Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 29
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні особливості соціальної адаптації студентів перших курсів вищих навчальних закладів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Черкашин, Андрій Іванович; Грицаєнко, Тетяна
    У статті наводяться дані про особливості соціальної адаптації студентів у вищому навчальному закладі. Вказується, що нагальною проблемою для кожного студента є пошук шляхів успішної адаптації до змінених соціальних умов та нової діяльності. Результати проведеного дослідження показують, що переважна більшість студентів перших курсів мають низький рівень суб'єктивного відчуття самотності і соціальної фрустрованості. Відповідно для більшості студентів першого курсу притаманний високий рівень соціальної адаптації, яка дозволяє їм досягати високих показників у навчально-виховному процесі.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні аспекти становлення професіоналізму майбутнього фахівця: модель та структура
    (НТУ "ХПІ", 2017) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті досліджується проблема професіоналізму майбутнього фахівця з психологічної точки зору. Розкривається необхідність звертання уваги на розвиток професіоналізму ще під час навчання у вищому навчальному закладі. Презентовано модель становлення професіоналізму суб’єкта діяльності. Обґрунтовано рівні розвитку професіоналізму як психологічного конструкту у його макроструктурі.
  • Ескіз
    Документ
    Компетентнісний підхід в освіті: досвід, проблеми, перспективи
    (НТУ "ХПІ", 2017) Панфілов, Юрій Іванович; Фурманець, Борис Іванович
    Стаття присвячена розгляду проблеми компетентністного підходу у вищій освіті. В статті розглянуті поняття компетенція, компетентність, відмінності традиційного і компетентністного підходів, сутнісні характеристики компетентностної моделі формування професійної компетентності, вимоги до методики навчання, досвід формування та проблеми реалізації компетентністного підходу.
  • Ескіз
    Документ
    Зміст дефініції "якість вищої освіти" в контексті наукових поглядів представників східноєвропейських наукових шкіл
    (НТУ "ХПІ", 2017) Мороз, Володимир Михайлович; Мороз, Світлана Анатоліївна
    Розглянуто розвиток наукової думки щодо визначення категоріального змісту дефініції якості вищої освіти та визначено особливості його формулювання у межах сучасних наукових досліджень; за результатами аналізу змісту наукових поглядів представників східноєвропейських наукових шкіл щодо тлумачення дефініції "якість вищої освіти" було концептуалізовано її зміст; визначено чинники, які обумовлюють складність та багатогранність прояву змісту категорії якості вищої освіти, а також опрацьовано її авторське тлумачення.
  • Ескіз
    Документ
    Обґрунтування педагогічних умов формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління
    (Класичний приватний університет, 2017) Чеботарьов, Микола Корнійович
    У статті обґрунтовано педагогічні умови, які включають: забезпечення спрямованості майбутніх менеджерів на формування готовності до адаптивного управління; активізацію взаємодії викладачів і студентів, яка спрямована на ефективну включеність у процес формування готовності до адаптивного управління; використання інноваційних технологій для формування готовності майбутніх менеджерів до адаптивного управління.
  • Ескіз
    Документ
    Смарт-економіка: характерні риси та еволюція
    (НТУ "ХПІ", 2017) Федотова, Ю. В.
    Розглянуто характерні риси постіндустріального суспільства, виділено критерії оцінки відповідності національної економіки його принципам. Зазначено, що новим етапом становлення концепцій економічного знання є смарт-економіка, яка орієнтована на комплексну модернізацію та інноваційний розвиток виробничих секторів на основі технологій нового покоління.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне управління вищим навчальним закладом на базі інтегрованих комп’ютерних технологій
    (НТУ "ХПІ", 2016) Бабаєв, Володимир Миколайович; Чумаченко, Ігор
    Розглянуто можливості удосконалення стратегічного управління ВНЗ за рахунок використання відповідної інформаційної технології. З’ясовано місце та роль ІКТ у розробці та реалізації стратегії вищого навчального закладу. Запропонований підхід до розробки інтегрованої комп’ютерної технології з метою удосконалення стратегічного управління, який передумовою розробки має структуровану стратегію університету та формалізовані бізнес-процеси.
  • Ескіз
    Документ
    Комунікативний та компетентнісний аспекти підготовки філологів до майбутньої професійної діяльності
    (НТУ "ХПІ", 2016) Барановська, Л. В.
    У даній статті обґрунтована доцільність формування вітчизняного філолога із використанням компетентнісного та комунікативного підходів. Визначено особливості формування спеціаліста з української мови та літератури й спеціаліста з іноземної філології в сучасних умовах. Приділено увагу спрямованості такої підготовки, вибору змісту та методів навчання студентів. Актуалізовано значення закордонного досвіду з формування філолога для роботи в полікультурному середовищі. Визначена доцільність використання при підготовці фахівця з іноземної філології в українських ВНЗ Загальноєвропейських рекомендацiй з мовної освiти: вивчення, викладання, оцінювання.
  • Ескіз
    Документ
    Акмеологічний підхід до формування професійно-особистісного іміджу майбутніх інженерів-механіків
    (НТУ "ХПІ", 2016) Марченко, Олександр Олександрович
    У статті обґрунтовується актуальність акмеологічного підходу до формування професійно-особистісного іміджу майбутнього інженера-механіка, який дозволяє визначити рівень його професіоналізму, інтелектуальний, творчий потенціал, удосконалити професійно значущі якості.
  • Ескіз
    Документ
    Культурологічні орієнтири формування управлінської культури майбутніх інженерів залізничного транспорту в світлі педагогічних ідей І. А. Зязюна
    (НТУ "ХПІ", 2016) Сущенко, Р. В.
    У статті викладено використання педагогічної спадщини І. Зязюна у формуванні управлінської культури майбутніх інженерів залізничного транспорту. Показано, що на тлі педагогічних ідей І. Зязюна необхідно будувати систему культурологічного зростання будь-якого спеціаліста, у тому числі й формування управлінської культури інженера залізничного транспорту.