Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Особливості самовизначення працівників
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Ткачук, О. В.; Підбуцька, Ніна Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Професійно-особиснісний саморозвиток майбутніх інженерів у процесі навчання: сутність і механізми
    (Інститут психології ім. Г. С. Костюка, 2020) Михайличенко, Валентина Євдокимівна; Гура, Тетяна Віталіївна; Галущак, Ірина Володимирівна
    В статті розглянуто сутність професійно-особиснісного саморозвитку (ПОС) і необхідність формування готовності студентів до нього в процесі навчання у ЗВО. Визначено головні механізми цілеспрямованого впливу людини на саму себе: самопізнання, самовизначення, самоосвіта, самоконтроль, саморегуляція, самовиховання, самостійна робота. Приведено результати першого етапу педагогічного експерименту по формуванню готовності до ПОС. Показано більш високий рівень студентів експериментальної групи, що є результатом їх цілеспрямованої самостійної роботи і педагічно-психологічного супроводу викладачами кафедри. В статті звернена увага на низьку психологічну готовність майбутніх інженерів та недостатню розробленість інноваційних педагогічних технологій, які сприятимуть формуванню у студентів готовності до ПОС.
  • Ескіз
    Документ
    Умови реалізації особистісно орієнтованого підходу в професійній підготовці студентів
    (Класичний приватний університет, 2010) Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті визначено психолого-педагогічні умови реалізації особистісно орієнтованого підходу в професійній підготовці студентів, такі як вибір відповідних змісту, форм, методів навчання та психолого-педагогічна допомога в самовизначенні й самореалізації особистості. Особливо підкреслено важливість такої умови, як розуміння індивідуальних особливостей студента.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні механізми й умови становлення професіоналізму особистості на етапі професійної підготовки у ВНЗ
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2014) Підбуцька, Ніна Вікторівна
    У статті розкриті існуючи міждисциплінарні вітчизняні та зарубіжні підходи до визначення умов становлення професіонала протягом навчання у вищому навчальному закладі. Проаналізовано різні думки щодо особливостей підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей, типів професійної діяльності та формування в них професійно важливих якостей, професійної компетентності тощо. Зроблено узагальнюючий порівняльний аналіз наукових підходів щодо формування професіоналізму особистості під час професійної підготовки. На основі проведеного аналізу виокремлено психологічні механізми й умови становлення професіоналізму особистості на етапі професійної підготовки у ВНЗ. Зокрема, психологічними механізмами визначено: ідентифікацію та рефлексію, самодетермінацію та саморозвиток.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна ідентичність майбутнього фахівця: аналіз теоретичних досліджень
    (Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, 2012) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Бєляєва, Людмила Володимирівна
    У статті розкривається поняття професійної ідентичності студенів, аналізується її структура. Увага акцентується на тому, що процес формування досліджуваного феномена складається із трьох етапів: адаптаційний, стабілізуючий, уточнюючий. Зроблено аналіз критерієв професійної ідентичності майбутнього фахівця.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Роль гуманітарної підготовки як складової формування особистості майбутніх фахівців в системі вищої технічної освіти
    (НТУ "ХПІ", 2012) Гуцоляк, О. О.
    У статті розглядається роль гуманітарної підготовки в системі вищої технічної освіти, аналізується оцінка вченими гуманітарної освіти як складової процесу формування особистості майбутніх фахівців в системі вищої технічної освіти; розглядаються можливості потенціалу гуманітарних дисциплін в процесі формування морально-естетичного ідеалу.
  • Ескіз
    Документ
    Гуманізація та гуманітаризація вищої технічної освіти як педагогічна проблема
    (НТУ "ХПІ", 2013) Резнік, Світлана Миколаївна