Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Поняття про задатки і здібності у дітей
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Тимченко, Д. А.; Підбуцька, Ніна Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні умови формування емоційного інтелекту у майбутніх викладачів вищої школи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Романовський, Олександр Георгійович; Романовська, Олена Олександрівна; Черкашина, Тетяна
    Стаття присвячена розгляду такої актуальної проблеми як формування емоційного інтелекту у майбутніх викладачів вищої школи. У дослідженні було розроблено й обґрунтовано комплекс психолого-педагогічних умов формування емоційного інтелекту майбутніх викладачів вищої школи. Кожна з психолого-педагогічних умов була забезпечена комплексом різноманітних форм, методів і засобів навчання, які дозволили створити емоційно забарвлене освітнє середовище. За допомогою експериментальної перевірки була доведена доцільність їхнього впровадження в реальний освітній процес підготовки майбутніх викладачів вищої школи. Аналіз отриманих результатів показав, що рівень емоційного інтелекту майбутніх викладачів вищої школи підвищився.
  • Ескіз
    Документ
    Methods and techniques of forming focus on successful professional activity of future managers in a process of training at a university
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Mykhaylychenko, Valentyna; Kobets, Valentin; Semke, Nina
    The article reveals the essence of the concept of “focus on successful professional activity” and the relevance of its formation in future managers in the process of learning at a university. The methods and techniques of its formation are given that were used in the experiment. As part of contextual learning, modelling, the project method, the creating of success situations and other innovative technologies were used. Business Games were held to set goals and understand the strategy and tactics of achieving them. The formation of focus on the successful professional activity of students of the experimental group was accompanied by a focus on academic success, the transformation of a cognitive motive into a professional one, growth of achievement motivation and self-efficacy. This is also characteristic of students in the control group but to a lesser extent.
  • Ескіз
    Документ
    Методика формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх магістрів-біотехнологів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Романовська, Олена Олександрівна; Азаренко, Юлія
    Стаття присвячена розгляду проблеми формування науково-дослідницької компетентності у майбутніх фахівців в процесі навчання у закладах вищої освіти. Запропоновано методику формування науково-дослідницької компетентності у магістрів-біотехнологів; доцільність її впровадження в процес підготовки магістрів-біотехнологів доведена експериментальним шляхом.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування методу інтелект-карт в підготовці магістрів освітніх наук
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Романовська, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена розгляду такої актуальної проблеми як підготовка магістрів освітніх наук за допомогою асоціативних методів навчання, а саме методу інтелект-карт. Проведене експериментальне дослідження щодо впровадження такого методу навчання в процес підготовки майбутніх магістрів освітніх наук підтвердило його ефективність.
  • Ескіз
    Документ
    Етапи дослідно-експериментального дослідження формування професійних базових компетенцій у бакалаврів з психології
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Хавіна, Ірина Валер'ївна
  • Ескіз
    Документ
    Формування креативності майбутніх психологів у закладах вищої освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Романовська, Олена Олександрівна
    Стаття присвячена розгляду такої актуальної проблеми як формування креативності майбутніх психологів у вищих навчальних закладах. Розглянуто суть понять "креативність", "креативність психолога", запропонована методика її формування у студентів-психологів під час навчання при вивченні дисциплін психолого-педагогічного циклу; ефективність методики доведена експериментальним шляхом.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні аспекти формування духовно-моральнісних цінностей майбутніх вчителів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Нечитайло, Л. Г.; Поляничко, Т. Г.
    У статті висвітлюється актуальність проблеми духовності особистості, обґрунтовується її теоретичні засади, аналізуються ключові поняття, презентуються результати експериментальної роботи щодо формування у майбутніх педагогів духовно-моральних цінностей.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження лідерських якостей у студентів технічних університетів: результати експерименту
    (Класичний приватний університет, 2015) Ріпко, Ірина Валентинівна
    У статті розглянуто проблему підвищення розвитку лідерських якостей майбутніх інженерів у процесі професійної підготовки в технічних університетах на підставі аналізу результатів констатувального експерименту. На прикладі дослідження лідерських якостей у групі аспірантів НТУ "ХПІ" актуалізовано необхідність формування лідерського потенціалу в студентів технічних університетів. На підставі даних експерименту визначено групу лідерських якостей, які респонденти вважають найбільш значущими для свого майбутнього. Вказано, що педагогічну діагностику проведено відповідно до акмеологічного підходу.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження лідерської позиції у майбутніх інженерів в ВТНЗ: результати експерименту
    (ТК Меганом, 2016) Гура, Тетяна Віталіївна; Костиря, Ірина Валентинівна
    У статті розглядаються питання становлення лідерської позиції майбутніх інженерів під час навчально-виховного процесу в вищих технічних навчальних закладах на підставі аналізу результатів констатувального експерименту. На прикладі дослідження лідерських якостей у студентів вищих технічних навчальних закладів міста Харкова доведена необхідність формування та розвитку лідерської позиції у майбутніх інженерів в навчально-виховному процесі. В статті визначено критерії та показники рівнів сформованості лідерської позиції студентів вищих технічних навчальних закладів, зроблено добір методик для діагностики рівня сформованості компонентів лідерської позиції майбутніх інженерів та зроблений аналіз констатувального експерименту.