    Документ
    Категорії та принципи системи професійної (професійно-технічної) освіти як детермінанти методології дослідження у галузі науки "Державне управління"
    (Чорноморський національний університет ім. Петра Могили, 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті визначено й обгрунтовано методологічні засади державного управління системою професійної (професійно-технічної) освіти; розкрито зміст таких основних детермінант методології дослідження у галузі науки "Державне управління", як категорій та принципів системи професійної (професійно-технічної) освіти. Доведено, що категорії, до яких віднесено допрофесійну підготовку, первинну професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації робітників, інклюзивне професійне навчання, визначають напрями ефективного розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти. Також доведено, що принципи, серед яких виокремлено доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою, рівність умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку, гуманізм, пріоритетність загальнолюдських духовних цінностей, безперервність і різноманітність освіти, поєднання державного управління та громадського самоврядування, становлять підгрунтя для результативного функціонування механізмів державного управління системою професійної (професійно-технічної) освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Фінансовий інструмент як елемент економічного механізму державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти
    (Національний університет цивільного захисту України, 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті розглянуто особливості використання фінансового інструменту економічного механізму державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти в Україні на сучасному етапі; проаналізовано обсяг субве-нції на модернізацію та оновлення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів державної форми власності;з’ясовано місце та роль фінансового інструменту у межах економічного механізму державного управління розвитком професійної (професійно-технічної) освіти.