Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Документ
    Вимоги ринку праці та освітні практики набуття "soft skills" здобувачами освіти другого та третього рівня підготовки спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки
    (ФОП Бондаренко М. О., 2021) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
    У тезах обґрунтовано необхідність цілеспрямованого набуття «soft skills» майбутніми викладачами вищої школи як складової їхньої професійної спрямованості. Розглядаються освітні практики формування «soft skills» здобувачів освіти другого та третього рівня підготовки спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки.
  • Ескіз
    Документ
    Державна політика в галузі управління сферою професійно-технічної освіти: характеристика змісту та обґрунтування напрямів
    (Видавничий дім "Гельветика", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
    У статті проаналізовано дисертаційні дослідження з формування та реалізації державної політики у сфері освіти України Є. Краснякова "Державна політика в галузі освіти в Україні: теоретико-історичний аспект" (25.00.01 – теорія та історія державного управління); М. Легенького "Адміністративно-правові засади формування та реалізації державної політики у сфері освіти"; В. Пономаренка "Дослідження та аналіз освітньої політики в Україні" (23.00.01 – теорія та історія політичної науки); М. Хитько "Стратегічне планування в системі державного управління освітою" (25.00.02 – механізми державного управління) та Н. Шульги "Державна освітня політика як інструмент соціально-економічного розвитку" (25.00.01 – теорія та історія державного управління). Розглянуто концептуалізацію змісту наукових поглядів щодо змісту поняття "державна освітня політика", конкретизовано зміст і напрями державної освітньої політики в галузі управління професійно-технічною освітою. Доведено, що вирішенню проблем, що стоять перед професійною освітою (зростання дефіциту робітничих кадрів на ринку праці України та низька соціально-економічна мотивація суспільства до здобуття професійних кваліфікацій; тенденція до погіршення показників України в міжнародних обстеженнях конкурентоспроможності й інноваційної привабливості, що впливає на економічний розвиток України; збільшення частки молоді, яка намагається здобувати вищу освіту, зокрема, за кордоном; втрата привабливості та престижності професійної освіти; зниження соціального статусу педагога професійної освіти), сприятиме виважена державна політика в галузі управління сферою професійно-технічної освіти. Розглянуто головні новації законопроєкту "Про професійну (професійно-технічну) освіту, які можна об’єднати у три блоки: 1. Забезпечення якості освіти. 2. Децентралізація управління та фінансування закладів. 3. Розвиток державно-приватного партнерства. Доведено, що напрями державної освітньої політики в галузі управління професійно-технічною освітою корелюють з основними напрямами державної освітньої політики України, що визначає реформування і модернізацію професійно-технічної освіти одним із найважливіших завдань освітньої політики держави: її відновлення, розвиток і виведення на рівень сучасних розвинених країн світу. Важливими перспективними напрямами щодо порушеної проблематики є обґрунтування специфіки державного управління розвитком системи професійно-технічної освіти на державному та регіональному рівнях.
  • Ескіз
    Документ
    До питання якості підготовки та працевлаштування випускників ПТНЗ
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Фундаментальна підготовка студентів - основа їх професійної компетентності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Асєєва, Ірина Володимирівна
  • Ескіз
    Документ
    Взаємодія у системі "професійна (професійно-технічна) освіта – ринок праці": державно-управлінський аспект
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2019) Грень, Лариса Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Динаміка змін якісних характеристик трудового потенціалу України у 2004-2006 рр.
    (2008) Мороз, Володимир Михайлович
    Проаналізовано динаміку змін рівня освіти в державі як один із якісних показників трудового потенціалу України, у контексті моніторингу сучасного ринку праці. Надано пропозиції стосовно напрямів діяльності органів державної влади щодо запобігання зниженню якісного рівня трудового потенціалу.
  • Ескіз
    Публікація
    Засоби та механізми протидії тіньовій економіці в контексті соціальної відповідальності
    (НТУ "ХПІ", 2018) Волоснікова, Наталія Миколаївна; Котляр, Дарина Сергіївна
    Стаття присвячена проблемі тіньової економіки України, визначено основні положення щодо причин її виникнення та розвитку, окреслено напрями детінізації, особливу увагу приділено місцю концепції соціальної відповідальності у протидії тіньовій економіці.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна діяльність інженера
    (НТУ "ХПІ", 2017) Хавіна, Ірина Валер'ївна; Праженік, Аліна Вадимівна
    У статі аналізуються етапи становлення та розвитку інженера як професійного діяча. Розглядається роль інженера на сучасному ринку праці. Детально розглядається та аналізується інженерне мислення та його відмінності від мислення інших фахівців.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація дуальної системи освіти в підготовці майбутніх фахівців з інформаційних технологій
    (НТУ "ХПІ", 2016) Яковенко, К. В.
    У статті розглядаються специфіка і переваги дуальної системи освіти. Перераховано завдання, які допоможе вирішити дуальна система освіти. Розглядається зарубіжний досвід впровадження дуальної системи, яка демонструє високі показники якості освіти. Робиться висновок про те, що дуальна система навчання є однією з успішних моделей кооперації навчання і виробництва, яка може бути використана як інноваційний тип організації навчального процесу у вищій освіті.
  • Ескіз
    Документ
    Дуальна освіта як запорука ефективного працевлаштування випускників
    (Харківський машинобудівний коледж, 2016) Сизикова, Валерія Сергіївна