Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    The philosophy of environmental management: evolution of the scientific conceptions
    (2021) Hren, L. M.; Chebotarev, M. K.; Ruban, A. V.; Shvedun, V. O.; Sysoieva, S. I.; Stankevych, S. V.; Smirnova, L. N.; Sokolov, A. S.
    It is noted that the knowledge of mutual connection of the processes taking place in nature moves forward thanks to four great discoveries in natural science: discovery of the cell; law of conservation and transformation of energy; evolutionary teachings of Darwin and creation of a periodic system of elements by D.I. Mendeleyev. It is emphased that based on the use of industrial and domestic waste, there is a saving of huge state funds for purification of environmental pollution, preservation of humanity from abnormal natural pollution of environment (an environmental emergency on a global scale and a biological emergency originating from living creatures and organisms). It is proved that receiving from the environment of means of livelihood in necessary quantity, which were completely restored due to natural processes of biotic circulation, people returned to the biosphere what was used by other living beings for the activity. It is underlined that scientific research carried out by academic and sectoral institutions on environmental issues should be expanded; it is needed to ensure the development and implementation of scientifically sound environmental and economic standards that determine environmental requirements for economic activities.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічна модель забезпечення соціально-економічної безпеки держави в умовах сучасних викликів
    (Чорноморський національний університет ім. Петра Могили, 2021) Шведун, Вікторія Олександрівна; Грень, Лариса Миколаївна
    У статті розроблено стратегічну модель забезпечення соціально економічної безпеки держави в умовах сучасних викликів. Зокрема, охарактеризовано передумови побудови стратегічної моделі забезпечення соціально економічної безпеки в Україні. Показано, що в даний час соціально економічна безпека безпосередньо пов'язана зі зростаючою поліваріантністю соціально політичних процесів, що породжує широкий спектр якісно нових викликів і загроз. Соціально економічна безпека являє собою складне системне явище, у складі якого виділяються різні її види, що реалізуються за допомогою різних, іноді різновекторних заходів, оскільки конкретні параметри соціально економічна безпека країни є похідними від реально здійснюваного політичного і економічного курсу. Виокремлено складові стратегічної моделі забезпечення соціально економічної безпеки. Підкреслено, що, виходячи з синергетичного підходу, стратегічна модель забезпечення соціально економічної безпеки може бути визначена: як відтворення і підтримка динамічно стійкого стану по відношенню до різного роду загроз і викликів; в якості діяльності, спрямованої на захист від внутрішніх і зовнішніх загроз, забезпечення таких внутрішніх і зовнішніх умов існування держави, які гарантують можливість стабільного всебічного прогресу суспільства і громадян. Визначено ключові характеристики функціональної стратегічної моделі державно правового забезпечення соціально економічної безпеки: вона забезпечує функціонування системи більш високого рівня – правового забезпечення соціально-економічної безпеки; вона має ряд особливостей, що відрізняють її від інших моделей державно правового забезпечення безпеки держави; вона має самостійну субстратну складову (адміністративно правові норми), а також організаційну складову (системи державних органів спеціальної компетенції), функціональну складову (реалізує регулятивну і контрольну функції) і субстанціональну складову (сукупність охоронюваних національних інтересів держави); вона має ознаки адаптивності до змін об'єктивної реальності і стійкості (консерватизму) до детермінуючих впливів суб'єктивного характеру; їй притаманна дисипативність; вона візуалізується у вигляді державно-правових відносин, що виникають у сфері соціально-економічної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Державна інноваційна політика вдосконалення інвестиційно-будівельного комплексу України
    (Чорноморський національний університет ім. Петра Могили, 2020) Шведун, Вікторія Олександрівна; Грень, Лариса Миколаївна
    У статті запропоновано напрями розвитку державної інноваційної політики вдосконалення інвестиційно-будівельного комплексу України. Зокрема, охарактеризовано основні напрями і технології інноваційної діяльності в будівництві в Україні. Проаналізовано структуру і динаміку зміни капітальних інвестицій у будівельний комплекс України. Виокремлено напрями формування та реалізації державної інноваційної політики щодо вдосконалення інвестиційно-будівельного комплексу України. Серед основних заходів, реалізація яких дозволила б вивести будівельний комплекс України з кризового стану, виділено такі: перехід до реальної структурної й інституційної реформи української економіки; реалізація ефективної інвестиційної політики, орієнтованої на подолання поточних структурних змін негативного впливу; формування державно-приватного партнерства. Запропоновано впровадження гарантій для будівельних компаній в складі державно-приватного-партнерства, які уможливлять отримання більшої фінансової стійкості: гарантії завершення будівництва в розумні терміни за рахунок участі держави; гарантії одержання найменшої на ринку ціни за рахунок відсутності паразитних (трансакційних) витрат і оптимізації витрат на придбання земельних ділянок, будівництво та інфраструктуру.