Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 22
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання професійної діяльності як підґрунтя процесу формування готовності до самовдосконалення майбутнього інженера
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2007) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Встановлений перелік типових комплексних завдань та частка трудових затрат для виконання різних функцій залежно від профілю інженера. Зазначено, що наведені характеристики є підґрунтям для створення нормативної моделі діяльності професіонала та інформаційно-психологічного забезпечення професійної підготовки й виховання майбутніх інженерів-професіоналів.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні і методичні прийоми мотивування
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Фурманець, Борис Іванович
  • Ескіз
    Документ
    Формування лідера закладу загальної середньої освіти в контексті реалізації нового закону України "Про освіту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Лопушинський, Іван
    Методологія дослідження проблеми лідерства базується на ставленні до цього феномена як до діяльності особистості, що носить системний характер. У цьому зв'язку в запропонованій статті розкриваються теоретичні засади та подаються практичні рекомендації керівникам закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) щодо формування якостей неформального лідера в ході модернізації сучасної школи. Названі управлінці мають бути спроможними та відповідальними за впровадження змін у процесі здійснення освітньої реформи, оскільки саме якість лідерства є фундаментом для подальшого її успіху.
  • Ескіз
    Документ
    Пробудження духовних смислів особистості як чинник розвитку її адаптаційного потенціалу
    (2015) Генькіна, Марія Анатоліївна; Романовський, Олександр Георгійович
  • Ескіз
    Документ
    Парадигма розуміння
    (Міськдрук, 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    В умовах інноваційного розвитку і становлення інтелектуальної економіки традиційна освітня парадигма, орієнтована на знання, вичерпала себе. Реалії сьогодення вимагають від системи освіти оновлення змісту навчання і забезпечення глибокого його розуміння учнями і студентами. Це зумовлює потребу в розвитку педагогічної герменевтики. Нового підходу вимагає система оцінки результатів навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна компетентність майбутнього інженера в контексті готовності до професійної діяльності
    (Донецький національний технічний університет, 2009) Квасник, Ольга Віталіївна
    З’ясовано сутність поняття "компетнтності″, "професійної″ та "соціокультурної компетентності″. Зроблено спробу довести необхідність реалізації системи формування соціокультурної компетентності у процесі професійної підготовки майбутнього фахівця та виявлено умови, необхідні для її функціонування та розвитку в контексті готовності до професійної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурна компетентність як провідний чинник адаптації майбутнього інженера у професійній сфері
    (НТУ "ХПІ", 2008) Квасник, Ольга Віталіївна
    Автор досліджує поняття «компетентності» і «компетенції» і встановлює сутність поняття соціокультурної складової. Вказує на необхідність підвищення ефективності процесу освіти як основної галузі формування національної гуманітарно-технічної еліти. У статті доводиться необхідність становлення високопрофесійного фахівця і підвищення рівня адаптаційних процесів до професійної діяльності завдяки введенню в процес підготовки інженера до професійної діяльності соціокультурної компетентності.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-педагогічні аспекти професійно-особистісного саморозвитку та самовдосконалення майбутнього інженера
    (Класичний приватний університет, 2016) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    Автор з'ясовує сутність філософсько-педагогічних поглядів Г. С.Сковороди, що знайшли своє втілення у концепції «Сродної праці» і виступають класичною спадщиною у проблематиці саморозвитку особистості. Розглянуто важливість змісту теоретичних філософсько-педагогічних аспектів для суб'єктів освітнього процесу і практичних кроків, які визначатимуть ефективність процесу особистісно-професійного саморозвитку і самовдосконалення майбутніх інженерів. Наголошується, що процес розвитку й самовдосконалення особистості визначається усвідомленням нею самозміни, самокорекції й саморегуляції й цілеспрямованістю їх здійснення. Обговорюються провідна ідея технології особистісно-професійного проектування майбутнього інженера та організаційні й психолого-педагогічні умовами її застосування у його підготовці.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія педагогіки добра
    (НТУ "ХПІ", 2015) Пономарьов, Олександр Семенович
    Філософський аналіз педагогіки добра дозволяє визначити онтологічні, гносеологічні, аксіологічні та герменевтичні аспекти цієї надзвичайно цікавої і перспективної педагогічної системи. Такий аналіз відкриває множину функціональних можливостей педагогіки добра, виявити й тим більш реалізувати які без філософського осмислення досить проблематично. Свої характерні особливості має застосування ідей і принципів педагогіки добра у вищій школі. Його особливості детерміновані самим призначенням і сенсом системи вищої освіти. Йдеться передовсім про вкрай сприятливу роль емоційно забарвлену педагогіки добра у формуванні професійної і соціальної компетентності майбутніх фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалу
    (НТУ "ХПІ", 2010) Резнік, Світлана Миколаївна
    В статье определены и обоснованы психолого-педагогические условия обеспечения глубокого понимания студентами учебного материала. Такими условиями являются активность студентов, определение понимания учебного материала студентами как отдельной цели учебного процесса, диалогичность преподавания, поощрение индивидуальных интерпретаций студентов, комментирования учебного материала.